Sekotāji

Powered By Blogger

sestdiena, 2013. gada 26. janvāris

Bezpilota triecienaviācija, X-47 ``Pegasus``.

2012. gada izskaņa,bezpilota triecienlidmašīna X-47B''Pegasus'' piemēra k-avn*.USS ''H.S.Truman'' klāju.Kā vēsta britu Daily mail ,kompānijas Northrop Grumman rūpnīcas pārstāvjiem kopēji ar flotes personālu veicot lidaprāta un klāja saderības procedūras. Pasaules kaujas aviācijas attīstības tendence uzrāda, 6 paaudzi pārstāvēs bezpilota varianti.  Projekts X-47 paredz trīs vai vairākas svaru kategorijas variantus B,C,D. Savstarpēji atšķiroties ar ģeometriskiem izmēriem, nesamo kravu un sniedzamību. Saglabājot nemainīgu airodinamisko lidojošā spārna, mazas atstarojošās virsmas B-2 Sirit  ''piegriezni''. Standartizācija, modeļus vieno radioelektroniskais aprīkojums, lidojuma pārvaldes programatūra, korpusa armatūra un dzinēji. Lidmašīnas radiolokātors domājams būs identisks F/A-18 vai F35, izmantojamis dzinējs nāk no F-16 ,bet lidojuma pārvaldes programaturas kodols no B-2``Spirit``. Tradicionāli, progresīvāko aviācijas spices risinājumu pieņemšana bruņojumā norit spēku starpšķiru sacensības apstākļos. ASV gaisa-spēki pretnostatijumā jūras spēku ,klāja aviācijai un JKK*.

                                          2011 gads, ''putns'' izvērš spārnus.

Robotlidmašīnas un atvēlētie uzdevumi.  Izvēlētā airodinamika liecina ka lidaparāta  mērķuzdevumu listes pamats ir triecienfunkcijas.Nelielie ģeometriskie izmēri apvienojumā ar lidojošā spārna ģeometriju sniedz zemas signatūras priekšrocības.Lidaparāta enerģētikai un airodinamika aprobežojoties ar 760-980km/h  ātruma slieksni un ļoti šauru manevra taku. Manevra takai maksimāli pietuvinoties civilo gaisa kuģu takai. Saitītais manevrs, inertums ierobežo lidaparāta izmantošanu gaiss-gaiss sadursmēm. Neskatoties uz to X/A-47 saglabā gaiss-gaiss kaujas pielietojuma iespēju. Pielietojot tālcīņai , radot taktisko iespēju līderim izvirzīt perifērijā  gaiss-gaiss VR starta platformu. Pilotējamo un bezpilotu tandēmam izmantojot jaunus gaiss-gaiss  taktiskos modeļus.  Gaisa sadursmē zemai signatūrai sniedzot zināmas priekšrocības. Turklāt šāds risinājums uzskatāmi demonstrē finansiāli racionālu tehnisko iespēju attīstīšanas ceļu. Pamatā veicot līdera pāraudzītas, sauzemes un jūras virsmas triecienfunkcijas. Kaujas pielietojuma algoritmam ietverot divus uzdevuma veikšanas risinājums. 
Pirmais, jaukta veida kaujas formācija. Apvienojot pilotējamos F/A-18E/F ''Super Hornet'', F-35C ''Lightning-II'' un X/A-47B''Pegasus''. Pilotējamo un bezpilota saiknes* pamatā savstarpējo iespēju ''bagātināšanas'' princips. Pilotējamā elementa klātbūtne formācijā pilda līdera lomu. Veicot uzdevuma sadali un korekciju starp pakļautībā esošiem spārnotiem X/A-47B robotiem. Risinājums izmantojams sadursmei ar tehnaloģiski attīstītu pretinieku. Izmantojot datu kanālus tiek nodrošināta kaujas noturība* elektroniskās pretdarbības apstākļos. Katra F/A-18E/F ''mātes'' platformas pakļautībā atradīsies no 2 līdz 4  X/A-47B robotu* lidaparātiem. Lielāku pilotējamo-bezpilota kopas veidojot  ar klāja E-2D ''Hawkey'' palīdzību. Informatīvi pārvaldot no 40 līdz 60 lielas lidaparātu kaujas formācijas. Otrais, kaujas uzdevumu veikšana ''autonomajā'' režīmā. Norit vienīgi sadursmē ar tehnaloģiski zemāk attīstītu pretinieku. Izskaidrojas ar navigācijas signāla un setelīt sakaru datu līnijas apspiešanu ,riski !.Praksē kaujas funkcionālo ķēdi veidojot no diviem posmiem, autonomā un direktīvā* atbalsta.  Autonomajā režīmā informatīvai atsaitei izmantojot setelītsakaru līniju. Atšķirībā no Predator/Reaper datu līnija netiek noslogota ar lidojumam nepieciešamo direktīvo informāciju. Datu līnija izmantojas tikai uzdevuma precizēšanai, bet signālnavigācijas apspiešanas gadijumā kā viens no rezerves navigācijas kanāliem. Navigācijas noturības logs ir būtiski paplašināts ar borta radiolokātora palīdzību. Sintezētā apvidus karte teik salīdzināta ar etalon paraugu ,princips patapināts no spārnotajās raķetēs un taktiskos iznīcinātājos "Tornādo" pielietotā DSMAC.

                                          Datorsimulācija, X-47B ''Pegasus'' 

  Bezpilota X/A-47 robotu* risinājums palīdz racionalizēt kaujas ierindu ,minimizēt riskus un munīcijas izmaksas. Racionalizācija paredz samazināt pielotējamo platformu skaitu avionesī tās aizstājot ar lielāku skaitu kompaktu triecien robotu.  Ļaujot iegūt pilotējama/robotlidmašīna finansu pleca* atiecība,no 1:2,5 līdz 1:7 vienības. Ekonomija iegūstas arī munīcijas izlietojumā. Platforma pateicoties savai zemai signatūrai ir spējīga satriekt mērķi ar mazāk dārgu munīciju. ASV klāja aviācijai racionalizācija saistas ar vel vienu būtisku kaujas elementu ,radioelektronisko karadarbību* . Paaudžu maiņa apdraud ilgi un grūti panākto, vienotas platformas daudzfunkciju principu. Flotes F/A-18 E,F,G etalona aizstāšana ar F-35C Lighting-II apdraud panākto. Problēmas būtība , F-35A,B,C iztrūkst tandēma ekipāžas risinājuma ! Sekas , flote zaudē Prowler /Growler radioelektroniskā atbalsta funkciju pēctecības saikni. Domājams ka šīs funkcijas jaunā pakāpē apsorbēs jaunradītā spārnoto robotu līnija ''Pegasus''. Inovācija saistas ar ''stealth'' platformu priekšrocību apvienošanu ar radioelektroniskai karadarbībai veicamo elementu instalāciju lidmašinas īekšējā piekarē ! Ekskluzīvs, iekšējās instalācijas risinājuma elements zuda  līdz ar EF-111''Raven'' pensionēšanos !
 Flotei atgūstot to jaunā veidolā.

k-avn*-kodol-avionesis (kodolenerģētiskā piedziņa)
JKK*-ASV Jūras Kājinieku Korpus.(marynes)
Robots(robotlidmašīna)*-atšķirība no bezpilota slēpjas tehnaloģijā. Pastāvošās Predator/Reaper lidojumi notiek direktīvā pārvaldē. Robotlidmašinai direktīvā atsaite ar centru nau vitāli svarīgs elements.
kaujas noturība*- spēja turpināt uzdevumu pretinieka pretdarbības apstākļos. Sports, boksā, spēja turēt triecienu.
radioelektroniskā karadarbība*- darība notiek elektromanētiskā spektrā, signāls,(HMS Decibels)--atdarināt ,maldināt ,slāpēt un dzēst.
finansu plec*- izprotam kā salīdzinot starpību: F18E/F--75 milj.$ pret X/A-47--24-35milj.$
                                                        F-35C--128 milj.$

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru