Sekotāji

Powered By Blogger

svētdiena, 2016. gada 25. septembris

Flote un kompozītkonstrukcijas.

ASV JS ilgstoši atturējās izmantot karakuģos kompozītkonstrukcijas.Nelielie eksperimenti ar Al/Mg sakausējuma ietveršanu kuģu virsbūvē ātri tika aizmirsti. Iemesls, Al/Mg konstrukciju zemā ugunsnoturība. Kaujas ievainojumu gadijumā kuģa Al/Mg konstrukcija veicina kuģa izdegšanu. Eiropas kuģubūvētājiem veiciot sintētisko kompozītkonstrukciju izplatību kaujas kuģos. Sākot ar p.gs. 90 gadiem  iezīmējās ASV kuģubūvētāju atpalikšana kompozītkonstrukciju tehnaloģiju pielietošanā kuģubūvē. Eirpas kuģubūvētājiem radot 6 platformas ar  dažādu kompozitmaterjālu pielietošanas apjomu. Francijas JS pieņemot bruņojumā pirmo zemas signatūras fregati ''La Fayette''. Franču kuģubūvētājiem ''La-Fayette'' fregates virsbūvē plaši izmantojot balzas koka un sintētisko matejālu kopumu. Kompozitkonstrukcijas virsbūve ļauj samazināt kuģa radiolokācijas un IS signatūru.Sniedz svara ekonomiju, uzlabo kopējos apdzīvojamās platības t*- rakstulielumus ļaujot ekonomēt kondicionieriem patērējamo enerģiju. Apgūtā tehnaloģija tiek izmantota Francijas-Itālijas kopprojekta FREMM fregatēs, ''Horizont'' un T45 iznīcinātājos. Skandināvu valstu, Zviedrijas un Norvēģijas JS iegūst zemas signatūras raķeš korvetes ''Visby'' un ''Skjold'' ar 100% oglekļa šķiedras kompozītkorpusiem. Pretēji Eiropai, ASV kuģubūvētājiem kavējoties ar sintētisko kompozītkonstrukciju izmantošanu JS lielizmēra kuģu korpusos. Pieredzei aprobežojoties ar nelielu patruļlaivu un mīnu traleru korpusiem. Vairumā gadijumu sintētisko kompozītkonstrukciju pielietojums aprobežojas ar pētnieciskiem projektiem. Iemesls ir flotes stingrās ugunsdrošibas prasības.Nolikumiem nonākot pretrunā ar kuģu tālākattīstības raksturlielumiem. Zemas signatūras sasniegšana, būvniecības un eksploatācijas izmaksu sarukumu nevar panākt bez sintētisko kompozītkonstrukciju klātbūtnes.  ASV kuģubūvētājiem nonākot kardinālas tehnaloģiskās dilemas priekšā. Saglabāt tradicionālā tērauda radītos ierobežojumus vai pāriet uz kompozītkonstrukciju sniegtām priekšrocībām un trūkumiem. Ieguvumi ko sola kompozītkonstrukcijas ir sevišķi jūtami ielgabarītu kuģu projektos.Svara ekonomija ļauj projektētājiem izvēlēties lielāka laukuma virsbūves, uzlabojot tehniskā aprīkojuma eksploatāciju un ekipāžas apdzīvojamo vidi. Neskatoties uz augušiem konstrukcijas gabarītiem, tiek panākts vairākkārtējs radiolokācijas signatūras sarukums, ASV.pirmie lielizmēra kompozīktkonstrukciju elementi tiek radīti desantkuģa LDP-17 ''San Antonio'' ietveros. Izveidojot kuģa radiolokātoram paredzētu lielapjoma daudzšķautņu apvalku. Nākamais solis ir iznīcinātāja DDG-1000 ''Zumwalt'' virsbūbe kuras veidošanā plaši tiek izmantots balzas koks un sintētiskie materjāli.  ASV ,koka kompozītkonstrukcijas 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru