Sekotāji

Powered By Blogger

trešdiena, 2012. gada 21. novembris

Varenā 6 jaunās fregates-III.

Francija, trešā no apskatā ietvertām valstīm. Flotes modernizācijas programu uzsāka p.gs. 90 gados ar revalucionāro ''LaFayett'' programu. Platfora atšķiras no līdzgaitniekiem ar zemas signatūras(stealh) principu ietveršanu projektā ! Signatūras samazināšan skar korpusa radiolokācijas, IS diapozonus ,hidroakustisko un magnētisko sadaļu. Īpaša vērība tiek pievērsta radiolokācijas diapozonam ,ļaujot tipveida fregates EAV * noreducēt līdz neliela zvejas tralera* signatūras lielumam. Risinājumam sniedzot rindu taktisko priekšrocību. Pirmkārt , notiek virtuāla pretinieka maldināšana ar kuģa signatūras tēlu. Otrkārt ,nelielā signatūra ļauj vieglāk neitralizēt raidīto PKR uzbrukumu. Tehnisko prasību realizēšana ierosināja pārskatīt konstrukcijā izmantojamo materjālu nomenkalatūru. Korpusam saglabājot tradicionālā kuģubūves tēraudu,bet pretēji ir ar virsbūvi. Radiolokācijas un IS signatūras samazināšan liek izvēlēties militārai kuģubūvei jaunus risinājumus - daudzslāņu GRP/FRP* ''sviestmaizes'' kompozīt konstrukcijas. Modernajā konstrukcijā neiztiekot bez vēsturiski arhaisko koka elementu pielietošanas. Koka izmantošana tiek pamatota ar svara ekonomiju ,slodzes noturību un gala izstrādājuma cenu.   Kalpojot par kompozītkonstrukcijas sadaļu tiek nodrošināta virsmas temperatūras(IS/UV) minimizēšana.
Radiolokācijas signatūras minimizēšanu panākot ar 3 elementu kopsumu. Korpusa ģeometrija  ,virsmas līniju ''tīrība'' un metāla konstrukciu aizstāšana ar stiklšķiedras izmantošanu papildus pielietojot krāsojumu. Rezultātu panākot ar komerckuģbūvē plaši pielietotiem, eksploatācijā pārbaudītiem materjāliem un tehnaloģiskiem risinājumiem.

                                            Fregates ''Lafayett''konstrukcija.

 Viena no franču kuģubūvi raksturojošām īpašībām ir dīzeļdzinēju izmantošana ,piedziņā iztiekot bez gāzturbīnām. Pamatojas ar dīzeļdzinēju  degvielas ekonomiju un iegādes izmaksām. Kā mīnus, mazāki gaitas maksimālie ātrumi un dzinēju resursa starpsolis. ''Lafayett''  fregatēs, dzinējnodalijumā izmanto 2 monolītas amortizācijas platformas ļaujot samazinot kuģa primāro akustisko lauku. Ko papildina ar korpusa zemūdens daļas aktīvo gaisa apteces sistēma. Korpus izpildijums raksturojas kā klasiskais -V ar aktīviem šķērsass svārstību kompensātoriem.
Radioelektroniskais aprīkojums: nodrošina pretinieka atklāšanu aktīvajā un pasīvajā ,signālizlūkošanas režīmā. Īpaša vērība ir pievērsta kuģa REC iespējām. Kuģis aprīkots ar aktīvās pretdarbības REC Thales ARBB-21/33 ''Salamandre'' kompleksu. Iespējās ir 8 vienlaicīgu aktīvās radiolokācijas pašnovades PKR  maldināšana. Pretēji korpusa progresīvam risinājumam ,apbruņojumā tiek saglabāti flotes standarta apritē esoši risinājumi. Pretkuģu triecienspējas aprobežojas ar ''Excozet'' 70km, bet PGA nodrošina 15km sniedzamības ZRK ''NavalCrotale''. Kompleksam vienlaicīgi nodrošinot 2 mērķu pārtveršanu, nelielā 15-20* platā leņķī. Kuģa lidklājs spēj uzņemt 10t. klases ''Puma''/''Sea King''/ helikopterus. Izveidota   80m3 liela aviodegvielas rezerve ,nodrošina smagsvara klases helikopteram 150h lidojumstundas. ''Lafayett'' fregašu izbūves gadijumā redzams finansu trūkums jaunu ieroču izstrādei un iegādei. Franču risinājumam norādot nākotnes kuģubūves attīstības tendenci. Pirmoreiz fregates korpusa konstrukcijai spēlējot aktīvu lomu PKR apdraudējuma minimizēšanā .Pretēji britu fregatēm T-22/23 ,franču ''Lafayett'' gūst panākumus ārvalstīs Taivanai ,Sigapūrai un Saud Arābija kopā iegādājoties 15 korpusus !!!

REC*-RadioElektroniskās Cīņas

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru