Sekotāji

pirmdiena, 2016. gada 5. decembris

Sīrija,Krievijas poļigons.

2016 gads Krievijas ārpolitikā raksturojas ar aktīvu karadarbību netikai tuvajās ,bet ārī tālajās ārvalstīs. Karadarbība Sīrijā pretēji Krievijas propagandas apgalvojumiem par distancionālu karadarbību neaprobežojas ar aviācijas, stratēgiskās aviācijas un flotes spārnoto raķešu triecieniem.
Krievijas Bs speciālo spēku un brīvprātīgo algotņu klātbūtne Sīrijā ir sasniegusi 4700-5000 karēvjus.
Ievērojamu Sīrijā izvērsto sauzemes spēku personālsastāva veido īslaicīgo -līdz 1gada kontraktu brīvprātīgie algotņi.  Sīrijā izvērstā  SzS vienības aktīvi izmanto jaunākos mērķnorādes sistēmas.


 Krievijas laikraksts ''Izvestija''  13.09.16. neslēpj ka karēvja mērķnorādes sistēma ''Streļec'' tiek izmantots -- Sirijā.. Jaunā mērķnorādes sistēma  ''Streļec'' atrodas aktīvā apritē karadarbībā Ukrainā, Donbasā un Sīrijā. Sistēmas ''Steļec'' izmantošana norāda ka Krievijas Bs elites vienības aktīvi apgūst FAC/J-TAC ugunsnovades principus. Ļaujot nelielām integrētām kaujas grupām izmantot FAC /J-TAC izlūku-mērķnorādes datus aviācijas un artilērijas uguns precīzai novadei.

                                                   
2016 gada 5.decembrī kļūst skaidrs ka Krievijas JS varenības propaganda ir acīmredzami izgāzusies. Avionesošais kreiseris ''Admirālis Kuzņecovs'' nepilnu 45 d/n laikā esot kaujas rajonā pazaudē 2 no 12-14 kaujas lidmašiņām. Pirmā ,taktiskā-iznīcinātāja Mig-29K pazaudēšana notiek tehnisku un organizātorisku nepilnību rezultātā. Notikuma fabula, treniņlidojumos iesaistītie 3 Mig29K veic secīgu atgriešanos uz avionesi .Piezemējpoties otram lidaparātam tiek pārrauta airofinišiera trose ar secīgu samezglojumu. Radušās problēmas novēršana izraisa neadekvātu laika patēriņu.Aviospārna komandierim  savlaicīgi neveicot atlikušā lidaparāta novirzīšanu uz Sīrijas ,Hmeimim aviobāzi. Izskaidrojas ar priekkšrakstiem kuru pārkāpšana var radīt disciplionārsodu, secīgi ieņemamā amata zaudēšanu un attalgojuma samazinājumu. Krievijas MSL tiražējot Mig29K tehniskā atteikuma versiju. Oficiālai tehniskā atteikuma versijai vaji maskējot valdošā bardaka un pastāvošo reglamentu trūkumus. Atkāpei ,lidojumu vadības oficierim pastāvēja divas iespējas novirzīt uz krasta airadromu vai izmantot tehnisko iepēju veikt ar tanker funkcijai pielāgotu dežūras Mig29 startu degvielas uzpildei. Incidenta fakts ļauj secināt ka Krievijas JKF klāja aviācijā šada standarta procedūra nepastāv. Dominē pazīstamais ,ja nu paveiksies ,,,nepaveicās Nr.1 !

 

 Aviospārna Mig-29K jaunākā parauga lidaparāta zaudējuma pamatā ir elementāras Inacatīvas trūkums un bailes par pieņemto lēmumu. Elementāri , lidaparāta 20-30 min. degvielas rezerves  pietieka lai sasniegtu sauzemes aviobāzi ,bet nepietiekami kuģa apkalpei tehnisko problēmu novēršanai. Ar neilgu laika sloli avn. ''Admirālis Kuzņecovs'' pazaudē otru lidaparātu, šoreiz Su-33K !

                                           

 Notikušā incidenta apstākļi līdzīgi,  Su-33K piezemējoties trūkst airofinišiera trose ,lidaparāts noskrien no klāja. Autors, otrais Krievijas JKF klāja aviācijā ar airofinišiera troses trūkšanu un Su-33K zaudēšana. Incidents atklāj ,ka aviospārna klāja pilotu nelielajā saime ir gados jauna un ar nepietiekamu klājošanās pieredzi. Šada incidentu un lidaparātu zaudēšanas intensitāte ļauj apgalvot ka  līdz misijas beigām aviospārsns var zaudēt līdz 50 % no klāja aviācijas ! Avioneša aviospārnu veido 8 Su-33K un 4-6 Mig-29K/KUB no kuriem 2 ir zaudēti -15 %  !   
   
                                                                                                         

Nav komentāru:

Komentāra publicēšana