Sekotāji

Powered By Blogger

ceturtdiena, 2011. gada 17. februāris

Reida grupu koncepcija.

Koncepcijas saknes saistās ar 2.p.k. laiku un Lielbritānijas militārā grupējuma darbību Ēģiptē un Lībijā.
Briti izveidoja formējumu kura pamat uzdevumos ietilptu novērot un ziņot par pretinieka aktivitātēm, bet kā pailduzdevums veikt diversijas pretinieka komunikācijās. 
Long-Range-Desert-Group* idejas ierosinātājs  bija britu majors Ralfs Bagnolds, bet tās atbalstītājs ģenerālis Arčibalds Vāvels.
Pirmsākumos LRDG-(Long Range Desert Group)  patruļa organizātoriski  ietvēra 30 karēvjus, 1 nodrošinājuma mašīnu un 10 vieglās patruļmašīnas..
Sākot no 1941 gada LRDG formācija pārgāja uz mazāku vienību, puspatruļu. Tai sastāvot no 15-18 karēvjiem un 5-6 vieglām patruļmašīnām.
Puspatruļa ietvēra četrās galvenajās pamat disciplīnās kvalificētus karēvjus:  mediķi, navigātoru, radiooperātoru un automehāniķi. Tās oganizātoriskā uzbūve kļuva par standart elementu un saglabā šādu uzbūvi arī šodien. Pielietošanas mērķnozīmē paliekot nemainīga, izlūkreids pretinieka aizmugurē apvienojumā ar uzbrukumu tā komunikācijām.

LRPG*-(Long Range Patrol Group) koncepcija kļūst par britu SAS standart elementu, bet kā tehiskā aprīkojuma paraugs Land-Rover Defender šasija.
Tradicionāli šasiju pamatizvēle krīt uz kādu no komerciālām 4x4 platformām. Izplatītākās no tām Land-Rover Defender, Toyota Land Cruiser, MB G-wagen. 
Vieglās 4x4 šasijas izmantošana saglabā vēsturisko saiti ar pirmsākumiem un tiem piemītošiem plusiem, mīnusiem.
Tālo patruļu galvenā prasība tehnikai, liels degvielas noskrējiens izmantojot 2 šķiras ceļus. Konstrukcijas piekarei jabūt piemērotai ilgstošai darbībai ar pilnu 1t. noslodzi . Pilna noslodze ieguvās summējot : 3 apkalpes vīriem(300kg) pieskaitot degvielu 200l ,ūdeni 100l, ieročus-munīciju 200kg., tehnikai paredzētās rezervesdaļas. Vidēji šadi nokomplektētas šasijas spēja veikt 800km distanci. Kā mīnus jamin ierobežotā celtspēja, riteņu bāze un līdz ar to apvidus caurgājamība. Celtspēja ir pamat šķērslis tālākām izmaiņām konstrukcijā un lokālās bruņas adaptēšanai.

 Uzkrātās pieredzes iespaidā uz Land Rover bāzes rada Austrālijas SAS specifikācijām atbilstošu 2 t. celtspējas 6x6  Perentie šasiju. Izmaiņas skar piekari kā rezultātā uzlabojās caurgājamība un autonomija.  Dziļā reida platforma Perentie degvielas autonomija- 1600km.  Viens no tās tehniskiem aprīkojuma jauninājumiem aizmugurējā uzkabē esošs 250cm3 motocikls. Šāds risinājums patapināts no ASV mehanizēto brigāžu rīcībā esošām bruņu izlūkmašīnas M3 Bredli. Motocikla esamība ļauj izvērst attālinātu novērotāju punktu. Modelis kalpo par attīstītāko vieglo šasiju evalūcijas atzaru.  Dotajā brīdī Austrālijas SAS vienības rīcībā atrodas 27 šasijas.
Kaujas pielietojums saistāsa ar 2001-2003 gadu Irakā un sākot no 2008 gada Afganistāna .
Iemesli lai kārtējoreiz pārskatītu tehnikas raksturlielumus-Afganistāna.
Pirmais no tiem, pretinieka izmantotais bruņojums improvizētās detonācijas uzriktes*-IDU.
Trūkumi, konstrukcijas nepiemērotību galvenam apdraudējuma faktoram.
 Esošie ierindas Land-Rover transportlīdzekļu vieglā lokalizētā pretložu aizsardzība nenodrošina no mīnu un  IDU* postošās iedarbības.
Snatch-Land-Rovers-Armijas mobilie zārki . Uzsākot karadarbību Afganistānā britu armijas vienībām trūka piemērotas tehnikas. Tādēļ armijas vadība iztika ar esošo Land Rover tam kalpojot par situācijas ielāpu.
Kā redzam dārgu, ielāpu.
Cēlonis, tehnikai nepiemērotu taktisko uzdevumu iedalīšana, pamatā pildot ceļu patrulēšanu.  
Tieši tos kur visbiežāk ir darīšana ar ceļmalas bumbām-IDU, mīnām.    
Otrais: Afganistānas apvidus, precīzāk ceļu trūkums un kaujas teātra plašums.
Apvidus faktors iespaidoja vieglo transportlīzekļu projekcijas areālu.
Tādejādi ierobežo spēka klātbūtnes demonstrācijas taktisko elementu.
Afganistānas atziņas kalpo par pamatu jaunām tehniskām prasībām. Galvenās no tām, saistās ar konstrukcijas  pretmīnu aizsardzību, caurgājamību un kraunesību vienlaicīgi saglabājot priekšgājēju gaitas autonomiju.   
Britu kuģubūves kompānija Babcock  biznesa diversifikācijas ietvaros rada specializēto transportlīdzekļu ražotni. Par pamatu ņemot vidējas celtspējas kravas automobīļa Supacat. šasiju.
Rezultātā rodas JAKAL (Šakālis) un COYOT (Koijots) platformu duets.
  COYOT pamatuzdevums reid grupas atbalsta funkcijas.
Jaunajā konstrukcija lielāku uzsvaru veltot pretmīnu-fugasu aizsardzībai. Ietvertie  tehniskie elementi: V-veida siles korpus, speciāli detonācijas triecienvilni apsorbējoši krēsli un keramiskā kompazitīv bruņa. Pārskaitītie aizsardzības elementi rada ekipāžai lielāku izdzīvošanas iespēju salīdzinājumā ar priekšgājējiem. Šai kalasei raksturīgā minimālā aizsardzības elementu pielietošana izskaidrojas ar tās mērķvidi, bezceļi.  Pateicoties veiksmīgam masas/jaudas un piekares apvienojumam, Jakal konstrukcija attīsta 89km/h bezceļa apstākļos !
Jakal/Coyot platformas saviem speciāliem spēkiem izvēlējusies Austrālija ,Dānija.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru