Norvēģijas JS fregate F313 ''Helge Ingstad'' 8. novembrī navigācijas kļūdas ietekmē nonāk saskarsmē ar tirdzniecības flotes tankeri kā rezultātā fregates korpus gūst kritisku bojājumu. Fregates kapteinim lai novērstu nogrimšanu pieņem lēmumu veikt korpusa uzsēdināšanu krastam. Veiktais manevrs laicīgi attālināja bojāeju radot laika logu 134 lielās ekipāžas evakuācijai. Kā noskaidrojās 5 dienas vēlāk , vektais manevrs tomērt nepasargāja fregates korpusu no pilnīgas nogimšanas. Jaatzīmē ,ka ''Helge Ingstad'' ir viena on 5 AEGIS ''Fridtjor Nansen'' fregatēm kuru izbūve noritēja Spānijas ''Navantia Ferrol'' stāpeļos.
'' Navantia Ferrol''
Atkāpei , 5 ''Fridjord Nansen''fregrašu program Norvēģijai izmaksāja 2, 54Miljardus $ ,vidēji 510 milj. $ par korpusu.
Cerība saglabāt fregati kā kaujas vienību pastāvēja līdz korpusa nogrimšanas brīdim. Turpmāk, korpusa izcelšana nesaistas ar renovācijas darbiem vai atsevišķu tā elementu tālāko izmantošanu.
Norvēģijas JS veiktā izmeklēšana atklāj nepatīkamus projekta tehniskās nepilnības. Ņemot vērā kuģa atbildības rajonu Bārenca un Ziemeļjūru tehniskās prasības korpusam, sevisķi paaugstināta dzīvotspēja, Sadursmē, kuģa korpus gūst lineāru, slīdošu borta bojājumu. To raksturs sākotnēji neliecināja par dzīvotspējai bīstamiem bojājumiem. Turpmāk, fiziskā bojājuma un piedzīvotā trieciena šoks uzrāda konstrukcijas nepilnības ''kardāna līnijas '' blīvslēgos, izraisot 3 secīgu nodaļu applūšanu ar to nosakot kuģa tālāko likteni.
''Dagbladet''
Atkāpei , 5 ''Fridjord Nansen''fregrašu program Norvēģijai izmaksāja 2, 54Miljardus $ ,vidēji 510 milj. $ par korpusu.
Cerība saglabāt fregati kā kaujas vienību pastāvēja līdz korpusa nogrimšanas brīdim. Turpmāk, korpusa izcelšana nesaistas ar renovācijas darbiem vai atsevišķu tā elementu tālāko izmantošanu.
Norvēģijas JS veiktā izmeklēšana atklāj nepatīkamus projekta tehniskās nepilnības. Ņemot vērā kuģa atbildības rajonu Bārenca un Ziemeļjūru tehniskās prasības korpusam, sevisķi paaugstināta dzīvotspēja, Sadursmē, kuģa korpus gūst lineāru, slīdošu borta bojājumu. To raksturs sākotnēji neliecināja par dzīvotspējai bīstamiem bojājumiem. Turpmāk, fiziskā bojājuma un piedzīvotā trieciena šoks uzrāda konstrukcijas nepilnības ''kardāna līnijas '' blīvslēgos, izraisot 3 secīgu nodaļu applūšanu ar to nosakot kuģa tālāko likteni.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru