Francijas AM izdotā ''Livre blanc''* ietver nacionāliem kuģubūvētājiem nepatīkamu ziņu, no 2014 līdz 2019 gadam neparedz jaunu avionešu izbūvi. Francijas kuģubūves gigantam DCNS ņemot vērā Brazīlijas JS perspektīvos attīstības plānus piedāvā Brazīlijai adaptētā projekta PA2 avioneša izbūvi. Francijas un Lielbritānijas neafišētā sacensība saasināsies Brazīlijas tirgu sakarā. San Paulo notikušajā Laad-2013 izstādē Francija piedāvā ''gatavs valkāšanai '' komplekso risinājumu . Tas ietver Brazīlijai adaptētu avioneša izbūvi+klāja aviāciju Rafael-M. Atšķirība no PA2 etalona ietver vairākas būtiskas izmaiņas virsbūvē, avioangārā, korpusa hidrodinamikā un dzinējiekārtas konfigurācijā. Izmaiņu mērķis, projektu PA2 padarīt eksploatantam finasiāli draudzīgu. Pretējs efekts ir gaidāmam Lielbritānijas piedāvājumam. Izliekot tirgiem vienu no britu flotei jaunizbūvētiem avionešiem ar iztrūkstošu aviospārnu. Franču priekšrocība ir sekojošas, ''valsts-valsts'' pilnas paketes darijums. Otrs nemazsvarīgs faktors ir maksimāla projekta optimizācija pasūtītāja specifikācijām.
Lielbritānija, izliekot tirgos avn.''Queen Elizabeth'', Brazīlija iegūst ierindas eksploatācijai gatavu avionesi. Intrigu rada klāja aviācijas ''paketes'' trūkums ļaujot Brazīlijai izvēlēties tai finansiāli un tehniski pieņemamāko lidaparātu. Atstatus kā negatīvs faktors jaskata Brazīlijas politiskā solidaritāte ar Argentīnu. Noteiktā karantīa militāriem un ekonomiskiem darijumiem ar Apvienoto Karaļvalsti. Brazīlijas nodomi saistas ar ūdensizspaida rādītājā divreiz lielāku par ''São Paulo'' A12 avn.korpusu, sasniedzot 60.000t. Tehniski, lielāks lidklājs un nesamās rezerves apvienojumā ar tradicionālo katapultas startu ierosina pārskatīt avioparku. Liela iespējamība ka Britu avioneša ''brīvā konfigurācija'' klāja aviācijas modeļu listi paplašinās ar : F/A-18E/F, Rafael-M vai perspektīvo zviedru-britu JAS-39N ''Sea Gripen'' kopproduktu. Vairāk kā droši ka perspektīvo Brazīlijas avn. klāja aviācija veidos vienotu ķēdes elementu ar GS tirgos uzvarējošo modeli. Stiprākās noieta pozīcijas saglabājot Francijai ar ''Rafael-C/M''. Zināmas cerības Brazīlijas tirgos saglabā zviedru JAS- 39 E/F/N- Gripen /Sea Gripen''.Iemesls ir zviedru piedāvātā lidaparāta eksploatācijas izmaksas. Brazīlija atšķirībā no citām avn.lielvastīm lielu uzmanību velta ikdienas eksploatācijas izmaksām ,precīzāk lidojuma $/h. Klāja aviācijas lidaparāta tips kļūs skaidrs līdz ar GS izsludinātā un vairākkārtēji atliktā iepirkuma tendera noslēgšanu.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru