Sekotāji

Powered By Blogger

piektdiena, 2015. gada 14. augusts

Aviācija, tehnaloģiskā sadursme-II.

Apskatot Krievjas GS aktivitātes virs Baltijas jūras, vērojama jaukta veida ,līdz 1/2 eskadriļas lielas kaujas grupas. Struktūru veido taktiskie-iznīcinātāji Su-27SM(2) ,taktiskie-bumvedēji Su-24/-34(2/2) un MiG-31BM(2), pārtvērējiem pildot informatīvā atbalsta funkcijas. Kā arī cita veida : Su-34(4) un Mig-31BM(4). Atsevišķi izceļot virskaņas, vidējā rādiusa bumvedēju Tu-22M3 grupas kurus eskortē smagie iznīcinātāji vai pārtvērēji.

                                             2015 gada, 30/31.jūlijs, partverti virs Baltijas j.      

 Vizuālā informācija netieši liecina par aviācijas daļās eksploatējamo lidaparātu vispārējo tehnisko gatavību kā arī pielietojuma varbūtējo taktiku. Struktūra izskaidro arī ar katras atsevišķi ņemtas platformas  tehniskā aprīkojuma raksturlielumiem. Piemēram ,taktiskie-bumvedēji Su-24/-34 un bumvedēji Tu-22M3 paredzēti triecienuzdevumu veikšanai KdT. Šo triecienplatformu treniņu ikdiena būtu saistāma ar reālo kaujas profilu ,zemo augstumu taku.  Atkāpei ,zemo augstumu efektivitātes piemērs Baltijas reģionā notika 2005 gada 15. septembrī kad Lietuvas gaisa telpā vairāk kā 20 min. ilgi maldās Krievijas Gs Su-27P !  Taktisko-bumvedēju Su-34 un bumvedēju Tu-22m3 konstrukcijas ir piemērotas zemo augstumu virskaņas lidojumu takai. Praktizējot ikdienas treniņos platformās ietvertās iespējas ļautu maksimāli nospriegojot ''pretinieku'' un demonstrēt tā radiolokācijas lauka ievainojamību. Iepretim ,ikdienā praktizējot platformām nepiemērotākos profilus.

                                           
                                  Nīderlandes Gs -F16* pārtver Su-34 virs Baltijas jūras.

Daļēji, jauktu formāciju prakses cēlonis ir joprojām pastāvošā atšķirība starp vēlamo un reālo, ierindas tehnikas zemā kaujas gatavība. Sava nozīme ir modeļu tehniskā aprīkojuma sadaļai, RLS neapmierinošie* raksturlielumi. Modernizēto Su-27SM2/-3 radiolokātors N011/-M  galvenajos raksturlielumos paspēlē vairumam pretspēlētāja iznīcinātāju. Šādus tehniskus trūkumus mēģinot novērst ar gabarītos lielāku MiG-31M/-BM radiolokātoru sniegtām iespējām. Mig-31M/-BM pārtveršanas uzdevuma veikšanai 47t./51t. smagais lidaparāts ir apgādāts ar iespaidīga 980kg. svara PESA RLS ''Zaslon-M'' . Autors, tas ir vienīgais izskaidrojums kapeic manevrā inerti(G-3,5-4) pārtvērēji pilda tiem neraksturīgus eskorta uzdevumus. Interesanti būtu pretstatīt kaimiņvalstu platformu RLS tehniskos raksturlielumus. Tā ir sadaļa kas izskaidro kapeic Zviedrijā nau vērojama aktivitāte kardināli jaunu aviācijas platformu jomā. Saistībā ar ''Suhoja'' modeļa Su-30MKI līniju. Ilgstošā laika posmā Indija praktizē dalību divpusējās un daudzpusējās gaiss-gaiss mācībās. 2015 gada 22. jūlijā noritēja pēc 8 gadu pārtraukuma kārtējās  Lielbritānijas un Indijas divpusējās ''Indra Dhanush'' mācību kaujas.

                                                     
Lielbritānijas Gs pārstāvēja taktiskais-iznīcinātājs ''Taifun''EF-2000, bet Indiju Su-30MKI. Pēcmācību sniegtie pušu paziņojumi atšķiras. Indijas pārsvāvju sniegto informāciju briti komentē īsi : tā paredzēta iekšējai lietošanai.Raksturojot ''Taifun'' rezultivitāti : spēlas noteikumi diktē ''cīnīties ar vienu roku'' ,bet ir līdzīgi iepriekšejo mācību atziņām. Suhoj -modeļu saimei raksturīga dominēšana 280knt./512km/h līdz 350knt./650km/h ,bet pretspēlētāja manevra  komforta zona atrodas no 500knt/920km/h līdz 600knt./1110km/h amplidūtā un tālāk. Ātruma atšķirība diktē dažādo komforta augstumu : Su-27/-30/-35 saimei līdz 3km ,bet pretspēlētājam no 3km un augstāk. Atsevišķs Su-30MKI raksturlielums ir 3D vadāmais vilkmes vektors. Iespējamās priekšrocības, manevra tuvcīņa artlērijas uguns realizēšanai. Atšķirību pamatu veido platformu airodinamika, karkasa stresa noturība  G-8,5 pret G-12+ kā arī vilkmes /svara -energobruņotības rādītāji.Su-27/-30 tā ir 0,82 pret  ''Taifun'' 1,12-1,2 veidojot vertikālā paātrinājuma atšķirību: 240m/s* pret 315m/s.  ''Taifun'' platformai baudot netikai energobruņotības  sniegtās priekšrocība, bet arī airodinamikas. Manevrā zaudējot ievērojami mazāk enerģijas (ātruma) kura kompensēšana prasa laiku un atkal enerģiju. Citiem vārdiem, EF-2000 veic rotāciju ap pretinieku. Tātad ,''Taifun'' pilots iegūst vietas izvēles un ieročiem kinētisko priekšrocību : kad ,kur, kādā veidā....  Platforma ''Taifun'' radīta kā tīrasiņu gaisa dominances realizācijas taktiskais-iznīcinātājs. Vienīgais iznīcinātājs kurš energo, virskaņas superkreisēšanā un manevra raksturlielumos var spēkoties ar F-22''Raptor''.  


MiG-31M/BM*- pārtvērēja jaunākā versija- BM- signālprocesora,datora uzlabojumus ,paredz sauzemes mērķu satriekšanas iespēju.
RLS ''Zaslon-M'' PESA antena d=1,4m ,400km/ EAV=20m2. -BM-1994 gadā izmantojot VR R-37(800kg) satriec  EAV=19m2 (Tu-16) mērķi 280km distancē. Radiolokātora raksturlielumi atbilst pārtvērēja mērķuzdevumam cīņai ar spārnoto raķešu nesējiem B-52 , bet neatbilst B-1B(EAV= 1-2m2).
2014 gadā-BM- versijas RLS ietver jaunu ciparu- signālprocesoru un lielākas veiktspējas datoru: Su-27SM1/-2 /-3, Su-35S izmantotie. Iespējamie-BM versijas atklāšanas-km/EAV dati : 140km*-EAV=0,1m2, 240km/ EAV=1m2, 350/400km -EAV=3m2 tiem pilnībā pāklājoties vai nedaudz apsteidzot Su-35S.
F-15E/K/I -APG-63V1-275-285km /EAV=10m2, 104km /EAV=1-3m2(2004).
EF2000-Captor -160km EAV=1m2

140km*- balstoties uz 90km-EAV=0,1m2 /Irbis-E/ antenas d-i-a-metrs=0,96m-Su-35S
F16*- MLU -bilde top ar piekares ''Litening'' atklāšanas -mērķēšanas konteinera palīdzību.
neapmierinošie*-radioloācijā pastāv troksnis /lietderīgais signāls, atklāšanas distance vel nenozīmē lietderīgumu ,iespēju raidīt ieročus ! Modernāko RLS atklāšanas un satveršanas distanču atšķirība atrodas 10-15% robežās. Atklāšanas distance tiek sabalansēta ar satveršanas(ieroču realizācijai lietderīgo) ,enerģētiski degradējot pretinieka- REI , emisijas fakta konstatāciju. Izmantojot LPI- zemas pārtveršanas iespējas- signālu(enerģētiski un frekvenci) pēdejo nosaka datora skaitļošanas resurs.   Ķēde: liels atklāšanas tālums ,lielāka emitētā enerģija ....atklāj 400km ,bet satver 300km ! Pretspēlētāja REI atklāj zondējošo signālu klātbūtni 500km+ un izvēlas plānu : kādā veidā.... (=250km+ =laika priekšrocība) .Atklāšana un ieroču pielietošanas, lietderīguma- distances atšķirību nosaka: antenas modelis un laukums, signālapstrādes procesora veids/modelis, pielietotie matemātiskie algoritmi un centrālā datora veiktspēja. Vairumā gadijumu mūsdienīgu analoga-cipara, apstrādes veida signālprocesoros raksturlielumu uzlabojumus iegūst ar pilnīgāku matemātisko algoritmu palīdzību.

salīdzinoši tuvas*- Su-27SM-2/-3/-30MK2 /-34.
240m/s*-kaujas ,55-60% degv + 2-4VR., JAS-39 C/D- no 245m/s-254m/s-E/F saglabā rādītājus.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru