Sekotāji

Powered By Blogger

otrdiena, 2015. gada 10. novembris

Praktiskā bezpilotu nākotne.


 Šodien bezpilotu lidaparātu civilā un militārā pielietošanas mērķnozīme aprobežojas ar vides izlūkošanu. Civilā, industriālās infrastruktūras , jūras vai mežu vides un valsts robežu uzraudzība. Militārā jomā līdzīgi plašu apvidus uzraudzība, pretinieka atklāšana un mērķkordināšu ģenerēšana.
Abām jomās mazākos apjomos tiek pielietoti ''lietderīgā darba'' sadaļā. Militārā sadaļā, tikai neliela daļa no bezpilotniekiem spēj veikt ''atklāju -definēju -satriecu'' uzdevumus. Ierobežojumus nosaka nesamā aprīkojuma un munīcijas svars. Civilā jomā lietderīgais darba apjoms ir vel mazāks: kultūaugu precīzās aizsardzības funkcijas. Civilā jomā ierobežoijumus nosaka lidojuma taku atšķirība. Augstums: 150-300-1000m+ iepretim 3-5-10m zemā šķēršļotā apvidū. Civilā tirgū lietdarīgā darba veikšanas ceļā nostājas autonomijas problēma. Paredz papildināt primitīvo signālnavigāciju ar tehnisko redzi un autonomijas intelektu. Uzlabojumi rada nepieciešamību pēc reāllaika- mikroprocesoriem un programatūras. Atzīmei, lielākā civilā ''lietderīgā darba'' autonomo bezpilota helikopteru flote tiek eksploatēta Japānā. Lielākais tehniskais izaicinājums saistas ar stipri šķēršļota apvidus apguvi. Precīzāk, cilvēka apdzīvotas vides apguvi.  Civilā jomā šāda autonomā izlūka vides tehniskā apsekošana var ieinteresēt ārkārtas situāciju glābšanas dienastus ,ugunsdzēsējus, gāzes ,komunikāciju dienastus. Tehniski tiek  siegta iespēja apsekot vidi kur cilvēkam ir neiespējami piekļūt vai bīstami atrasties.  
  
                                                   
Militārā sadaļā ar šādām tehniskām iespējām apveltīti kvadrakopteri pilda ierindas izlūku -skautu funkcijas. Apvidū un pilsētvides apstākļos šādu autonomu skautu-spiets ir spējīgs atklāt un izgaismot pretinieka naidīgo aktivitāšu kordinātes. Lokalizācijas līmenim sasniedzot atsevišķi ņemta nama -istabu. Šāda iespēja būtiski uzlabo taktiskā līmeņa informatīvā lauka kavalitāti. Taktiski, mazskaitlīga kaujas vienība iegūst precīzu spēka projekcijas iespēju. Vienlaicīgi ir muļkīgi vienpusēji pārvērtēt tehnisko progresu. Līdz ar autonomo-skautu-spietu darbību, pretinieka kauja vienību rīcībā nonāks vienkāršas, lētas un kompaktas elektroniskās ''mīnas''-bloķētāji.


 Jaunākie autonomās navigācijas sasniegumi saitās netikai ar salīdzinoši lēniem kvadrakopteriem ,bet arī ar klasiskiem bezpilota lidaparātu risinājumiem. ASV, Masačusetas tehnaloģiskā instituta(MTI) studenti  piedāvā  programatūru optiskās HD videosistēmas 3D datu apstrādi,tas ir bez papildus ,piemēram ultraskaņas, lāzera ,infrasarkano sensoru izmantošanas.

                                                       
Optiskā 3D  vides atpazīšana nodrošina 48,5 km/h lielu pārvietošanās ātrumu šķēršlotā apvidū ! Tehnaloģija pārspēj cilvēka kontrolēta analoga pilotāžas iespējas.                                                

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru