Sekotāji

otrdiena, 2015. gada 4. augusts

Tehnika un drošība: Mi-28H.

Interesantas pārdomas saistībā ar Krievijas armijas triecienhelikoptera Mi-28H* katastrofu Rjazaņā, apg. Dubrovičos. Jaunākā modeļa triecienhelikopters Mi-28N ir ASV AH-64''Apache'' analogs. Triecienhelekopteru konstrukcija raksturojas ar sevišķi lielu dzīvotspēju no kaujā gūtiem bojājumiem. Šo īpašību apraksts aizņemtu veselu sadaļu. Dokumentētā Mi-28N katastrofa ir interesanta ar detaļām. Pēc izdzīvojušā ekipažas locekļa liecības noticis atteikums vadības hidrauliskā. Tālāk redzam ka pilots veic šāda veida attaikumiem paredzēto piezemējumu autorotācijas* režīmā.Vizuāli , helikopteram piezemējoties ar salīdzinoši nekaitīgu vertikālo 4,5-5 m/s ātrumu. Līdzīgi attaikumi ir notikuši AH-64 kaujas apstākļos, rezultātā tiek bojāta konstrukcija iztrūkstot ugunsgrēkam. Teorētiski ,pēc tik saudzīga un pareiza autorotācijas piezemējuma konstrukcija bojājumi aprobežotos ar mehāniskiem ,bet ne degvielas aizdegšanos ! Tas norāda uz tehniskām nepilnībām degvielas sistēmā un uguns dzēšanas risinājumos. Notikušais ar ugunsgrēka sekām nebūtu pārsteigums saistībā ar vecākiem Mi-24/-8 modeļiem ,bet Mi-28 pēcāvārijas aizdegšanās ir galvenais pārsteigums !

                                                        Triecienhelikopters- Mi-28N.

Tātad ,piezemējums autorotācijā noritēja konstrukcijai maksimāli saudzīgos apstākļos. Jaņem vērā ka pilotāžu veica augstas klases ,kaujas pielietojuma mācībcenta instruktoru apkalpes. Avārijas autorotāciju veicot maksimāli pareizi ! Jasecina ka Ražotāja bukletos norādītās kaujas izdzīvošanas īpašības ir apšaubāmas. Tātad kaujas apstākļos apsorbējot raķetes trāpijumu sekas būs daudz  smagākas ... Informācijai ,Mi-28N iegādi veic Irāka ,Alžīrija.

autorotācija*-salīdzināma ar kļavas lapas kritienu.
H*-  latīņu rakst. -N

Nav komentāru:

Komentāra publicēšana