Sekotāji

Powered By Blogger

svētdiena, 2012. gada 16. decembris

Su35 un F18E-F35 tehniskais apskats- II.

Reklāmā nepateiktais...
Platformas Su-35 tehniskā arsenāla klāstā atradīsies 5P paaudzei domātie elektroniskās pretdarbības elementi.  Saskarsmei ar  steals F-35 Lightning-II . Atzīmēšu, projekts Su-35 ir komerciāls,uz eksportu orjentēts piedāvājot klientiem lētāku taktiskā-iznīcinātāja risinājumu . Reklāma, F-35 priekšrocība ir zemā signatūra kurai jaļauj satuvināties ar pretinieku uguns realizācijai. Priekšnoteikums šādai realizācijai kalpo datu līnijas pasīvais režīms, tas nozīme saņemu norādijumus, neatbildu. Piezīme, datu apraide notiek radiokanālu izdalītajās frekvencēs,bet dati ir analogo signālu ciparotā pirmapstrāde un pēcapstrāde. Lai šādu praksi neitralizētu Su-35 rīcībā atrodas iebūvētie datu līnijām raksturīgo radio diapazonu slāpēšanas iekārtas. Turklāt paredzot arī pretinieka SATCOM izmantojamo L-/Ku-datu līniju slāpēšanu, traucēšanu.
Kā norāda Austrālijas militārais analītiķis Karls Koop , esošie triecien -iznīcinātāji F-18E/F un perspektīvie triecien-iznīcinātāji  F-35 paspēlē Su-35 :
A)- antenas laukumā -50%, bet līdz ar to atklāšanas,satveršanas un ungunsiearbības tālumā.
B)-platformas izmēros,bet līdz ar to degvielā, tālumā un nesamā bruņojuma arsenāla daudzumā. 
C)- manevrā, to nosaka vadāmās-vilkmes-vektora trūkums abiem pretspēlētājiem.
D)- bezforsāžas superkreisēšanas* iespējas ir Su-35, bet F-35- bezforsāžas režīmā superkreisēšana nau iespējama***, F18E/F - nepieļauj superkreisēšanas režīma realizāciju.
E)-nesamā bruņojuma kalibrā , garā roka.

Kādas ir F/A-18E/F un F-35 Lightning-II tehniskā aprīkojuma priekšrocības esošā(F18E/G) un topošā F-35 ? Tas ir būtiski jo tieši F18E//G aizpilda staposma lomu ceļā uz F-35 platformu. Iespējams ka F35 ēpiskās kavēšanās radīs nepieciešamību sekot Austrālijas piemēram tādām valstīm kā : Dānija un Norvēģija. Tātad, viena no tām ir tiešs Krievijas kaimiņš ar saskarsmes līniju Ziemeļjūrā un Bārencu jūrā.
Pašreiz esošo F-18E/F planieru izpidijums ir iepriekšējo pārskaitijumu summa.

 


                                 Austrālijas GS, lidojot F18E/G Super Hornet

Galvenais ugunsvadības sistēmas elements AESA* RLS., aktīvā elektroniskā skanējuma antenas. AESA* tehniskās iespējas ir plašākas par PESA*RLS piedāvāto nomenkalatūru.
Režīmu uzskaitijums ir apjomīgs , bet galvenie uzmanību saistošie ir datu noraides/saņemšana funkcija un radioelektroniskās slāpēšanas/traucēšanas režīms.
Noteikti kā svarīgs elements uzskaitāms radioelektroniskās pretdarbības/maldināšanas nesamais arsenāls.
Kā vienai tā otrai platformai piemīt mazs deguna laukums, secīgi antenas ģeometriskie izmēri aprobežojas ar  620-750 mm. Mazais antenas laukums ierobežo darbības tālumu, gadijumā ar minētiem lidmašīnu tipiem saistas ar 250km. Uzrādītais tālums realizējas šaurā apskates logā.  AESAantenu tehnaloģiskā priekšrocība izpaužas, līdz šim tehniski nerealizējamu vienlaicīgu duālu funkciju veiktspējā,.

A) duāli - apspiešana caurskatē ,pretinieka RLS slāpēšanu /traucēšanu ar savu realizējamo VR  traektorijas  aktīvu korekciju.
B) duāli- pretinieka RLS un aktīvās RLS-pašnovades VR- traucēšanu /maldināšanu.
C) duāli-pretinieka VR korekcijas datu līnijas traucēšana un savu realizējamo VR aktīvu korekciju.
Abu platformu ugunsnovades AESA RLS īpatnība statiskā pozicionēšana planierī aprobežo ar 45* leņķi ,neļaujot realizēt apskates leņķus aiz pilota L/K-pleca. Iemesls, mehāniskā antenas skanējuma iztrūkums. Saistas ar planiera armatūras ģeometrisko izmēru ekonomiju. Šāds trūkums rada nepieciešamību pēc manevra , bet manevrs rada no steals priekšrakstu viedokļa netīru/nepareizu lidojuma taku, izgaismojot sevi pretiniekam. Pretdarbības šaurais apskates logas izvirza prasību pēc AWACS atbalstplatformas.
Viss minētais ir saistībā ar RLS diapozoniem.

F18E/F -nesamo ieroču nomenkalatūra.


F-18E Super Hornet- kaujas sadursme ar Su-30MKI /Su-35M klases platformām ir realizējama vienīgi radioelektroniskās apspiešanas režīmā ,to apliecina Austrālijas GS iepērkot 24 F18E/F.
Pusi no minētā skaita realizējot G- elektroniskā apspiešanas variantā-Growler.

Kā redzams iepriekš pievienotajā video pielikumā, arī Su-35 komplektācijas aprīkojuma klāstā ir ietverti SAP-14 lielizmēra, ārejās piekares mezglos izvietojami, radioelektroniskās apspiešanas konteineri.
Protams ka bilde Su-35 MK-I ar drīzo AESAantenu nākšanu ražōšanā mainīsies uz MK-II sumējot jau tā iespaidīgās uguns iespējas. Su-35 armatūrai ļaujot mehāniskā skanējumam pievienot AESA ar 1100mm diametra antenu. Šāda risinājuma realizēšana  Su-35 4P++ platformai ļaus tehniski apspiest vairums savu pretspēlētāju, ieskaitot NATO  5P pamat platformu F35 Lightning II.

Su-35 projekta veiksme ir atkarīga no veiksmes/neveiksmes tādās valstīs kā ĶTR un Indija.
Ķīnai kā vienai no Su-27SKK/Su-30MKK pircējam Su-35 varbūtēja iepirkšana saistas vienīgi ar J-20 tehisko sarežģītību. Su-35 pildot starposma funkcijas uz J-20. Ķīnas nostādnes tehnikā saistas ar svarīgu tehnaloģisko elementu iepirkšanu un to ātru ražošanas apgūšanu. Indija un Krievija koprojekta ietvaros realizē 5P taktiskā- iznīcinātāja projektu. Krievijas GS ņemot dalību projekta realizācijā pasūtijumu aprobežoja ar 48 vienībām ar iespēju veikt atkārtotu pasūtijumu.
Galveno attīstības vektoru saistot ar 5P-T-50 platformu. Tādejādi perspektīvo Su-35 pircēju loks aprobežojas ar divām, trijām valstīm-Indonēzija, Malāzija,Venecuēla ..

Superkreisēšana* -virskaņas kreisēšanas režīms neizmantojot forsāžu .
bezforsāžas režīmā superkreisēšana nau iespējama***->
Karlo Knoop izteiktais viedoklis pamatojas uz  dzinēja gaisa skreju tehnisko analīzi.
F35/JF17(ĶTR/Pakistāna), J-10B,J-20 pielietojas neregulējamas zemas pretestības dzinēja gaisa skrejas*.
Zemas pretestības virskaņas Skrejas *-DiverterLess Supersonic Inlet.
AESA*-Aktīvi Elektroniski Skanējošā Antena.
PESA*-Pasīvi Elektroniski Skanējošā Antena.

   

                               

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru