Sevišķu nemieru kaimiņos, Taivanā raisa zemas signatūras J-20. Taivans militāriem analītiķiem velkot līdzību ar F-111''Advark'' triecienlidmašīnu. Norādot ka ģeometriskie izmēri ir optimizēti ieroču iekšējam izvietojumam un tāldarbībai. Minimizētā radiolokācijas signatūra ļauj neitralizēt Taivanas aizsardzības vairoga efektivitāti.
Vienlaicīgi ar apjomīgiem darbiem taktiskās aviācijas jomā ķīnieši lielu centību izrāda transporta aviācijas sadaļā. Mazāk kā 4 gadu laikā, piesaistot Ukrainas ''Antonov'' rūpnīcas tehniskos ekspertus ir radīta pirmā lielkravas ,stratēģiskā transportlidmašīna Y-20. Projekts Y-20 atkārto J-15 veiksmes stāstu, kopējot un uzlabojot Il-76 konstrukciju. Tiem skarot airodinamiku , pielietotos materjālus. Pilotu kabīnes avionikā izmantojot A-320 kopijas aprīkojumu.
Lidaparāta Y-20 izstrāde norāda ka Ķīna mērķtiecīgi virzās pretim neatkarībai lielkravas aviācijas nodrošinājumā. Ārvalstu ekspertu prognoze, Ķīnas plānos ir izveidot no 150 līdz 200 smagsvara transportlidmašīnu parku. Iegūstot globālu ''interešu projicēšanas'' instrumentu, apjomos līdzvērtīgu ASV gaisa transportflotei. Vairums pasaules aviospeciālistu ir pārsteigti par ātrums ar kādu ķīnieši apsorbē tehnaloģijas un virza aviobūves projektus ! Ķīnas uzrādītais paātrinājums norāda ka pasaules aviobūvē ienāk jauns spēlētājs un top ienesīgā tirgus pārdale.
J-10A/B- Izrēlas-Ķīnas kopsadarbība, Izrēlas ''Lavi'' projekts
J-11-ķīnas apzīmējums iepirktiem Su-27SK.
J-15- avionešiem domātā Su-33K uzlabotā kopija.
J-20- oriģināls, ''stealth'' triecienlidmašīnas koncepts.
J-31-oriģināls,''stealth'' taktiskais-iznīcinātājs.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru