Sekotāji

Powered By Blogger

trešdiena, 2011. gada 9. marts

Eiropas avioneši.

2011. gads raksturīgs ar to ka viena no pasaules jūras lielvalstīm Lielbritānija ir palikusi bez avionešiem un to aviācijas. Deaktivizējot klāja Sea Harrier FRS2  spārnu  2006 gadā un  JS/GS kopējo -Joint Harrier Force formējumu 2010 gada .31martā. Iemesls, finansu sistēmas bankrots un neracionāls resursu sadalijums.
Tādejādi Eiropā ir tikai trīs, četras valstis kuru rīcībā atrodas avioneši.
Francijai kļūst par vienīgo katapultas starta avioneša īpašnieci Eiropā. Tās 40.000 t. kodolenerģētiskais avionesis- Šarls de Golls  vērtējams kā otrais pēc savām iespējām, tūlīt aiz ASV kodolavionešu NIMICZ klases.
                                      Francijas-ASV kopējās klāja aviācijas mācības.

Pārejās divas ir Itālija un Spānija eksploatējot eskorta avionesēju klasi. To pamatuzdevums, flotes  PGA*,PZA* funkciju izpilde. Eskorta avionešu klasei raksturīgi izmantot vertikālā starta-piezemēšanās lidmašīnas Harrier, ļaujot ekonomēt kuģa izmēros un tonāžā. Itālijas un Spānijas flotēm iztiekot ar pieticīgākiem 13.500 / 16.000 t. mazcenas avionešiem Garibaldi  un  Principe de Asturias.Sākot no 2011 gada minēto valstu flotes specializētos avionešus nomaina ar tonāžā lielākām platformām. Itālijai ieturot avionešu virzienu pieņemot 27.000 t.- Cavour avionesēju.  Spānijas flotei izvēloties optimizācijas ceļu , aizstājot trīs specializētas platformas ar divām unversālām.Unversālās 24.000 t. helikopter desant doka platformas Juan Carlos I (Huans Karlos I). Šo divu platformu klāja aviācija tiek pārstāvēta ar Harrier AV-8 B+ , bet nākotne saistās ar jauno F-35 B Lightning II lidaparātu nākšanu apbruņojumā.
Tādejādi Eiropas NATO valstu floti arī nākotnē veidos ierobežoto iespēju AvN. Aviospārnu pamatā atradīsies īsā starta, vertikālās piezemēšanās* F-35B lidmašīnas. Sakarā ar to ka lidaparāta F-35B izstrāde sadurās ar nopietnām problēmām,  Itālijas un Spānijas atrašanās avionesēj valstu klubā var būt apdraudēta. Lielbritānijai atsakoties no B versijas un priekšroku dodot klasiskam klāja variantam-C, apliecina minēto draudu nopietnību.
Kā atsevišķs ārpus NATO esošs Eiropas avioneša elements jamin Krievijas 55.000 t. avionesis- Amirālis Kuzņecovs. Krievijas avionesis apvieno sevī eskorta avionešiem raksturīgo tramplīnstartu ar tradicionālo klāja aviāciju. Tramplīnstarta risinājums kļuva iespējamas, pateicoties lidaparāta Su-33K airodinamiskajām spējām. Tuvākie Krievijas darbi AvN jomā saistās ar Admirālis Kuzņecovs apjomīgu modernizācijas programu. Kā darbu uzsākšanas termiņš minēts 2011/12 gads, bet plānotais darbu ilgums 4-5 gadi . Modernizācija saistīsies ar galveno dzinējiekārtu un bruņojuma arsenālu revīziju. Pārbūves darbi skars arī AvN zemklāja angāru, pielāgojot skaitliski lielākam aviospārnam. Atjauninātā variantā avioneša aviospārns ietvers ļidz 36 Mig-29K/ KUB lidaparātus. Pārmaiņas apbruņojumā sistītas ar Indijas AvN kontraktu. Kurā paredzēts ka iepērkamiem Mig 29K/KUB ir jaatrodas Krievijas JKF klāja aviācijas sastāvā. 

PGA*-PretGaisa Aizsardzība
PZA*-PretZemūdeņu Aizsardzība
AvN*-AvioNesis
STOVL* -Short Take-off , Vertical Landing (Angl.) -īsā starta (ieskrējiena),vertikālās piezemēšanās algoritms.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru