Sekotāji

Powered By Blogger

piektdiena, 2010. gada 31. decembris

Jaunzelandes BS attīstība.

Jaunzelande. Atrodas atstatus no kontinentiem un tuvākais kaimiņš Austrālija ir vien 2400 km attālumā. Jaunzelande tradicionāli velta lielu uzmanību savu bruņoto spēku attīstībai. saistās galvenokārt ar valstij piederošo lielo sevišķo ekonomisko zonu. Sākot no 2007 gada galvenā uzmanība tiek veltīta zvejas zonas kontrolei kā arī nelegālās imigrācijas novēršanai. Tādejādi par mērķi ir kļuvis Bs ieroču šķiru un valsts iekšlietu,jūraslietu ministriju savstarpējā integrācija  missiju ietvaros.

JZ ARMIJA sastāv no 4905 karēvjiem, izdalot COMBINED ARMS TASK GROUP -Jauktā Starpšķiru Mērķnozīmes Grupai , 800 karēvju lielu formējumu.Tā pamatu veido strēlnieku rota ko stiprina speciālās nozīmes spēku grupa, bet procentuāli tas ir gandrīz 20% no BS personālsastāva. Salīdzinājumam: Lielbritānijas BS 102.000 lielā armija spēj aizjūrā projicēt 10% ,jeb 9400 karēvjus.
                                                         Jaunzelandes BS.
Par galveno JZ. atbildības rajonu tiek uzskatītas tuvējās salu valstis.
Būtiska loma bruņoto spēku aizjūras mobilitāes nodrošināšanai ir atvēlēta jūras spēkiem.
Jaunzelandes JS zilo ūdeņu flote ir neliela.
To veido 2 MEKO-200 ANZAC projekta fregates-Te MANA, Te KAHA, bet atbalstu nodrošina apgādes-tankers Endeavour. Kā uzsver apskatnieki, nau pasaulē flošu kur 2 fregates var reiķināties ar 1 atbalsta tankeru. 
Līdz 2007 gadam JZ. iespējās projicēt armijas vienības aizjūrā, bija stipri ierobežotas. Būtiski mobilitātes spējas pieauga realizējot Protector projektu.
Kura ietvaros sākot no 2005.gada izbūvēja 7 virsūdens platformas, lielākā no tām 9000t- unversālā-daudzfunkciju platforma Centerbury . Tās pamatā likts Ro-Ro* prāmja projekts kurš optimizēts darbam Īru jūrā.
Savu izvēli pamatojot ar projekta izmaksām, tās sastāda 50% no militāro versiju izmaksām.
Platformas iespējās ir transportēt 250+ karēvjus ar bruņu un auto tehniku.
Japiezīmē ka JZ. ir valsts kurai nau savas kaujas aviācijas.
Galveno uzsvaru liekot uz specializēto un transporta aviāciju. Resursi novirzās esošā C-130H Herkules(5) un PZA patruļaviācijas P-3C ORION(3) avioparka modernizācijai. Apskatnieki uzsver ka mazajai 4 miljonu nācijai ir pilnvērtīga pretzemūdeņu patruļaviācija kuras kopš 2010 gada vairs nau Lielbritānijai.
Kā norāda aizsardzības jomai veltītā Baltā grāmata ,Welingtonas plānos tuvāko 15 gadu laikā ir aizstāt esošos P-3C Orion un C-130 H Herkules ar ekonomiskākām līdzīgu iespēju apsorbējošām platformām. Kā pretendenti pretzemūdeņu aizsardzības jomā pieminās Eiropas/Airobus ražotais CN-235MP, Zviedru Saab-2000MP vai Saab-340MSA un Brazīlijas Embraer EMB-145MP. Savukārt transportaviācijā iespējamo pretendentu loks aprobežojas ar Airobus A-400M Grizzli, Brazīlijas Embraer C-390 un ASV C-130J Super Hercules.Flightglobal.com

ROLL-IN/ROLL-OUT-IEBRAUKT/IZBRAUKT(ieripo/izripo)
PZA-pretzemūdeņu aizsardzība/aviācija(funkcijas)

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru