Sekotāji

piektdiena, 2015. gada 7. augusts

Aviācija,tehnaloģiskā sadursme-I.

  2015 gada janvārī noritēja F35 un F16  salīdzinošā dīvcīņa. Aviācijas  speciālistu un interesantu aprindas aktīvi tiek diskutēta F-16 un F-35 manevrējošā ,artilērijas tuvcīņas iznākums.  Vadošiem MSL publicējot pretrunīgos faktus,britu Daily mail.Vairākkārtējā sadursmē F-35 nevarēja izrādīt cienīgu pretestību vairāk kā 40 gadu vecam divietīgam F-16D ''kaujas zirga'' modelim. Pārbaudijums ietvēra cīņu augstuma ešalonā no 3km līdz 9km. Iegūtais rezultāts nau glaimojoš, manevra tuvcīņā F-35 zaudē jebkuru priekšrocību pret F-16 ar divu degvielas bāku radītu svara un airodinamikas apgrūtnājumu piekarē ! Aviospeciālistu vidū, F-35 demonstrētie rādītāji neizraisa pārsteigumu , apstiprinot iepriekš izteikto prognozi. Atskaitē  norādot ka vairāk kā 1/2 milj.$ vērtā informātīvā pilota ķivere ir par lielu mazam F-35 salonam. Manevrējošās tuvcīņas apstākļos saista pilota skatienu un ļauj pretinieka F-16 ieņemt nefiksēti , artileŗijas ugunij ērtu pozīciju aizmugurē !  The Diplomat ; tuvcīņā tika iesaistīts 9g manevrēšanā spējīgs F-35 A-modelis ,iepretim klāja 7,5g. C- un 7g. saīsinātā ieskrējiena vertikālā piezemējuma  B-modelim. Ražotājam komentējot rezultātu, norāda ka F-35 nau paredzēts tuvcīņai tas iznīcina pretinieku tālcīņā ! To panākot ar sensoru ģenerēta informatīvā lauka pārākumu...Tālāk autors, atsauksme uz sadursmi ar P4 lidaparātiem tālcīņā ir nekorekta ! Ražotāja piedāvātā izpratne paredz ka : pretspēlētāja P4 platformai trūkst AESA un IIR ,REI-C* iespējas  kā arī atbilstoši ieroči. Tātad, pretiniekam nau atbilstoša informatīvā lauka... Šodien šads pieņēmums ir vairāk kā kļūdains ! Tehnaloģiskā attīstība nenodrošina vienozīmīgu F-35 pārsvaru ''gaiss-gaiss'' tālcīņā, bet artlērijas dueles astes manevra tuvciņā  paspēlē P4 platformai ,fakts ! Tālcīņā , sadursmes iznākums  ir abpusēji neitrāls. Piemēram, P5 platformu no atklāšanas un radiolokācijas pašnovades VR sargā zemā signatūra, bet P4 platforma radīto  raķešu uzbrukumu neitralizē ar izsējas manekļu*un agresīva manevra palīdzību. Atsauce uz tēmeklis-ķiverē ir nekorekts jo abu paaudžu lidaparāti ir aprīkoti ar vienādu iespēju tēmēšanas un ''gaiss-gaiss'' tuvcīņas VR.  Lidaparāta F-35 konstrukcija un tehniskais aprīkojums  ir primāri 70% optimizēts  sauzemes triecienuzdevumiem ,bet tikai 30% ''gaiss-gaiss'' uzdevumiem, taktiskais-bumvedējs ! Ilustrācijai jamin JAS-39C/D un E/F līnija kā arī  F-16/-15/-18  elementu modernizācija. Katram no P4 lidaparātiem  ietverot jaunākos tehniskos risinājumus: AESA un IIR  sensori- Legion IRST-21/Open pod.- konteinerizētas sensorsistēmas. Paredzētas gaisa mērķu agrīnai bez radiolokātora aktivizēšanas atklāšanai un merķdatu ģenerēšanai.Vienkārš risinājums ļauj ieindas lidaparātam iegūt tālo 100km+ IS-detekcijas iespēju. Tas ir neatkarīgi no mērķa zemās signatūras* -RLS diapozonā. Iespējas ar kurām šodien apveltītas: ''Taifun'' un ''Rafael'' platformas. Aizkadrā paliek P4 platformās ietvertās signālizlūkošanas* iespējas.

REI-C*- RadioElektroniskās Izlūkošanas(SignālIzlūkošana) un Cīņas.
izsējas mēnekļi*-aktīvi- DRFM tehnaloģijas radioimitātori.
zemās signatūras *-EAV=0,1m2 (120km)  0,001m2 =120km+ IS 8-12um..
signālizlūkošanas*- F-22 .JAS-39/F-15/Rafael/Taifun un Izrēlas F-16I Sufa iespēja fiksēt pretinieku pēc  radiolokātora elektromagnētiskās emisijas  x1,4 (100km /5m2 atklāšana =  RLS emisijas konstatēšana 140km+      

Nav komentāru:

Komentāra publicēšana