Karadarbību prakse apliecina ka lielākie aviācijas zaudējumi saistas ar Strela/Igla/Stinger klases ieročiem. Tas ir iemesls kapeic lielais vairums pasaules aviācijas šodien cenšas izmantot no 4km līdz 5km ešalonu. Augušā lidojuma taka sniedz sekojošas priekšrocības : pasargā no minēto zenītraķešu ugunsiedarbības un uzlabo optisko apskates lauku. Otrās priekšrocības izmantošanai ir nepieciešams optiskās atklāšanas-tēmēšanas konteineri. ĶTR iznīcinātājs-bumvedējs JH-7A (FB-1) ir ievērojams ar to ka tas ir pirmais modernais ''nacionālais'' produkts. Lidaparāta galvenie ttd. paspēlē Su-24 platformai. Neskatoties uz zaudējumu celtspējas un sniedzamības rādītājos JH-7 ''Flying Leopard'' uguns novades kompleks ir ražīgāks un mērķos daudzveidīgāks par Su-24M ''Fencer''. Lidaparāta vadības virsmas izmanto elektrodistancionālo pārvaldes sistēmu.
Ķīniešu JH-7A ''Flying leopard'' ir interesants ar satriecamo mērķu nomenkalatūru: jūras, sauzemes un gaisa. Paredzēts radioelektroniskās cīņas variants. Jūras mērķu satriekšanai izmanto PKR YJ-83K(250km) un YJ-91(100km). Saistībā ar sauzemes mērķiem, platformas ieroču klāsts ietver lāzernovades avb. kuru pielietošana notiek no 4000m līdz 5000m ešalona. Atšķirībā no Krievijas Gs piekoptā konservatīvisma, Ķīnas Gs mazizmēra sauzemes objektu satriekšanas problēmu atrisina ar piekarē izvietojamu optisko-mērķnorādes konteineru palīdzību. Ķīnas un Pakistānas Gs eksploatē FILAT (Forward-looking Infrared and Laser Attack Targeting) WMD-7 piekares konteineru. Tehniskā informācija: IS/TV kanāls nodrošina 12x12x10m mērķu atklāšanu 22km distancē to identidicēšanu 17km ,bet sākot no 13km lāzerilumināciju-mērķnorādi. Paralēli Ķīnas Gs eksploatē otru nacionālo navigācijas-mērķnorādes K/JDC-1 konteiner sistēmu. Lielākā JH-7 priekšrocība ir precīzā navigācija, ietverot LINS un ''Compass''* sistēmas setelītnavigāciju. Krievijas Gs ierindas vienībām optisko-mērņorādes konteineru trūkumu izjūtot karadarbā. Piemērā minot Z-Kaukāzā, Dagestānas kaujinieku bāzes satriekšana piesaista 2 jaunākos Su-34 Pīļknābi/ ''Fulback'' lidaparātus. Vadībai norādot ka kalnainā apvidū izvietota objekta satriekšana radija zināmas grūtības ! Šādas problēmas nebūtu ja aviācija izmantotu piekarē izvietotu mērķnorādes konteineru, likvidējot armatūrā integrētu optiskās mērķnorādes sistēmas ierobežojumus. Redzam ka ķīniešu militārās aprindas daudz ātrāk uztver tehniskos jauninājumus.
Compass*-ĶTR nacionālā ,reģionālā Nav. sistēma ,GPS/GLONNAS analogs.
Compass*-ĶTR nacionālā ,reģionālā Nav. sistēma ,GPS/GLONNAS analogs.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru