Sekotāji

Powered By Blogger

trešdiena, 2013. gada 17. jūlijs

Cīņa par tirgu.

Kompānija ''Boeing'' izmanto zemas signatūras F-15ES ''Silent Eagle'' ''comformal'' degvielas bāku elementu ''Advenced Super Hornet'' projektā. F-35 ''Lighting-II'' ieilgusī izstrāde un izmaksu pieaugums kalpo kā labvēlīgi priekšnoteikumi uzlaboto P4 taktisko-iznīcinātāju modeļu noietam. Pēdejā un svaigākā no ''Boeing'' nominācijām , ''Advenced Super Hornet'' projekts. Austrālija paziņo, pretēj plānotam 12 F/A-18F konvertācija elektroniskās kaujas G-''Growler'' variantā nenotiks, iepērkot papildus oriģinālo 12 E/F-18G''Growler'' lidmašīnas. Austrālijas paziņojums nodrošina F/A-18E/F modeļa ražošanu  minimums līdz 2016 gadam. Iespējams ka Austrālija realizēs papildus 12 ''F'' taktisko-iznīcinātāju iepirkšanu. Nākotnē izveidojot jauktu F-35(48), F/A-18''F''(36) un 12 ''G''-iznīcinātāju parku. Taktiskā -iznīcinātāja F/A-18 ''Super Hornet'' tuvākās nākotnes tirgus perspektīva ir vērtējama pozitīvi .
Iemesls, pieminētās F-35''Lightning-II'' tehniskās problēmas izraisa neparedzētas ''zemūdens straumes'' partneru tirgos-Kanāda, Dānija, Nīderlande. Minimums divās valstīs ,Kanādā un Dānijā iekšpolitiskie apstākļi mudina avioparka nomaiņu veikt ar iegādē un uzturēšanā finansiāli mazāk ietilpīgu lidaparātu. Kompānijai ''Boeing'' elastīgi reaģējot uz izveidojušos tirgus realitāti piedāvājot ''Advenced Super Hornet'' modifikāciju. 

                                          Flightglobal.com-Advenced Super Hornet(ASH).

Modeļa ''ASH'' galvenie tehniskie uzlabojumi skar : lidmašīnas radiolokācijas signatūru, kabīnes  avioniku , borta uguns vadības un pašaizsardzības kompleksu. Lidmašīnas radiolokācijas signatūras sarukums panākts ar ieroču izvietošanu ''iekšējā'' degvielas bākas-bruņojuma moduļa piekarē. Borta uguns vadības kompleksa pamatu veido RLS APG-79 ar AESA un ASV lidmašīnām neraksturīgu jauninājumu, korpusā integrētu optisko kanālu. Domājams ka tā pamatu veido ''Litening'' atvasinājums. Ievērību piesaista korpusa perimetrā izvietotā IIR MAWS sistēma, nodrošina 360* pilnsfēras raķešu uzbrukuma brīdinājuma funkcijas. Veikspēju līste aprobežojas ar pasīvu rekomendāciju sniegšanu pilotam. Atšķirība no F-35 ietvertā DAS,  aktīva mērķdatu ģenerēšana VR novadei naidnieka raidīto raķešu fiziskai neitralizācijai. Pasīvo optisko kanālu papildina piekarē izvietotais perspektīvais IRST konteineris. Mērķnozīmē ir analoģiski F-35/''Taifun'' : bezemisijas un ''steals''  gaiss mērķu agrīnā atklāšana. Kabīnes avionika ietver F-35 realizēto skārienjūtīgās pārvaldes monoekrāna koncepciju. Informācijas attainošanai izmantojot F-35 līdzīgus avotu ''miksēšanas'' principus, iegūstot vienotu sintētiski-grafisko vektoru kopbildi. Bildes ģenerēšana saistas ar ''perifērijas'' sensoru radītā informatīvās plūsmas pieaugums ierosina izmantot optiskās šķiedras līnijas. Tehniski, F/A-18E/F savā ''ASH'' komplektācijā gūs iespēju veiksmīgi neitralizēt tālcīņā zemas signatūras mērķus un ''svaru klases'' līdziniekus- Su-30/35 lidaparātus.Apskatot NATO/Eiropas valstu perspektīvu: iespēja ka Dānija un Portugāle savu nākotnes aivioparku pilnībā veidos no F/A-18E/F ''ASH'' taktiskiem-iznīcinātājiem. Izmaiņas ASV valdības  nostājā attiecībā uz tehnaloģiju nodošanu veicina ''Boeing'' veiksmes varbūtību Brazīlijas aviotirgos. Sevišķā ASV labvēlība izskaidrojas ar valsts JS nodomiem izbūvēt 60.000 t. avionesēju ,sniedzot papildus noieta tirgu klāja aviācijas modeļiem. Brazīlijas apvienotais Gs un Js  pīrāga apjoms var sasniekt 100 lidaparātu. Brazīlijas aviotirgiem kļūstot par nopietnu ASV un Francijas avioražotāju interešu sadursmes skatuvi. Iznīcinātāja F/A-18E/F ''ASH''modeļa pozitīvais elements, viduvēju ttd. P4 taktiskā-iznīcinātāja tehniskā iespēja neitralizēt komerciālo P5 klases ''steals'' iznīcinātājus. Negatīvais ,''ASH'' ir velviena nagla daudzcietušam F-35 projektam... 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru