Sekotāji

sestdiena, 2018. gada 6. janvāris

Sīrija, 82mm-jaungada dāvana.

 31.12. 17. , jaungada naktī , Sīrijā kaujinieku grupa veic diversijas uzbrukumu Krievijas Bs aviobāzei Hmeimimā. Aviobāze atrodas salīdzinoši drošā, alavītu apdzībotā reģionā. Lielākais  pārsteigums ir diversijas fakts  Sīrijas valdībai lojālā reģionā ! Tehniski, izmantojot kravasmašinā izvietotu automātisko mīnmetēju 2B9 ''Vasilek''.  Modelis 2B9 atrodas Sīrijas Bs un vairāku  kaujinieku grupējumu rīcībā. Par to liecina arī zaudējumu specifika, lidaparātu iegūtie bojājumi. Ierocis 2B9 ir optimāls izvēlētam mērķuzdevumam. Apvienojot nelielu svaru, raidijumu sniedzamību, zemu akustisko fonu, uguns ražību laika vienībā.

                                           Automātiskais-mīnmetējs 2B9-uguns bīvums.
     
Pirmā ziņa, Lenta.ru vēstī par lieliem aviotehnikas, līdz 10 lidaparātu un munīcijas arsenāla zaudējumiem. Pārskaitot tehnikas zaudējumus: 5 Su-24, 3 Su-35S, 1-An72 un An32. Atkāpei, neskatoties uz 5 d/n intervālu publicētā informācija nav ilustratīvi apstiprināta nevienā no ārvalstu specializētām vai sociālām vietnēm.Vienīgais pābaudāmais pirmavots kas saistīts ar ilustrāciju nāk no militāri autorizēta avota, Krievijas militārā žurnalista Romāna Spankova. Sociālās vietnes, VKontakte publicētā 1 lidaparāta Su-24 ar otršķirīgiem : astes horizonta stūres un šķembu fragmenta degvielas tvertnes bojājumu foto. Turpmāk, precizētā informācija liecina par sākotnējo minējumu kļūdainību. Atkāpei, vērojama īpatnība , milit. autorizēts pirmavots, Krievijas soc.vietne, bet ne ārvalstu resursi ! Norādot uz kremļa iekšienē valdošām zemūdens straumēm un tām nepieciešamo informatīvo pīli. Informācijas pasniegšanas veids norāda uz V. Putina autoritātes mērķtiecīgu torpedēšanu. Apbrīnojami, deklarētais kaujas lidaparātu un transportlidmašinu fiziskas iznīcināšanas fakts nav dokumentāli fiksēts ! Iepretim, nelielu laika sprīdi iepriekš ,decembra nogalē pretinieks labi dokumentē triecienhelikoptera Mi-35 tehniskā atteikuma radīto katastrofu, zaudējumu ! Autors,  patiesie apjomi kļūs zināmi pēc planieru defektoloģijas veikšanas kad x-skaitu lidaparātu atzīs par neatgriezeniski zaudētiem. Cēlonis, lidaparātu Su-24 gadijumā , atlikuma resurs un veicamo remontdarbu finansiālā lietderība. Prognoze, gūtie planiera bojājumi savā vairumā ir novēršami ar mobilo remontvienību palīdzību. Lielākais patērētais laiks saistīsies ar 1 vai 2 Su35S bojājumu novēršanu.  Tuvākā nākotnē, fiksētam Su-35 transportlidmašinas izmantošnas faktam kalpojot par tiešu skādes ''kvalitātes'' apliecinajumu. Iemesls, tehniski jauna un eksploatācijā sarežģīta konstrukcija.
 Bojājumu specifiku noteic uzbrukuma ierocis-82mm mīnas, raidijuma distance un zalves laiks ! Autors, ugunsiedarbības laiks līdz -3min. Trūkums, 82mm -mīnas detonācijas procesā ģenerē zemas masas fragmentus ar nelielu  izsējas lauku. Primārā mērķnozīme, pretinieka dzīvais spēks, karēvji. Veicot raidijumu no aviobāzes perimetra, tuvu maksimālai distancei novērojas laukuma izsēja ko kompensē ar zalves laika ilgumu. Minētā gadijumā, laiks ir deficīts !  Turklāt, nelielo laika sprīdi jadala starp vairākiem mērķiem: neaizsargāta lidaparātu stāvieta, munīcijas un iespējams degvielas uzglābāšanas punkti. Iegūtais rezultāts ir grūti pārbaudāms jo nav saistīts ar lidaparāta iznīcināšanu, bet sekundāro faktora, šķembu radīto planiera apskādējumu. Iznīcināšanas fakts, ņemot vērā lidmašinu specifiku būtu vizuāli grūti noslēpjams no tehniskās dokumentēšanas līdzekļiem. To attiecinot netikai uz valstu rīcībā esošiem, bet arī privāto kompāniju un sociālo tīklu sniegtām informācijas vākšanas iespējām. Finālā, Krievijas Bs atzīst 2 karēvju bojāeju ,bet netieši  x-skaita lidaparātu bojājumus. Autors, minētais kritušo karēvju  skaits varētu atbilst patiesībai ,bet netiek precizēts ievainoto skaits. Secinājumi , Krievijas Bs atšķirībā no ASV un citu NATO valstu konfliktu rajonos noteiktiem izvēršnas reglamentiem saglabā vecos PSRS laika priekšrakstus. Aviācijas parkošanās vietai nav drošibas šūnu dalijums. Tas paredz , ātri izvēršamu ,no stiepļu  armējuma un smilšu-maisiem veidotu sienu fortifikāciju izbūvi. Katram  no lidaparātam izveidojot  savdabīgu unitāru drošibas šūnu. Šāda fortifikācija minētā uzbrukuma gadijumā efektīvi minimizētu tehnikas zaudējumu-bojājumu apmērus ar to maksimāli saglabājot kaujaspējas.

Nav komentāru:

Komentāra publicēšana