Sekotāji

Powered By Blogger

pirmdiena, 2017. gada 24. aprīlis

21 gs.-tehnaloģiskais slieksnis.

 Tehnaloģiju apgūšna noteic valsts attīstības pakāpi un sabiedrības labklājību*. Sākot ar 2004 gadu aizsākās jauna oglekļa formas-grafēna laikmets. Ķimija, Ogleklis-C  ir pārsteidzoši daudzšķatnaina viela. Ogleklis-ogle,dimants,grafīts ! Līdz 2004 gadam zinātnē pastāvēja pieņēmums, ka nau iespējams izveidot 1-ātoma biezuma oglekļa struktūru. 2004 gadā Lielbritānija, Mančesteras Unversitātes zinātnieku komandai Andre Geim un Konstantinam Novoselcevam  izdodas ar parodoksāli vienkāršu-skoča līmlentes eksperimentu panākt  1-ātoma biezuma grafēna iegūšanu !
Grafēns atvasinājums no grafīta. Eksperimentā iegūtais atklājums 2010 gadā izpelnas fizikas-ķīmijas kategorijā Nobela prēmijas apbalvojumu !  Atklājuma turpmākā attīstiba noris ātomārā biezuma -grafēna auduma iegūšanā. Grafēna raksturlielumi: 1000x izturīgāks par konstrukcijas tēraudu, caurspīdīgs-neredzams,-elestīgs, supervadītājs, 100x lielāka strāvas caurvadība par Cu-varu,  1 ātoma grafēna audums- 3000m2=1 grams,  auduma atomārā režģa lielums ļauj veidot optimizētas filtrācijas-separācijas sistēmas-biotehnaloģijās ,kīmiskā ,kodolenerģētikā rūniecībā- katalizātori utt ! Piemēram, filtrācijai ļaujot atteikties no energoietilpīgā jūras ūdens atsāļošanas ,tas attiecas arī uz kodolatkritumu pārstrādi ! 2017 gadā labratorijās iegūstot 15-20cm2 lielus grafēna atomāro audumu paraugus un solot tuvākajos gados uzsākt grafēna-atomārā auduma rūpniecisko ražošanu.
                                                 
                                           Poplāri, grafēns ,
Fizikālām īpašibām kardināli izmainot pastāvošo tehnaloģiju efektivitāti, Vara-grafēna-nano daļiņu sakausējums ļauj uzlabot vairākkārtēji elekrodzinēju efektivitāti. Līdz 2037 gadam aizstājot pazīstamo sadzīves elektroniku ar caurskatāmo-elastīgo-tapešveida-valkājamo. Līdz 2045 gadam grafēna ietekmē elektrodzinēji 100% aizstās iekšdedzes dzinējus privātajā un sabiedriskajā transportā. Flotē izmantojot kombinētu gāzturbīnu un kodoldzinēju-elektrodzinēju risinājumus. Aviācijā, eletrodzinējiem aizstājot nelielus virzuļu un gāzturbīnu -turbopropeleru darbinātus lidaparātus. 2017 gadā GAMA (Vispārējās nozīmes aviācijas asociācija) izstrādā aviācijas hibrīdo-elektrodzinēju standartu. Lielākos panākums elektrodzinējiem iegūstot bezpilota aviācijā un enerģētiski uzlabotu munīcijas paraugu izstrādē. 

 
Mazjaudas elektrodzinēja- ventilātora-turbīnas lidaparāts.

Iespējams ,ka tēraudu mašinbūvē, kuģubūvē  ,bet Al- aviobūvē, raķešbūvē aizstās fomēti-grafēna plastikāta kompozītkorpusi. Lidaparātos izraisot konstrukcijas gabarītu pieugumu ar svara vairākkārtēju sarukumu. Jaunā materjāla ietekmē renesansi piedzīvos dirižabļi ,bet termoplāni konkurēs ar smagsvara transport lidmašinām un izveidos supersmagsvara-1000/2000t.  termoplānu  transpota nišu. Abiem gaisa kuģiem izveidojot jaunu komerciālās izklaides nišu.

                                              Krievija-Termoplāns,

Privātā un  sabiedrikā transporta elektrizācija izraisīs energopatēriņa pieaugumu un Kw/h sadārdzinājumu.  Perspektīvā izraisot enerģētisko krīzi. Sākot no 2011 gada akualizējas MSR- kausētā, torija-sāļu reaktoru apguves jautājums. Kodolenerģētikā aizstājot ar U-235  darbināmus reaktorus ar drošākiem, pašregulējošiem,lētākiem un tīrākiem torija sāls/U233 -MSR.
                                                  
attīstības pakāpi un sabiedrības labklājību*- akmens, vara-bronzas,dzelzs, tvaikmašinu, elektrības, kodolenerģijas, elektronikas, informātikas.....grafēna laikmets.

grafēna nano-daļiņu rūpniecisko apjomu iegūšanas teh..
Grafēna katalītiskās īpašibas

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru