Sekotāji

Powered By Blogger

pirmdiena, 2013. gada 1. jūlijs

Racionāls paraugs.

Norvēgija veikusi darijumu ar Dienvidkorejas kuģubūves ''DSME'' kompāniju par unversālā apgādes kuģa izbūvi. Nepieciešamība pēc platformas pamatojas ar vērojamām izmaiņām Arktiskajā klimatā. Norvēģijas JS ir janodrošina nacionālo interešu aizsardzība Arktikā. Interešu projekcijai nepepieciešamās izmaiņas atspoguļojas JS jauno platformu izbūvē. 2014 gada  plāni  paredz uzņemt ierindā 25.000t-.Logistics and Support Vessel,  unversālo atbalsta vienību. Dienvidkorejas Daewoo Sipsbilding & Marine Engineering  kompānijas stāpeļos veicot Projekta 2513 izbūvi. Norvēģu projektētājiem modeļa 2513  pamatos liekot AEGIR korpusu. Noslēgtā 225 milj.$(112mij.LVL) kontrakta ietvaros paredzot izbūvēt 1 apgādes-transporta platformu. Kuģa unversālums izpaužas spējā vienlaicīgi nest vairāku veidu šķidrās un cietās kravas ,armijas transportlīdzekļus un pildīt dažādus palīguzdevumus. Korpusa iespējas: degviela ,munīcija ,eļļas, ūdens , pārtika , rezervesdaļas, riteņtehnika, bruņtehnika. Ekspedīcijas personāla telpu standarta ietilpība, līdz 120 karēvju, medicīnas lazarete. Tehnikas ''Ro-Ro'' klāja parkošanās līnijas garums 480m, iespēja uzņemt riteņu un kāpurķēžu bruņtehniku. Tehnikas uzņemšana un izvēršana krastā notiek pašgaitā, izmatojot ''Ro-Ro'' rampu. Virsbūves priekšgalā izvietojot degvielas un kravas apmaiņas terminālus. Lidklājs un angārs nodrošina helikoptera darbību.Kuģa apkalpi veidojo līdz 50 jūrnieku. Apkalpei izmantojot jaukta veida komplektāciju, līgumstrādnieki /miliārais personāls. Darbībai zemas intensitātes konfliku zonā kuģa pašaizsardzības listi pārstāv dažāda svara un gabarītu mazcenas raķešu  vai artilērijas CIWS kompleksi. Iekšējo telpu apjoms ļauj izvietot flotes ekspedīcijas štābu.Telpu rezerves pieļauj veikt pilsoņu evakuācijas uzdevumus : dabas, industriālo katastrofu vai nemieru skartiem reģioniem.Kuģa unversālā konfigurācija ir pretimnākoša   karoga diplomātijas funkcijām. Ņemot vērā šodienas britu praksi , atbalsta un nodrošinājuma kuģi veic pretpirātisma un kuģošanas lieguma uzraudzības fukcijas. Platforma var veiksmīgi kalpot par speciālās nozīmes spēku atbalsta punktu. Koncepcijas pozitīvās īpašības, apjomos lielie nesamie resursi  ļauj ilgstoši uzturēties attālinātos interešu rajonos. Vienlaicīgi ar patrulēšanas funkcijām veicot mazkaitlīga ordera degvielas apgādes funkcijas. Mazām valstīm šāda apgādes kuģa uzturēšana ir finansiāli attaisnojoša , kuģis veic ārvalstu flotes vienību maksas apgādes funkcijas, komerciāli izdevīgi ! Mūsdienās, 600m2 lidklāja iepējās ir izmantot netikai helikopterus ,bet arī bezpilota lidaparātus. Nodrošinot kuģim optisko/IS spektra informātīvo bildi 140km aplī ,bet RTI signālinformācijas lauku lielāku par 300km apli.. Norvēģu izstrādātais 2513 projekts atšķiras ar ''uzvalka'' piegriezumu valsts interesēm , finansēm un ''laika elpai''.                        

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru