Sekotāji

pirmdiena, 2017. gada 30. janvāris

Krievija, militārie tēriņi.

 Krievijā vērojama aizsardzības veltītā finansējuma sarukums otro gadu pēc kārtas 2015 gadā- 3,8% ,2016 gadā -5% .Aizsardzībai paredzētie asignējumi kopējā budžetā iezīmē stabilu apjoma sarukumu :2015 gadā-20,2% ,2016 gadā-19,6 % ,bet IKP izteiksmē sarūkot no 4,2% līdz 4 %. Prognoze ,minētā negatīvā budžeta ieņēmumu tendence saglabāsies arī 2017-2022 gada laikaposmam.  Miltārā finansējuma apjoma sarukums rēalskaitļos liek izvērtēt militāro programu lietderību. Prioritāti saglabās stratēģiskie kodolspēki un tiem paredzēto raķešu izstrādes. Iespējams ka otršķirīgās tiks kavētas vai atliktas.Viena no tādām, mobilās dzelzceļa-''Barguzin'' sistēmas izstrāde,bet ''Rubež'' un ''Sarmat'' saglabājot neskartas. Flotes kodolnesējiem paredzētās ''Bulava-30'' raķetes pēdejās neveiksmes aktualizē to tehniskās drošibas jautājumus. 2016 gada 27.septembrī  kaujas ierindas Pr. 955 kodlolnesēja ''Jurij Dolgarukij''* veiktais 2-''Bulava-30'' raķešu raidijuma rezultāts 50/50 ,tātad var realizēt tikai-1/2 no nesamā kodolpotencionla ! Paredzams ka cietīs arī finansiāli ietilpīgo kodolraķešu nesējzemūdeņu Pr.-955''Jaseņ'' projekts, tātad arī kopējie zemūdesns kodolnesēju flotes atjaunošanas plāni. Iemeslis ir šo zemūdeņu pārlieku lielā dārdzība, korpusa izmaksai saniedzot-3,5 Miljardu $ ekvivalentu. 2012 gadā pieņemtais 10 - Pr. 955 zemūdeņu ražošana netiks realizēta to aizstāšanu paredzot ar jaunu, mazāku un lētāku ''Haski'' zemūdeņu projektu. Stratēģiskās aviācijas jomā pārskatot bumvedēju Tu-160M2 ražošanas atjaunošanas lietderību.Virsūdens flotes jomā saglabāsies  finansiāli paceļamu dīzeļzemūdeņu un korvešu ražošanas prioritāte.Lielāku fregate-iznīcinātāja klasei piederīgu platformu būvi atvirzot uz 2020 gadu vai tālākai nākotnei. Finansu realitāte skaidri definē ka  virsūdens flotes  lielformāta platformu  atjaunošanas skaļie plāni ir piederīgi fantāzijas jomai.

                                                     
 Pirmkārt to pamato ar augušo algotā darba darītāju procentu armijā kuriem janodrpšina sociālās garantijas.Vienlaicīgi armijas finansējums neļaus veikt četurus gadus pēc kārtas inflācijas radīto atalgojuma indeksāciju. Atalgojuma un dzīvojamā fonda nepietiekamība izraisa lielu kadru maiņu ko kompensē ar OMD-formāliem līguma karēvjiem. Līdz 2017 gadam armijas pārabruņoša ,modernam bruņojuma līmenim nesasniedzot 30%. Realitātē vairākos pamata bruņojuma veidos sasniedzot tikai 10-15 %  robežu. Lielākās problēmas veidojas armijas sakaru vadības jomā. Vairumam daļu saglabājot novecojuša parauga radiosakaru modeļus ,bet jaunāko sistēmu ierindas apriti sarežģī pastāvošās tehniskās nepilnības. Kremļa  deklarētie 2020 gada 75-80% tehniskās  atjaunošanas rādītājs ir apšaubāms. Cik noprotams minēto mērķu saniegšana notiks bez armijas personālsatāva palielināšanas. Organizātoriskās struktūras optimizācija apvienos izsētās mazskaitlīgās kaujas daļas lielākos, vieglāk administŗējamos formējumos. Spēku koncentrēšana ļauj izvērst reģionālos treniņcentrus, uzlabojot spēku apmācības kvalitāti. Panākot vienotu apmācības standartu ar mazāku resursu patēriņu. Militārā finansejuma sarukums skars Krievijas ,Ziemeļkaukāza -Čečenijas elitāro spēku formējumus.


''Jurij Dolgorukij''*- stratēģiskās nozīmes kodolzemūdene Pr. 955''Jaseņ''.                                                    

Nav komentāru:

Komentāra publicēšana