ĪSA, bezpilotu spēku komandiera Madjara runa veltīta bezpilotnieku FPV droniem,to nozīmei kaujaslaukā un nākotnes prognoze. Ar ilustratīvu piemēru labi izgaismojot šodienas NATO valstu Armiju kaujas gatavību. Atkāpe. Madjars labi noraksturo optiskā kabeļa FPV drona pielietojuma, speciālās nozīmas spēku operācijā. Piemēram, šodien jebkura NATO aviobāze, kritiskās infrastruktūras objekts ir neaizsargāts no optiskās šķiedras FPV drona mērķēta punktveida-trieciena. Te jaatzīmē , ka šāds ierocis specoperācijas ietvaros var tikt pielietots arī pret armijas un politiskās vadības sastāvu, atsevisķām personām. Madjaram norādot, ka 2 gadus atpakaļ ukraiņi tsk. arī viņš smējās par agresora Šahed/Geranja trieciendroniem, šodien neviens Ukrainā vairs nesmejas. Uzdodot, NATO valstu aizsardzības jomas pārstāvjiem adresētu jautājumu: vai šodien NATO pastāv valsts kuras PGA spētu atvairīt -400 trieciendronu dienā un 7 d/n no vietas ? Konvertējas kā 400x7= 2800 pretlīdzekļu nedēļas ilgai cīņai. Norādot uz pastāvošo PGA sistēmu līdzekļu un resursu ierobežotību-mazspēju.
Izziņai : agresoram 2025 .gada jūlijā sasniedzot trieciendronu ''Geranja'' ražošanas jubilejas šķirkli-- 30.000 tiražēšanas robežu. Atsauce uz ''Defence Express''- salīdzinoši īsā laika posmā pēc ''Šahed- 136'' lokalizācijas, ražošanas apjomi ieguva stabilu augšupejošu tendenci. No 2023 gada jūlija līdz 2024 gada februārim saražojot 2600 ''Geranja-2'' bet līdz 2024 gada decembrim -11.934 precīzāk, vairāk kā 12.000 trieciendronu ! Tātad , jau 2024 gadā, mēneša vidējie ražošanas apjomi sasniedza -1200 triecien dronu ''Geranja-2'' ! Pēc vairāku militāro analītiķu izteikumiem turpmāko ražošanas pieaugumu (2000/6000 eks./mēn.) teorētiski varētu ierobežot komplektējošo elementu, agregātu, telpu un darbaroku trūkums. Kā piemēru minot ražošanas- plato. Autors, deindustrializācijas skartās sabiedrības raksturīgā domāšanas blakne ! Industriālā ražošana nozīmē standartizēta produkta masveida tiražēšanu.Apjomi autobūvē no 100.000 līdz 1.000.000 rūpnīcā/gadā. Apskatot motociklus /mopēdu ražošanu statistiski no 200.000 eks. līdz 500.000 eks./gadā. Sarežģītākais izstrādājums, civilās aviācijas lidmašinas. ''Airbus'' un ''Boeing'' modeļu līnijas apjomi sasniedz 700+ lidmašinu /gadā ! Bet trieciendronu ''Geranja-2'' ražošanas tehnaloģija ir līdzvērtīga motorolera/mopēda. Agresoram triecienronu ražošanu izvēršot vairākās rūpnīcās vienlaicīgi. Autors, pamatā cerīgie spriedelējumi balstās smiltīs bez pienācīgas argumentējošās bāzes ! Pieminot varbūtējās, vājās vietas- 90kg. kaujasdaļas ražošana, saistībā ar valsti kura spēj patstāvīgi saražot- 3 milj. 152/122 mm lādiņus /gadā ir muļķīgi. Jaatgādina ,ka agresoram joprojām ir ''plaši aizvērtas'' a) - saglabājas ,tiek nodrošināts energoresursu eksports, atbilstoši finanses. Gada griezumā joprojām iegūstot līdz -135 Miljardiem Usd. Protams, tas ir par 3/4 mazāk nekā karu uzsākot bet gada griezumā reālskaitļi ir lielāki nekā Ukrainas saņemtā palīdzība ! b)-saglabājas komplektējošo komerciālo elementu netraucēta iegāde. c) -piesaucot laicīgo darbaroku trūkumu, atrisinot ar viestrādnieku importu ( Indija/Turkmēnija). Ārpakalpojumu sniegtās priekšrocības neviens nav atcēlis- Z-Koreja, Irāna, Baltkrievija, Indija, Turkmēnija, Bangladeša.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru