Sekotāji

pirmdiena, 2017. gada 16. oktobris

Sīrijas konflikts un dividendes.

 Notikusī SaudArābijas karaļa Abdul Azis Al Saud vizīte Krievijā ir tās Tuvo Austrumu realizētās ārpolitikas panākums. Demonstrētie militārie panākumi Sīrijā līdztekus ASV mazspējai ietekmēt situāciju ierosināja SaudArābijas karaļnamam rast jaunus politiskās attīstības virzienus. 2017 gada oktobris kļūst par vēsturisku šķirkli abu valstu attiecībās. Pirmoreiz SaudArābijas karaļnams apmaklē Krieviju. Vizīte ietver politiskos, ekonomiskos un militārās sadarbības elementus. Politiski, galvenais Krievijas-Tuvo Austrumu ārpolitikas panākums ir : sunnītu islama dominējošā  reliģiskā valsts atzīst Krievijas politiski-militāro nozīmi Tuvo Austrumu politikā ! Turpmāk , notikušais politiskais fakts apvelta Krievijas reģionālās intereses ar tai trūkušo politisko svaru un nākotnē nodrošinās regulāras finansiālas dividendes. Ar to Tuvos Austrumos līdztekus ASV, Lielbritānijai un Francijai nostājas Krievija. Izveidojusies situācija ir ASV iepriekšējo administrāciju nekompetentās ārpolitikas augļi. Pietiekami ilgā laika posmā ASV reģionālā politikā paļāvās uz ''dabisko notikumu'' gaitas principu. Minimizējot ''patrona'' vadlīnijas principu. Piemēram, ilgadējā reģionālā sabiedrotā, Ēģiptes vilšanās  ''islama revalūcijas'' apstākļos saņemt  tai nepieciešamo tehnisko atbalstu.ASV nostāja varēja izveidot iespaidīgu spēļlaukumu- IV kaujiniekiem- 95 milj. valstī ar nepāredzamām sekām Eiropai. Turpmāk, ar SaudArābijas /Kataras finansējumu un ASV atbalstu Irakā tiek izveidots IV*- projekts. Tā caurkrišana notiek sastopot pretdarbību Sīrijā. SaudArābijas vadītās koalīcijas ieilgusī intervence Jemenā ir militāri nevaiksmīga. Ir nepieciešams rast politisku risinājumu. Minētās krīzes un konflikti atrodas SaudArābijas robežu un interešu perifērijā. Lielu lomu to inicēšanā spēlēja SaudArābijas reliģiskā koncepcija- islama izplatīšana. Karadarbība Sīrijā iezīmē SaudArābijas/Kataras/Turcijas interešu robežlīniju. SaudArābijas karaļnama vizīte Krievijā ir atzīšanās, ka reģionā pastāvošo konfliktu atrisināšana nevar notikt bez Krievijas interešu ievērošanas. Ekonomikā , neskatoties uz Krievijas niecīgo piedāvājuma listi SaudArābija var atrast tai interesējošas tehnaloģijas.  Piemēram, kodolenerģētikā . Nozīmīga loma būs investīciju projektiem tai skaitā Krievijas musulmaņu apdzīvotos apgabalos Tatarstānā.


                                           
Militārā jomā, raksturojas ar noslēgto bruņojuma iepirkuma listi un sadarbības līgumiem. Krievijas MSL paziņo par 2 Miljardu $  vērtu ZRS/PRA S-400 ''Triumf'' iepirkumu. SaudArābijai kļūstot par S-400 sistēmas 3 vai 4 valsti eksploatantu. Ar to  iedibinot Persijas līča valstīs jaunu iepirkuma modes tendenci kam seko Bahreina un Katara.*   Atkāpei , līdztekus Turcijas S-400 pirkums sniedz Bs  un rindai sabiedroto, tehnisko iespēju veikt EM-reālāvides* mācības. Atkārtojot p.gs.90 gadu situāciju ar PSRS ieroču paraugiem: Su-27S,Mig-29, S-300PM, ''Tor''M1 utt.  Interesanta ir deklarētā iegādei paredzētā ieroču liste. Piemēram, Sīrijā plaši pielietotais TOS-1A''Buratino''. Ievērības cienīga var būt lāzernovades PTRS ''Kornet-EM'' iepirkums ar licences montāžas tiesībām. Strēlniekieroču sadaļā AK-103(7,62x39)licences montāža ar munīcijas ražotni. SaudArābijas interešu liste ietver rindu ieroču paraugu kuri netiek publicēti. Viens no tādiem ir TBR''Iskander'' iegādes iespēja. Bruņtehnikas jomā, īstermiņā SaudArābija varētu iepirkt tankus T-90MS un uguns atbalsta mašinas ''Terminator''. Krievijas T-90MS saglabā labas izredzes aizstāt novecojušos ASV M60A3 un Francijas AMX30S tanku modeļus. Iespējams, ka Saud Arābija ietekmējas no kaimiņu: Ēģiptes, Kuveitas, Irakas un AAE perspektīviem T-90SM iegādes plāniem. Nosauktie ieroču un tehikas modeļi  var liecināt par izmaiņām  kaujaslauka praksē. Pirmkārt to saistot ar bruņtehniku, TOS-1A'' Buratino/Solncepek'' un PTRS. Sistēmas ir viegli apgūstamas, eksplotācījā un pielietojumā vienkāršas. SaudArābijas Bs dominē aviācijas elements, bet ir vāji attīstīta sauzemes armijas kaujas iemaņas. Liela loma SzS kapacitāšu ierobežojumā spēlē personālsastāva cilšu struktūra.  Starpšķiru (-starpcilšu) kordinācijas trūkums minimizē ugunspielietojuma rezultātu.  Visu līmeņu ,unitāra spēku vadības struktūra ir pamats SaudArābijas Bs neveiksmēm Jemenā.  Pamatā,  aviācijas-armijas vājā sadarbība ''izlūkošanas-atklāšanas-mērķnorādes'' sitēmas trūkums. Precīzo ieroču pielietojums Jemenā demonstrē GS un SzS mazspēju cīņā ar vāji bruņotu pretinieku. Organizātorisko trūkumu  ātra novēršana var notikt ar pielietojumā vienkāršu  TOS-1A Buratino/Solncepek sistēmu palīdzību.  Tas ir viens no ieroču paraugiem kura analogs trūkst tradicionāliem SaudArābijas bruņojuma piegādātājiem. Atšķirībā no aviācijas precīziem ieročiem  TOS-1A''Buratino/Soncepek'' nodrošina :  izslēdz nepieciešamību  pēc starpšķiru koordinācijas , līdztekus laukuma satriekšanai  nodrošina arī psihaloģiskās iebiedēšanas funkcijas. Strēlniekieroču sadaļā, AK103 modeļa izvēle ir mērķtiecīgi pamatota. Paralēli SaudArābijas Bs valstī tiek izveidots 200.000 liels NG formējums. Tā apbruņošanai izmantos apkopē pieticīgu un eksplotācijā pārbaudītu  7,62x39 patronas AK103 modeli. Atkāpe, SA Bs atšķiras no pārejo valstu Bs ar politiski angažētiem ieroču darijumiem kā rezultātā ir izveidots unikāls bruņojuma tehnisko paraugu  zooparks !

IV*-Islama Valsts
EM-reālvides*-ElektroMagnetiskās-reālvides/S-400 sistēmas EM- tehniskie raksturlielumi.
Nodrošina lidaparātu atklāšanas/satveršanas distanču, REC sistēmu-kalibrēšanu.Janorāda ,ka ZRS/PRS S-400 veido Kriecijas PGA sistēmas pamatu.
Bahreina un Katara*- perspektīvie ZRS/PRS S-400 ''Triumf''eksploatanti.
 Ar  Krieviju noslēgtā darijuma  apjoms tiek vērtēts ar 4-5 Miljardu $. Pretstatam, jasalīdzina ar  līdzīgu SaudArābijas-ASV - 110 Miljardu $ darijumu.

Nav komentāru:

Komentāra publicēšana