Sekotāji

otrdiena, 2016. gada 20. septembris

Motorizācija.

Viens no Latvijas armijas un Zemessardzes kapacitātes radītājiem spēku mobilitāte.Dotajā momentā aisardzības spēku mobilitāti nodrošiana no ārvalstīm saņemti dažādas markas transportlīdzēkļi. Autoram piedāvājot veikt ieskatu vienu no perspektīviem zemcenas Zemessardzes un Armijas mobilitātes risinājumiem. Ņemot vērā valsts finansu kapacitāti, transportlīdzekļa iegādes izdevumus, tā apvidus pārgājamību un kravnesību. Latvijas Bs tīri finansiālu apsvērumu dēl nevar risināt mobilitātes problēmu ar lielvalstu piedāvātām formulām.Piemēram, ASV karēvju tipveida riteņtransports ir HUMMWV- M-1114  -ar iegādes cenu 200.000 $,izmaksas dalot uz 3-4 karēvjiem ! Sekojoši, lai nodrošinātu 12 karēvju nodaļas mobilitāti ir jaiztērē no 600.000 līdz 800.000 $ ,bet 36-54 karēvju vada lieluma vienības mobilitātei nepieciešami no 12 līdz 18 transportlīdzekļu.
Paralēli finansu apjomam seko eksploatācijas izdevumi,12-18 transportlīdzekļu x 27-35 l degvielas uz 100km -manevra stundā ! Šodien izmantojamo 5t.- celtspējas kravas mašinas nodrošiana 20-24 karēvju transportēšanu. Problēma ,transporta gabarīti ,apvidus caurgājamība un lielā karēvju koncentrācija transporta vienībā. Piemērots personāla transportēšanai frontes aizmugurē,bet ne tās tuvumā. Pēc autora domām viens no racionālākiem risinājumiem ir Vācijas unversālā 4x4 ''Unimog'' vidējā svara šasija.


                                     
                                                 
 Tā apveltīta ar augstu apvidus caurgājamību, lietderīgais kravas apjoms ļauj ērti izvietot līdz 10-12 karēvjus.Šasija var kalpot netikai par nodaļas līmeņa transportlīdzekli ,bet arī bataljona skautu grupai. Elastīgi pārklāt visu nepieciešamo transportlīdzekļu spektru. kravas telpas papildus aprīkošana ar spēka skeletu ļauj izvēsts uz platformas kājinieku atbalstieročus,to skaitā 20mm  Rh-202 lielgabalu.


Nozīmīgi ka 4x4 ''Unimog'' šasija piedāvā viegliem spēkiem integrētu inženieratbalsta mašinas risinājumu.Vada vai rotas lieluma manevra grupa iegūst inženiertehnisko atbalstu šķēršļu un fortifikācijas atbalstpunktu izbūvē. Nemazsvarīgs elements hibrīdkara apstākļos. No Ukrainas pieredzes, spēkiemveicot separātistu pārņemtas pilsētas atgūšanu jareiķinās ar pilsētvides maģistrālēs izvēstiem šķēršļiem kuru pārvarēšani nepieciešama operatīva inženiertehnikas klātbutne. Autors sevišķi norāda ka 4x4 ''Unimog'' apvienojumā ar 1,3-1,5-3 t. celtspēju ļauj veikt vadītja kabīnes un karēvju transporta telpas aprīkošanu ar vieglsvara pretložu paneļu* konstrukciju risinājumā atkārtojot ''Mungo''ESK iekļautos.Rezultātā netiek upurēta kravnesība un caurgājamība iegūstot no vieglajiem strēlniekieročiem pietiekami labi aizsargātu konstrukciju. Nemazsvarīgi ka 4x4 ''Unimog'' bāzes šasijas izmaksas atrodas no 95.000$ līdz 125.000$ robežās, bet izmantojot diferencēto bruņas aizsardzības principu sadārdzinājums var sasniegt 40-50.000$ uz vienību. Nemazsvarīgi ka šādu transportlīdzekļu bruņas aizsardzības ražošana var stimulēt nacionālās industrijas resursu.                                                    

vieglsvara pretložu paneļu*-autors ,domā E-glasfiber vai S-glasfiber(stiklšķiedras) presēšanas- ,vakumformēšas tehnaloģiju. Britu pieredze, 7 cm biezs E-stiklšķiedras bruņkorpus nodrošina aizsardzību pret 5,56/7,62x51/54 raidijumiem un salīdzinājumā ar bruņtērauda standartu ir par  20% vieglāks..Izmantojot S-stikļšķiedru un augsta blīvuma polimēru tiek iegūta līdz 25% vieglāks analogs. Sintētisko bruņpaneļu ražošana ir maksimāli vienkārša jo nesistas ar liektu formu veidošanas procesu.Turklāt bruņpaneļu papildus aizsardzība ir veicama ar lielformāta,tehnikai paredzētu elastīgo ''bruņvestu'' izmantošanu ar maināmu keramisko paneļu klātbūtni.Alternatīva, bāzes sintētisko bruņu papildinot ar keramiskās bruņas aplikāciju..


                                                                                                                                                                   

Nav komentāru:

Komentāra publicēšana