Sekotāji

Powered By Blogger

ceturtdiena, 2013. gada 26. decembris

2013 gads, Brazīlija izvēlas JAS-39E/F ''Gripen'' !

  Pārsteigumu sarūpēja Brazīlijas GS  noslēdzot taktiskā -iznīcinātāja FX-2 tenderi ar Zviedrijas kompānijas ''Saab'' JAS-39E/F ''Gripen NG'' izvēli. Brazīlija izvēli pamato ar lidaparāta tehniskiem raksturlielumiem un  nododamo tehnaloģiju paketi. Valsts GS nozīmīga ir netikai iegādes cena ,bet arī JAS-39E/F ilglaicīgās eksploatācijas izmaksas. Būtisks rādītājs valstīm kuru aizsardzības budžeta līdzekļi ir strikti ierobežoti. Zaudētāji, ASV kompānija ''Boeing'' un Francijas ''Dassault '' paužot neapmierinātību par viņprāt ''nekompetentu'' izvēli. Piedāvātie  F/A-18 E/F ''Super Hornet'' un Rafael-C/M lidaparātu modeļi vairākos tehniskos lielumos būtu piemērotāki Brazīlijas Gs. Zaudētāji pārstāv divdzinēju iznīcinātāju ''cilti'' ar lielu nestspēju un sniedzamību. Neapšaubāmi F/A-18E/F un ''Rafael'' gabarītu radītās priekšrocības nau Jas-39 E/F lidaparātu primārais mērķis. Lielvalstis norāda ka šodienas piedāvājums Brazīlijai ietver platformu ar AESA* radiolokātoru, bet netieši norādot uz to trūkumu šodienas Zviedrijas GS. Neskatoties uz šādu redzamu reklāmas elementu trūkumu ,galvenajos tehniskajos rādītājos JAS-39E/F ir vienlīdzīgs vai apsteidz savus smagsvara pretiniekus. 2009 gada ''Saab'' piedāvājums Nīderlandes Gs, Jas-39NG informācijas buklets. Atstatus,''Saab'' JAS-39 NG projekta priekšrocība Brazīlijas un Šveices gadijumā slēpjas iegādes un eksploatācijas izmaksās. Piemēram, salīdzinot pretendentu platformas iegādes, ''fly awey ''cenu: gatavs lietošai . Kompānijas ''Boeing'' F/A-18E/F ''Super Hornet'' 2013 gada cena svārstas no 58 milj.$ līdz 73milj.$ ,pretstatā ''Dassault'' maztirāžas ''Rafael'' ražošana nodrošina 150 milj.Eiru ''fly awey'' iegādes cenu ! Tas ir pamatiemesls kapeic ''Rafael'' platforma negūst noietu ārvalstu tirgos.Zviedrijas piedāvājums saistas ar jaunražotiem JAS-39E/F planieriem ,to solītā ''fly awey'' cena 60 milj.$ !  Konkurentu platformu lidojuma/ h-eksploatācijas izcenojumiem piemīt vairākkārtēja atšķirība. Brazīlijai Gs būtisks ir tieši pēdejais rādītājs, lidojuma/h izcenojums ! Pareiza platformas izvēle valsts GS nodrošina nepieciešamo pilotēšanas-h skaitu neupurējot tam lielāko daļu GS atvēlētā bužeta.

                                                     
 Līdzīgi eksploatācijas izmaksu apsvērumi dominēja Šveices izvēles gadijumā. Brazīlijas Gs un avioindustrija ir pazīstama ar kompānijas ''Saab'' produktiem, ikdienā eksploatējot  kompaktklases AWACS-  PS-890 ''Erieye''.Tieši ''Saab'' un ''Embraer''  sadarbības pieredze pēc daudzu ekspertu vērtējuma palīdzēja JAS-39E/F projektam iekarot Brazīlijas Gs un nacionālās avioindustrijas ''sirdis un prātus''. Protams, daļa nopelna Brazīlijas tendera iznākumā pieder Eduardam Snoudena informācijai par NSA izvērsto totālo izspiegošanas praksi ārvalstīs, tai skaitā Brazīlijas valsts pirmās amatpersonas un kompānijas. Sniedzot Brazīlijas valdībai labu argumentu ASV lobiju nometnes neitralizēšanai un ātri veicot sev noskatīta produkta izvēli. Zviedrijas un Brazīlijas darijums nojauna aktualizē JAS-39N flotei domāta STOBAR koncepcijas klāja varianta tapšanu.
Spekulāciju pamatā ir Brazīlijas JS plāni veikt  32.000t.avioneša A12 ''Sou Paulo'' aizstāšanu ar ''līdzvērtīgu'' mazcenas -50.000t. korpusu. Ekonomiski un tehniski pamatoti būtu Brazīlijas nacionālajos aviobūves stāpeļos montējamo lidaparātu apjomu papildināt ar avionešiem domātu Jas-39E/F(Navy) modifikāciju.
        
AESA*-Aktīvi Elektroniski Skanējošā Antena.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru