Sekotāji

Powered By Blogger

svētdiena, 2012. gada 29. janvāris

Amfībijspēku ''atspoles''.

Flotes amfībijdoki ietver divus desanta izsēdināšanas veidus : airomobilo-helikopteru un tradiconālo jūras. Mūsdienu desanta un tehnikas nogādei izmantojot pamatā divu veidu ''atspoles''- gaisaspilvena un tradicionālās iegrimes. ASV flotē maršrutā ''nesējplatforma-krasts'' izmanto gaisaspilvena balstīto  LCAC ''atspoli''. Gaisaspilvena principu ietverošo ''atspoļu'' stiprās puses ir ātrums un krata ''parkošanās'' unversālums. To unikālums slēpjas iespējā ''parkoties'' -75% pasaules okeānu un jūru krastos.Ātrumam kalpojot par desantēšanās taktikas pamat elementu. Ļaujot atvirzīt amfībijplatformu no 50km līdz 90km atstatus no pretinieka krasta līnijas.

                 LCAC pieļauj iesaistīt galveno bruņuelementu: tankus. LCAC= 3300l/h

Galvenās gūstamās priekšrocības saistas ar drošības apsvērumiem. Distance neitralizē pretinieka artilēriju un atrodas ārpus vairums PKRK sniedzamības. Flotes pieņemtais 50-90km desanta izsēdināšanas normatīvs definējas kā PKRK ''Stix'' faktors*.
Pieaugusī distance radija nepieciešamību pēc ātrām ''atspolēm'', bet ātrums saistas ar patērejamo resursu. Nevienmēr ''ātrums'' ir finasiāli paceļams lielums ''budžeta'' flotēm. Pamatā jūras lielvalstu ''atspoļu'' parku veido tradicionālās iegrimes platformas. Secīgi ierosinot izmaiņas desanta materjāli-tehniskā komplektācijā un radot ''šaurās vietas'' pielietojuma taktikā.
 Neskatoties uz acīm redzamiem tehniskās realizācijas šķēršļiem, ''budžeta'' valstu Flotes saglabāja ''aizhorizonta'' izvēršanas koncepciju nemainīgu. Tādejādi Flote veicināja inženiertehniskos meklējumus ekonomiski pieņemu risinājumu jomā. Galvenā problēma ir spēja izvērst desanta smago bruņtehnikas elementu ar pieņemamu nogādes ātrumu. Pastāvošie ''pilniegrimes'' risinājumi, nogādi krastā realizē ar V=12me (21km/h). Izvēršanas līnijai  esot 50km atstatus no krasta, bruņuelementa ierašanās notiek vairāk kā pēc 2 h !!! Rezultātam skaidri nodefinējot nepieciešamību pēc atbilstošas ātrās desanta ''atspoles''- Fast Landing Craft*. Populārākie risinājumi saistas ar diviem patapinājumiem no sacīkšu laivu un civilās kuģubūves jomas. Tie skar korpusa ''mitro'' daļu un ir tehniski iedalāmi kā ''aktīvais'' gaisa aptecējuma starpslāņa ģenerātors un ''pasīvais'' gaisa starptoslāņa ģenerātors ko rada korpusa formas konfigurācijas īpatnības. Abos gadijumos panākot ievērojamu ātruma pieaugumu salīdzinājumā ar patērēto enerģētiku. Šādi risinājumi desanta ''atspolēs'' ļauj sasniegt no 18 Me līdz 42 Me ātruma robežas*.

                                 Fast Landing Craft-Ātrgaitas Desanta Nesējs

Kā unikāls desanta ''atspoļu'' risinājums ir franču piedāvātā ātrgaitas ''konvertlaiva''*.Tai ietverot spēju konvertēties no tradicionālās desanta ''plakandibena-atspoles'' par ''katamarāna-atspoli'' ! Defense-Aerospace com.-video, Fast Amphibious Landing Craft (EDR-A) plašās iespējas.
Konvertlaivas spējās ir nogādāt krastā 80t kravas ar 18Me ātrumu.

                                           L-CAT (Landing-CATamaran) /konvertlaiva/

 Kā ziņo Defence-aerospace.com-oriģinālais L-CAT/EDR-A/ risinājums ir tapis nelielā Francijas dienvid-austrumos  La Seyne-sur-Mer bāzētā kuģubūves kompānijā CNIM (société de Construction industrielles de la Méditerranée).Kompānija ilgstoši specializējas militārai jomai domātās izstrādēs un jaunā izstrāde ir nodrošinājusi tai pirmo 125 milj.Eiru vērto pasūtijumu no Francijas JS. Pasūtijuma pakete ietver kopumā 8 L-CAT konvertlaivas ar eksploatācijai nepieciešamo tehnisko atbalstu. Frančiem lielas cerības saistas ar ārvalstu eksporta darijumiem. Uzmanīgu dara divi fakti. Konvertlaivas L-CAT kļust par galveno ''atspoles'' elementu jaunajās Mistral platformās un vēlme pārdot ārvalstīm,tai skaitā Krievijai .
Francijas kuģubūvētāju unikālā konvertlaiva iespējams ka tiks pieņemta ASV JS apbruņojumā
.
P-15/21''STIX'' PKRK faktors*-PretKuģu Raķešu Kompleks (40-85km) 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru