Sekotāji

Powered By Blogger

pirmdiena, 2013. gada 15. aprīlis

Mazcenas Awacs-V.

Apskatot gaisa ,agrās brīdināšanas sistēmas kā mazievērots rakstur elements ir informatīvā lauka ilgums. Flotei domāto GABS helikopteru RL-piketa patruļlaiks aprobežojas ar 3,5 h.*Ņemot vērā GABS aviospārna lielumu minētie laika apjomi ir uzskatāmi kā pietiekami salīdzinoši ilgstošai* aktīvai karadarbībai. Trūkumi ,parādas ikdienas informatīvā laukā. Ikdienas eksploatācijai ir nepieciešami eksploatācijas izcenojumā pieņemamākas GABS platformas. Sabalansētākā proporcijā iegādes cena / patruļ laiks ir zviedru Saab-2000, uzrādot 8,5h dežūras ilgumu. Alternatīvie  mazcenas GABS varianti ,piemēram nesējplatforma BN-2 ''Islander''/ Defender 4000 ar integrētu RLS. Aviācijas mazcenas GABS sistēmas proporcijā iegādes cena/patruļ laiks un eksploatācijā apsteidz helikopterplatformas. Apvienojot pietiekami plašu civilo ikdienas  un militāro prasību loku ar pretimnākošu iegādes un eksploatācijas cenu. Neskatoties uz to, aviācijas GABS platformu lielākais trūkums: veidojamā RL-lauka perjodiskums. Šodien daudz aktuālāks jautājums ir paststāvīga(ilglaicīga) RL-lauka izveide ar zemām uzturēšanas izmaksām.Galvenie interešu objekti: pilsētas, robežrajoni, jūru šaurumi, salu arhipelāgi utt. ASV , 9/11 fenomens ierosina izpētes darbus ātri izvēršamu ,ilglaicīgu un zemu izmaksu RL-lauku radīšanas jomā. ASV JKK* saskata definētajās prasībās desantrajona PGA sistēmas elementus. Draudu definējums : zemi lidojoši mērķi , aviācija, spārnotās raķetes ,jūras un sauzemes mērķi. Izveidojot sistēmu : Joint Land Attack Cruise Missile Defense Elevated Netted Sensor System J-LENS). Par tās nesējplatformu izmantojot airostatu. Tehniski, izvēršanas ešalons līdz 3km, patrulēšanas laiks 30 d/n, apskates sniedzamība 360j.j. (600km+). JLENS kompleks ietver divus airostatus ar diviem savstarpēji saistītiem radiolokātoriem: apskates un ugunsnovades. Vienlaicīgi veicot gaisa un virsmas kontroles fukcijas ar ugunsnorādi zenīkompleksu raidītām raķetēm. Vienas airostatu supersistēmas gada eksploatācija izmaksā 60 milj.$ (30 milj.LVL). Ņemot vērā sistēmas RL-lauka lielumu, ilgumu un ugunskorekcijas spējas, izmaksa ir uzskatāmas kā niecīgas. Mazāk komplicēta sistēma ar gaisa telpas kontroles radiolokātoriem, atrodoties 1,5km ešalonā nodrošina no 140km līdz 180km  zemo augstumu caurskati. Saglabājot RL- lauka ilgumu, bet esot nesamērojami lētākām iegādē un eksploatācijā. Sistēmas izmaksu lauvas tiesu veido izvēlētā radiolokātora specifiskie raksturlielumi.


                                        
                                  Reģionālā PGA sistēma ,GABS -J-LENS.

Vairumā valstu 305m lidojuma ešalonu kontrolē juridika, labas uzvedības priekšraksti, bet ne tehnika ! Tādejādi 97 % gaisa telpa atrodas ārpus kontroles ! Kapeic ? Iemesli slēpjas tehnikā, finansēs un politiskajā gribas trūkumā. Politiķiem apdraudējuma tēlu noreducējot līdz militāro lidaparātu simboliem. Tehnika, vairums valstu aprobežojas ar virszemes radiolokātoriem ,bet GABS iepirkšanu atstājot novārtā, pamatojums dārgi ! Latvijas politiķiem un mazzinošam ''militāram'' funkcionāram atkārtojot zināmo un ērto mantru : NATO palīdzēs ! Praksē, virszemes RLS zemi lidojošu, 100/305m augstuma mērķu atklāšana notiek līdz 25/42 km distancē pārejo telpu klāj migla. Nekontrolēta telpa pēc fon Flauzevica definējuma ir ''migla'' kurā slēpjas pārsteiguma elements ! Piemērs no kaimiņu dzīves. Lietuvas un KF. Kaļingradas anklāva robežu regulāri pārkāpj Krievijas GS lidaparāti. Spilgtāko zemo augstumu ''miglas lauku'' plašumu demonstrē 2005 gada aprilī Krievijas GS taktiskais-iznīcinātājs Su-27. Pagājušā gs. 90 gadi un tagad, zināms ka: Ukrainas-Polijas /Lietuvas-Polijas robežu ar ''čarterreisu'' regularitāti caurlido pierobežas ''uzņēmēju'' ultra vieglie lidaparāti. Aktuālāk, zinām ka Latvijas- Krievijas robežu ilgstošā laika perjodā izmanto kontrabandas preču un nelegālo personu pārvietošanai. Ilustrācija no sērijas ''nauda nesmird''. Eiropa, Latvijas organizētās noziedzības struktūras:  ''PAREX'' bankas īpašnieka ģimene iesaistas ienesīgajā nelegālo personu kriminālajā pārvietošanas biznesā.
Pilsonības un imigrācijas Dienasts, 2012 gads : ''no 97 aizturētajiem Āfrikas valstu valstspiederīgajiem 48 personas pieprasīja patvērumu Latvijas Republikā, kas liecina par to, ka šo personu pārvietošana ir organizēta un ir izveidots personu nelikumīgas pārvietošanas ceļš''.  Pierādot netikai ka: zivs pūst no galvas ,bet...  Taisnās tiesas piemērā uzskatāmi izgaismojot svarīgu Riska koificenta elementu: Noziegums un Sods. Tehniskā prognoze, ņemot vērā pārskaitītos Riska elementus, ultra vieglo lidaparātu izmantošana robežzonas šķēršošanai ir vairāk kā tuva perspektīva LV. Pirmkārt to pamatojot ar Eiropas un pasaules kontrbandas praksi.Ultravieglās lidtehnikas demokātiskie izcenojumi ir pretimnākoši plāšām, jaunradi un vieglu ienākumu alkstošām tautas masām. Tehniski, kvalitatīva motodeltaplāna iegāde svārstas no 5000 Eiras līdz 12.000 Eiras, celtspēja 200/250kg !
                                 Motodeltaplāns ,tiem kas raugās putnos un zvaigznēs.

Nemazsvarīgs faktors,  austrumu kaimiņa tehnikas cena ir atraktīvāka. Ienesīgums : 20km atspoles''vardes lēciens'' ir saistīts ar 1 vai 2 personu /preču svara ekvavilenta pārvietošanu. Atspoles ''vardes lēciena''patērējamais laika resurs ir no 1h līdz 1,2h viena ''loga'' ietvaros nodrošinot līdz 5 cirkulācijas. Tirgus cena par personu svārstas no 2000$ līdz 3500$. Trūkumi, ''lēciena'' procesā akustiskā momenta neitralizācijai vairākkārtēji jaizmanto kalniņa trajektorija un bezdzinēja slīdējums, risks ! Ievērojami kompaktāka civilā ''specnozīmes'' tehnika ir moto/elektro-paroplāni.

                                 Motoparoplāns: laiks 00: aiziet- izvēršana /savēršana

 Elektropiedziņas paroplāna gadijumā iegūstas nepieciešamais ''stealth'' elements, akustiskais klusums. Iespēja variēt lidojuma taku no 100m un 500m līdz maža galotnēm, stigās, ezeru un upju virsmām utt .Elektroparoplāna iegādes izmaksas atpērkas ar uzviju pārvietojot ''augstas pievienotās vērtības'' preces: 30/50kg ! Šajā gadijumā preces nogādi x-punktā notiek nepiezemējoties, izpletņveidā. Izvērtējot procesa Riska elementu un ''izmaksas-rezultāts'' , vairāk kā ienesīgs veikals ! Kapeic ? Pirmkārt: tehniski Latvijas gaisa telpas zemie augstumi netiek kontrolēti. Valsts telpa plaknē 64.000 km2, ikdienā kontrolēto zemo augstumu laukums ir mazāks par 700 km2 =1/100 ! Radiolokācijas nelielie ''gaismas'' punkti ir savrupi un atrodas valsts vidienē. Izmantojamo lidaparātu un uzrikšu EAV ir pietiekami maza lai to atklāšanu ar pastāvošo standartehniku padarītu par apgrūtinošu nodarbi. Robežsardze veic gadijuma patruļas-apgaitas, ieroču pielietošana ir pretlikumīga ,bet akustiskā fiksēšana saistas ar fakta aptuvenām,vispārinātām verbālām norādēm, laiks ! Precīzu matemātisko apriķinu cienītāji izreiķinās teorētisko atspoles ''vardes lēciena'' organizātoriskā pasākuma Riska koificentu LV apstākļiem. Piemēram īsumā izgaismojot GABS divējādo militāri/civilā pielietojuma valstisko nozīmi. Minēto draudu tēls ir klasificējams kā starpresoru: iekšējās un ārejās drošības. Tātad GABS finansējums ir veicams ''resoru pula'' apstākļos no: Iekšlietu, Tieslietu, Jūras un Zveiniecības , Aizsardzības resoriem atvelēto līdzekļu fonda.

                                           Atslodzei : kur viņš dēsies ,lidos !        

JKK-Jūras Kājinieku Korpus.


                                               
                                         

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru