ĶĪNAS uzsāktā JKF attīstības programas centrā atrodas spēka Globālās projekcijas elements -avioneši. Valstij kurai ir globālas ekonomiskās intereses avionešu klātbūtne flotes ierindā ir obligāts noteikums. Jauzsver, ka ĶĪNAI līdz 2000. gadam trūka avionešu būvniecības kompetences. Iegādājoties p.gs.-90 gados - Ukrainā avionesēju-kreiseri ''Kuzņetsov '' klases korpusu ar tehniskās dokumentācijas komplektu pavēra iespēju apgūt avionešu būves tehnaloģiju. Praktiskos lielumos, Ķīnas avionesēju T.001-002-003 pamatā atrodās 'Kuzņecov'' klases projekts ar tālāko evalūciju. Pēdejā T 003 ''Fujian'' modelī kardinālas izmaiņas skar galvenā dzinēja-virzītāja komplektāciju. Modelī 003 aizstājot oriģinālā 001-002 projekta tvaikturbīnas ar gāzturbīnu-elektrovirzītājiem. Tik dziļām izmaiņām ļaujot 003 projektu definēt kā jaunu modeli. Konvencionālam ''Fujian'' avioneša elektrosistēmai nodrošinot netikai virzīāja sistēmas bet arī tehniskā aprīkojuma un trīs Elektromagnētisko katapultu darbību. Speciālistiem apgalvojot, ka Avn. ''Fujian'' ir pirmais pilnībā elektriskā platforma. Ķīnai atkārtojot ASV JS k-Avn. un Lielbritānijas KJS Avn. platformās ietvertos tehniskos risinājumus. Jaatzīmē, ka tieši konvencionālā-gāzturbīnu energoģenerācija tiek minēta kā šķērslis elektromagnētisko katapultu ceļā uz mazāku gabarītu ( 30.000 t.-40.000 t.) avionesējiem. Ķīna demonstrē pretējo , ka ar EM- katapultām var aprīkot netikai klasiskos avionesējus bet arī gabarītos mazākus. desanta- helikopternešus. Paralēli avionešu būvniecībai tiek vētraini attīstīta klāja aviācijas modeļu parks. Agrīno Su-33K lokalizēto J-15 modeli aizstājot ar dziļi pilnveidotu- J-16T/D versiju.
Ķīnas pārtāvjiem ar lepnumu norādot ,ka sākotnējais J-15 modelis veikto izmaiņu rezultātā ir definējama kā jauns J-16 modelis. Atkape, atkārto F18C/D---E/F, F15-EX, F16-F2 ,JAS39C/D- E/F modernizācijas piemērus. Saglabjot modernizācijai pakļautās platformas airodinamisko tēlu bet kardināli izmainot tehniskās iespējas. Līdzīgi kā Gs arī klāja aviācijia papildinoties ar zemas signatūras J-35 modeli. Jaatzīmē, kad minētie modeļi ietver ĶINAS industrijas pēdejos sasniegumus: datu apmaiņas, AESA, MI un kosmiskā segmenta ģenerētās priekšrocībās.
Avioneša kapacitātes definē ar minimums diviem raksturlielumiem. Izvērstā aviospārna nomenkalatūru un starta-piezemēšanās veidu. Viens no centrāliem aviospārna elementiem ir AWACS sistēmas klātesamība vai trūkums.
KJ-600 kā E-2D''Hawkeay'' analogs.
Piemēram, šodien ar pilnvētīga avioneša aviospārna kapacitātēm ir apveltītas tikai ASV un Francijas kara flotes. Pārejo valstu avionesēji tai skaitā Ķīnas ir definējami kā ierobežotas veikstspējas platformas. Ķīna attīstot JKF avionešu līniju par galamērķi nosprauda spēka globālo projekciju, ASV kodolavionešu analogu radīšanu. Ceļā uz mērķi tai attīstot pilnvērtīgu klāja aviāciju: iznīcinātāji-bumvedēji , SEAD/DEAD radioelektroniskās cīņas, klāja AWACS , tankeri un transporta-apgādes lidmašinas. Jauzsver, ka līdz ar Avn.- ''Fujian'' stāšanos ierindā ĶĪNAS JKF avionešu kapacitāšu rangu tabulā ieņems godpilno- 2 vietu. Atvirzot Francijas k-avionesi uz trešo. Pamatojas ar gabarītiem, EM-katapultu un uz Avn. izvērstā aviospārna nomenkalatūru un skaitlisko lielumu. ĶĪNAS pēdejo 25 gadu laikā iespētais avionešu un klāja aviācijas jomā ir sasniegums kuram nav vēstures analogu. Valsts ekonomiskās,industriālās,tehnaloģiskās iespājas raksturo tās karaflotę, īsā laika nogrieznī radot tehnaloģiski neatkarīgu floti ar aviāciju.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru