''Paveway'' saistas ar nesēja realizācijas taku, sniedzamību, objekta satriekšanas azimutu, vertikālo leņķu amplitūdu un galvenais navigācijas neatkarību. Mērķa satriekšanas azimutu izvēle kļūst iespējama pateicoties airodinamiskai kofigurācijai.
Nākamā precīzo avb. klase saistas ar Francijas-AASM(Armement Air-Sol Modulaire) izstrādes programu. Jaunā ieroča izstrāde noritēja Francijas GS un JS klāja aviācijas interesēs. Mērķis, uzlabot esošo Mirage-2000 ,Mirage F1,''Super Etandar-IV'' un ''Rafael'' bruņojma listi. Padarot to racionālāku, aizstājot rindu apritē esošu avb. un vadāmo raķešu. Līdzīgi kā avb. ''Spice'', aviobumbas AASM priekšrocības redzamas 3 taktiski-tehnisk raksturlielumos : pielietošanas robežas atvirzīšana, nesēja takas vektors pret mērķi realizācijas brīdī, mērķa satriekšanas azimuta un vertikālo leņķu izvēle. Abas avb .klases vieno ''serdes'' izvēle, Mk-80. AASM/Hammer* saime ietver : 3 novades blokus un 3 avb. svaru ''serdes''-Mk-81,82,83. Pirmais, bāzes modelis: SBU-38 parādās Francijas GS bruņojumā 2007 gadā, bumb novades bloks pārstāv kombinēto: GPS/INS risinājumu, atkārtojot ASV JDAM-GPS/INS principu.Atšķirība, nelielais svars un lielākas airodinamiskās virsmas nodrošina 1,5 līdz 2x lielāku sniedzamību un realizācijas kursu elastību ! Uzsktāmi demonstrējot izmēģinājumos : realizējot no 3000m ešalona tiek sasniegta 15km robeža iepretim 9km. Divi nākamie modeļi, signālnavigācijas/INS+IIR SBU-54 un lāzerovades SBU-64 seko tuvākajos gados. Versija SBU-54 savos ttd. lielā mērā atkārto ''Spice'' risinājumu, bet versija SBU-64 optimizēta kustīgu, punktveida mērķu satriekšanai. Poļigonā demonstrējot iespēju satriekt 50km/h un 80km/h ātru mērķi 15km atstatus, nesējam avb. realizāciju veicot ar 90* kursa atšķirību.
Īpatnība ,frančiem AASM avb. modeļu komplektācijas pamtversija izmanto Mk-81/82 (125/250kg) serdi. Izvēlētā mazsvara avb. konfigurācija nau nejauša. Pirmkārt, novērš nesēja kaujas resursa izniekošanu. Izpaužas, lielāks nesamais avb. arsenāls = lielāks misijā satriecamo mērķu sakaits, uzlabojot nesēja sniedzamību un ''robežas'' patruļlaika rādītājus. Kopumā ''Spice'' un AASM avb. izmantojot raķetēm raksturīgo airodinamisko ''pīles'' konfigurāciju, apvienojumā ar ietverto INS un mikro -IMV nodrošina iepriekš minētos tehniskos raksturlielumus. Sabalansēta svara un airodinamikas risnājuma rezultātā panākot no 15km līdz 60km* tālu mērķu satriekšanu.Tehniski, paver ieroča pielietošanas iespējas ārpus aizsargājamā objekta un armijas pretgaisa aizsardzības līdzekļu sniedzamības robežām. Aviobumbām ''Spice'' un AASM klasei ievērojami degradējot pretinieka tuvās* un vidējās* sniedzaības ZRK tehniskās iespējas. Lidmašīnas kuru bruņojuma listē tiek ietvertas ''Spice'' /AASM avb.ievērojami pieaug kaujas efektivitāte. Vadāmo avb. veicamo uzdevumu liste ietver SEAD/DEAD, pretradiolokācijas, pretkuģu aizsardzības, kaujaslauka un pilsētvides CAS* kā arī citus uzdevumus.
Abiem censoņu radītiem avb. modeļiem cīnoties par ASV monopola tirgus pārdali. Neskatoties uz abu avb. tehnisko raksturlielumu līdzību un nospiedošu tehnisko pārākumu pretstatā ASV Paveway-III/IV klasei, noieta tirgū vērojami objektīvi šķēršļi.
Izrēla, neskatoties uz avb. ''Spice'' standarta adapciju ''tautas klases'' F-16 taktiskam- iznīcinātājam tās noieta tirgus ir ļoti šaurs. Iemesls , maksātspējīgās islama valstis atsakās no darijumiem ar jūdu valsti. Galvenie noieta tirgi saitas ar Dienvidamerikas valstīm: Ekvadora,Venecuēla, Kolumbija un Čīle.
Francija, AASM avb. lielā mērā aizpildot ''Spice'' avb. atklāto tirgus nišu maksātspējīgo islama valstu vidū un citu: Maroka, Saud-Arābija, Katara ,Omāna, Indija un citās. Francijas AASM avb. izplatību ierobežojošais faktors ir ASV sevišķais skatijums uz ārvalstu bruņojuma elementu integrāciju ASV aviokompleksos. Aviobumbu AASM izstrādātājām, kompānijai ''Sagem''neslēpjot ka tās nākotnes attīstības plāni saistas ar avb.AASM integrāciju F-16 un citos ASV nesējos.
INS*-Inerciālā Navigācijas Sistēma.
IMV*-Inerciālo Mērijumu Vienība.
ttd.-taktiski-tehniskie dati.
tuvās*-no 5km līdz 20km
vidējās*-līdz 60 km.
ZRK*-ZenītRaķešu Kompleks(Sistēma)
SEAD/DEAD*- Suppression of Enemy Air Defense/Destroy of Enemy Air Defense(Apspiest/Iznīcināt -Pretinieka Pretgaisa Aizsardzību(sistēmu)
CAS*-Close Air Support
no15km līdz 60km*- izskaidrojas, nesēja parametri: 3000m (10.000feet) +980/1200km/h =15km, 6000m(20.000feet) =35km.
9-10km= 50/60km,1000kg avb. gadijumā pielietojot raķešdzinēju-paātrinātāju.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru