Nelielais ātruma un augstuma diapozons ļau maksimāli vienkāršot konstrukciju. Lidaparāta šasijas riteņu savērstā pozīcijā pusietipināti šasijas pārvalka telpā. Lidmašīnas ''kreisā-labā'' puses spārni un dzinēji ir savstarpēji samaināmi ,identiski. Risinājumam uzrādot stipru tehnaloģisko racionalitāti. Pielietojuma taktikā lielu lomu spēlē lidaparāta uguns vadības un pašaizsardzības kompleks. Lidaparāta A-10 ugunsvadības kompleks ir maksimāli vienkāršots, iztrūkstot radiolokātoram. Pamatojas ar rindu apsvērumu : samazinās atspoles lidojumu starplaiki, eksploatācija paredzēta improvizēto skrejtaku apstākļos* tās realizēšanai liela loma ir tehniskai vienkāršībai. Lidaparāta navigācijas un optiskās d/n tēmēšanas sistēma nodrošina parastā aviobruņojuma precīzo nogādi*. Ietvertā Night Vision Imaging Systems paver iespēju ''laktas un āmura'' tehnaloģijā darinātam lidaparātam veikt 24h- d/n karadarbību* . Otrais elements, pašaizsardzība. Aktīvā, lidmašīnas ārejā piekarē izvietotais autonomais radioelektronisko traucējumu konteineris AN/ALQ-131, uzdevums kavēt un maldināt pretinieka zenītkompleksu mērķnorādes sistēmu. Darbībai panākot nepieciešamo ''laika logu'' uguns realizācijai vai atiešanas manevra veiksmīgai pabeigšanai. Aizsardzībai no pretinieka raidītām personālām zenītraķetēm pielietojot IS-spektra izsējas ''sveces''.Lidaparāts pietiekami veiksmīgi darbojas lokālo konfliktu zonās: Irakā, Kosova-Serbija ,Afganistāna, Lībija. Lielāko panākumu demonstrējot Irākā, operācijas ''Tuksneša vētra'' laikā veicot 8100 lidojumus ,uzrādot 95,7 % lielu funkcionālo noturību.Turpmāk notikušās pārmaiņas pretinieka tehniskajā arsenālā un aviācijas bruņojuma jomā ierosina lidaparāta modernizācijas darbus.Nepievilcīgais lidmašīnas tēls ,''āmura un laktas'' tehnaloģija ,eksploatācijas vienkāršība ir izveidojusi ASV GS divas pretējas, industrijas lobēto interešu un militārā praktiskuma nometnes. Pirmie, piesaucot ''līdzekļu ekonomijas'' argumentus vēlas lidmašīnas demobilizāciju. Otrā, militāro praktiķu nometnei argumentējot, lidaparāts ir ''nākotnes karadarbībai'' piemērotākais ! Argumentu sadursmju rezultātā A-10 turpina ierindas dienastu. Modernizācijas rezultātā iegūstot principiāli jaunas tehniskās iespējas.
2 p.k. karēvja karalauka taktika*- pirmsākumi aizsākas I p.k.laikā savu pienesumu taktikā dod Latviešu praktiskā doma. Cariskās Krievijas karaspēkam jaunas ''klusuma un durkļa'' taktikas veidotājs ir latvietis Fridrihs Briedis.
A*-10- trieciennozīme apzīmējas ar A-Attack.
FAC*- Forward Air Controller ,Joint Terminal Air Controller (JTAC)
ķekarbumbu PT/Pk pildijums*- divējāda mērķnozīme prettanku/pretkājinieku.
24h-d/n karadarbību*-tikai labvēlīgos meteoapstākļos.
''Thunderbolt''- oficiālais apzīmējums ,zibens šautra, attaino GAU-8 -30mm lielgaba neatvairāmību.
''Warthog''- kārpcūka ,attaino aviātoru vides snobismu ,triecienaviācijai piemītošā ''neglītā pīlēna'' sindromu.
parastā aviobruņojuma precīzo nogādi*- navigācijas sistēma nodrošina avb.,ķ-avb. postošās iedarbības maksimimumu..
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru