Sekotāji

Powered By Blogger

svētdiena, 2013. gada 1. decembris

Flote un 90m-III.

 Austrālijas 54m patruļlielaivas ir labs piemērs ekonomiskai resursu pārvaldei !Uzskatāmi realizējot valsts jūras politiku dzīvē. Apskatot Latvijas floti. Valsts ekonomiskā varēšana un pastāvošā flotes platformu nomenkalatūra neatbilst NATO nostādnēm. Pirmkārt ,izveidotā MMT* flote ir tehniski mazpiemērota cīņai ar mūsdienīgu mīnu apdraudējumu. Tehniski ,uzlabotu pretmīnu  iespēju iegūšana prasa nelielas investīcijas.  Problēma,izdalītie resursi ir pietiekami apkalpes un korpusu balasta uzturēšanai, to apkope.Realitātē, flotes patērētās finanses ir ar zemāko atdevi Latvijas Bs ! Minēto pamatojot ar : platformu dīkstāvi ,precīzāk 0- jūras/motorstundām , to tehniskais aprīkojums ir neatbilstoš modernam mīnu apdraudējumam.Iepirkumu politikas rezultātā JS ir tehniski savrupi no BS un nevar kalpot par Joint Task Force veidojošo kodolu, uzdevumu veikšanai aizjūrā. Jaatceras ka JS platformas ir viens no tehniski sarežģītākiem un izmaksās ietilpīgākiem Bs šķiru elementiem. To iegāde vai izbūve ar turpmāko eksploatāciju prasa prāvus resursus. Apskatot šodienas tāljūru aktuālitātes. Konkrētā piemērā, Vidusjūra ,krīze Lībijā. Nau noslēpums ka šajā valstī strādāja daudzu valstu pārstāvji ,tai skaitā arī ceļubūves speciālisti no Latvijas. Mūsdienās, pilsoņu evakuācija no krīzes skartiem rajoniem un ķīlnieku atbrīvošas operācijas vairumā gadijumu tiek uzticēti jūras spēkiem. Pirmkārt to pamatojot ar platformas ieilpību, autonomiju un nesamo atbalstelementu skaitlisko daudzumu. Pie tādiem pieskaitāmi helkopteri ,transportlaivas,bezpilota lidaparāti un citi tehniskie līdzekļi. Iespēja distancionāli kontrolēt krīzes skartā rajona gaisa telpu, ēteri un koordinēt evakuācijas norisi. Elementi kuri pārliecināja Krieviju par ''Mistrale'' helikopter-doka platformas izvēles pareizību. Lībijas krīzes sniegtā pieredze, Civilās Evakuācijas Operācijām* piemērotas platformas trūkums spieda iesaistīt 4 transportlidmašīnas Il-76 un mobilizēt civilās kuģniecības pasažieru laineri. Atzīmei, transportlidmašīnu izmantošana politisko un militāro krīžu, dabas un idustriālo katastrofu rajonos var būt neiespējama. Organizātoriski patērējot daudz vairāk laika par vienas atbilstošas militāras platformas izvēršanu rajonā. Sistot šos pasaules ''ikdienas'' elementus ar valsts Latvijas JS izbūvi. Realizētā 125t. patruļlaivu SWATH ''Skrunda'' programa ir stabili noenkurojusi Latvijas JS piekrastes un Baltijas jūras akvatorijā*. Liedzot valsts JS veikt šāda veida uzdevumus tāljūrā un galvenais izsvītrojot jūras diplomātisko elementu. Plaši propagandētais pieņēmums, finanses neatļauj uzdevumiem atbilstošas platformas iegādi un uzturēšanu ! Latvijas JS eksplotē 2 pietiekami lielas 1100 t. un 1750 t. platformas. Lielākā no tām bijušais Norvēģijas JS mīnulicējs A-53''Virsaitis''. Tātad redzam ka ūdensizspaidā pietiekami liela platforma var tikt uzturēta JS ierindā. Cita lieta ir flotes platformu skaita un modeļu militārais-ekonomiskais pamatojums.Apskatot iespējas ko piedāvā līdz 2000 t. ūdensizpaida modeļi. Okeāna 90m patruļu platformas ir pasaulē populārākais un straujāk augošais tirgus segments. Vācijas kuģubūvētāji, Fassmer GmbH. stāpeļi piedāvā kompaktu, uzdevumos daudzfunkcionālu projektu. Tā īpatnība ir civilās kuģubūves standartu pielietošana un bruņojuma konteinerizācija. Kompaktā 90m platformas spējās ir veikt 7500j.j.(12Me), kuģim ir savs avioklājs ar helikoptera angāru ,apkalpe 85 jūrnieki.

                                                   
Mūsdienu evakuācijas operācijām nozīmīgs elements, iespēja izvietot papildus 100 cilvēku. Turpmāk, kuģa tehniskās un bruņojuma iespējas tiek audzētas ar moduļsistēmu palīdzību.
Liela nozīme platformas kaujasspējās ir helikoptera klātbūtnei, kuģa helikopterklājs spēj uzņemt līdz 9t. smagus helikopterus. Platformas izmaksas, salīdzināmas ar ūdensizpaidā un bruņojumā līdzīgām platformām. 2012 gadā Īrijas JS  pasūtija kuģubūvētavai Appledore ''Bobcock Marine'' divus OPV-90. Darijuma cena 99 milj. Eiru (70 Milj.LVL) ietver 2 korpusu izbūvi, bet  2-76mm ''Oto Melara'' artilērijas sistēmas pieskaita papildus 7,8 Milj.Eiro. Kuģi paredzēti patruļfunkcijām Ziemļjūrā un Atlantijā, papildus tehniskais aprīkojums ietvers BPLA* un AZA*. Abus pasūtītos kuģus Īrijas JS saņems 2014 un 2015 gadā.Nozīmīgs elements ir darijumu finansu sadaļa, maksājumu par tiem veicot 8 gadu garumā !
 


MMT*- Mīnu Meklētāji Traleri    
Joint Task Force*-apvienotie stapšķiru spēki. Parasti apvieno JS, GS un Armijas vienības, praksē bieži militāro trīsvienību papildina ar IeM un citu resoru civiliem darbiniekiem. Piemēri Haiti zemestrīce ,Iraka ,Afganistāna.
Noncombatant Evacuation Operation*-Civilpersonu Evakuācijas Operācija.
Baltijas jūras akvatorijā*- 125t.(25x13x2,7m) apk.8 pers.+  papildus tehniskais personāls 8 personas, autonomija 7 d/n,  ekon.eksploatācijas ātrums 12Me/1000j.j. ,max 21,5Me. Iegrimes rādītāji neatbilst glābšanas funkciju veikšanu  piekrastes joslā ,bet ātrums neatļauj tikt izmantotam 20-40 j.j. zonas glābšanas operācijām.
BPLA*-BezPilotas LidAparāti.
AZa*-Autonomie Zemūdens aparāti.
                                                                                                      

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru