JetPack Aviation- demonstrējumi Londonas doku raj.
pirmdiena, 2017. gada 12. jūnijs
Personālā JB10 reaktīvā uzkabe.
2016 gadā kompānijai JETPACK aviation veicot mazu,bet nozīmīgu uzlabojumu reaktīvo uzkares mugursomu jomā. Reaktīvās mugursomas-JetPack ideja ir pazīstama no aģenta 007 -J.Bond ''Thunderball ''filmas. Privātai kompānijai izdodas atrast pietiekami drošu un viekāršu idejas risinājumu metālā. Apvienojot kompaktos turboreaktīvos dzinējus , žiroskopus , vilkmes vadību un degvielas pārvaldes sistēmu vienā kompaktā konstrukcijā. Tehniskos raksturlielumos: 2x 23,5kgs/kw -2x31 zs , 160kg lietderīgā krava, h=3000m , 10km distance ar 10 min. lidojuma autonomiju un 90-100 km/h. Atruma maksimumu 140km/h ierobežo degvielas rezerve. Degviela, 38l =10 gal. aviācijas petrolejas rezerve nodrošina 10min. darbību. Atkarībā no izmantojamās degvielas no 2$/gal. līdz 2,73 $ /gal. lidojuma laikā patērē 3,8l=1gal/min izmaksas no 20 $ līdz 28$ . Reaktīvās uzkabes prototipa minētā cena -250.000$ ,bet gaidāmā mazapjoma ražošanas tirgus cena 150.000$ . Ražojot komerciālos apjomos cena atradīsies no 20.000 $ līdz 45.000$. Kompānijas skatijumā tehniskās uzriktes pielietojums ir rodams izklaides industrijā, meklēšanas un glābšanas dienastā , policijā un militārā jomā. Pirmie kuri izrāda interesi par JetPack uzrikti ir ASV Speciālo Operāciju Pavēlniecība. Minētās struktūras skatijumā JetPack uzrikte sniedz SOP SEAL karēvjiem kompaktu iefiltrēšanās un attiešanas tehnisko līdzekli. Autors, militāri adaptētā JetPack variantā galvenais uzsvars tiks likts uz sniedzamības soļa palielināšanu līdz 20km un nelielu kreisēšanas ātruma pieaugumu. Minētos raksturlielumus panākot ar lielāku degvielas rezervi un augstākas kaloritātes militārās aviodegvielas izmantošanu,piemēram JP-4. Tehiskos rādītājos cieši pietuvinoties p.gs.60 g. Vjietnamas kara helikoptera UH-1 ''Huey'' kaujaslauka raksturlielumiem. Konstrukcijai tālākās evalūcijas iespaidā nau obligāti saglabāt uzkabes risinājumu un gabarītus. Tehniskā uzrikte nodrošina taktisko uzdevumu veikšanu ar ievērojami kompaktākiem spēkiem. To attiecinot netikai uz iefiltrēšanos /attiešanu ,bet arī kaujas pielietojumu. Atšķirība ,helikoptera izmantošana saitas ar gabarītiem un ievērojamu demaskējošo faktoru klātbūtni. Piemēram SEAL karēvji iegūst ''vardes lēciena'' iespējas. Par starta laukumiem kalpojot zemūdeņu izvērstu RIB-nesēju vai vieglie ātrgaitas patruļkuģi. Pārsteiguma faktora saglabāšana ierobežo helikopterdesantu no 4km līdz 5km attālu kaujas grupas desantēšanas noteikumu no izvēlētā objekta. Izmantojot reaktīvās vilkmes uzkabes kaujas grupa vai snaiperu pāris var piezemēties 1km vai tuvākā distancē . Neregulārā karadarbībā, šķēršļotā apvidū reaktīvā uzkabe ievērojami uzlabo taktisko manevru. Piemēram ,nodrošina snaiperu /uguns koriģētāju pāru ātru un slēptu izvēršanu dominējošās augstienēs.
Rītdienas tehniskā attīstība tiek saitīta ar lielas vilkmes kompaktiem elektro-ventilātoriem un lielas ietilpības batarejām/kapacitātoriem. Aviācijā elektro-ventilātoru parādīšanās sola netikai eksploatācijas ekonomiju, drošibas un citu raksturlielumu uzlabojumus, bet arī tālāko akustiskās signatūras būtisku sarukumu ! Kompānijas ''JetPack aviation'' dibinātājs, inženieris-izgudrotājs- pilots izmēģinātājs David Mayman ( Dāivids Meimans) paredz 2019 gadā laist komerciālā tirgū Elektrisko uzkabes versiju ar labakiem raksturlielumiem!
Abonēt:
Ziņas komentāri (Atom)
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru