Sekotāji

Powered By Blogger

svētdiena, 2023. gada 15. oktobris

NATO aviācijas piegādes un Zviedrija.

Apskatot daudzcietušo tēmu par NATO aviācijas, konkrēti F16 gaidāmām piegādēm mazpamīta ir Zviedrijas aktivitātes. Attālu, neuzkrītoši ,fona slīdējumā pazib ziņa par Zviedrijas domām izskatīt JAS39C/D piegādes iespēju Ukrainai. Jasaka ,ka šāda iespēja ir reāla un ļoti ticama. Te vietā atgādināt par nesen  Zviedrijas-Ukrainas noslēgto darijumu par 1000 KKM CV90 iegādi un ražotnes atvēršanu Ukrainā. Gaidāmā JAS39C/D piegāde var kalpot par pavadošu līdzdarijumu. Pēc fakta  nav svarīgi vai Zviedrija ir pirmā vai trešā, ceturtā iznīcinātāju piegādājošā valsts. Daudz svarīgāk ir piegādāto lidmašīnu veiktspējas rādītāji. Reāli Zviedrijas Gs spējās ir nodrošināt no 12 līdz 18 JAS-39C/D ''Gripen'' piegādi. Tehnisks jautājums, kādas tehniskās un eksploatācijas priekšrocības iegūst Ukrainas GS pretstatā F16A/C Blok15 MLU platformām ? Pirmkārt , līdz ar JAS39C/D Ukrainas Gs iegūst izsētās bāzēšanās iespējās ar tehniskā apkopē maksimāli robustu lidaparātu. Lidaparāts ietver BAS 90 konceptu. Atšķirība , piezemējumu un startu 500-800m  atšķirībā  no F16 veic bez speciālā, airofinišiera atbalsta aprīkojuma.

                                          
                                                   JAS39 -autoceļi kā skrejjoslas.

 Sadaļa ko definēsim vienkārši : ko var JAS39 ir liegts F-16 ! Īpašību kopums kuras šodien ir ļoti altuālas Ukrainas Gs aviācijai. Otrais, nozīmīgākais tehniskais lielums ir defoltā ,neatkarīgu datu līniju klātbūtne. Pretstatos, atšķirība starp F16 nesto Link16 un JAS39 -TIDLS /CDL39 ir  ietvertos principos,  radio apraides pretstatā  platjoslas spcializētai. Links16 paredzēta vairākiem abonentiem iepretim TIDLS mazāks abonentu skaits bet ar lielāku informatīvo blīvumu un inf. atsvaidzināšanu, mazāks kā -1s solis.  Darbības tuvplāns: Link16 apraides, datu atjauninājums tīklā  notiek ar 11s līdz 12s soli iepretim TIDLS/CDL39 atjauninājums notiek ar mazāk kā -1s- starpsoli=Reāllaiks. Datu līniju spektrālā blīvuma atšķirība kļūst sevisķi svarīga aviācijas sadursmē kur lidmašinu grupa ar 5G reāllaika datu līniju iegūst netikai taktisko priekšrocību bet arī realizē ātrāku un izdevīgāku ieroču raidijuma pozīciju.  Izpaužas kā :  ja mērķa V= 240-320m/s x12s =2840-3860m (860km/h -1150km/h) nobīde telpā nozīmē nepārtrauktu lidmašinas RLS darbību un mērķa kordināšu ģenerēšanu,  tātad klātbūtnes atklāšanu.. Iepretim, pateicoties 5G datu līnijai , neliela 2-3 JAS39 grupa izmanto uzdevuma dalīšanas principu. Tālākā lidaparāta RLS veic telpas skanējumu ar zemenerģētisku LPI*- atsevišķu impulsu vai to grupu.... Lidaparātu 5G datu līnija nodrošina katram no lidaparātiem veikt grupas reāllaika atstarotā mērķsignāla 3D triangulāciju ,vietas noteikšanu un ātrumu... Satuvinoties veic precīzi mērķētu RLS punktveida skanējumu, iegūto bildi reāllaikā apraida 2 pārejiem , ļaujot pāriniekiem izvēlēties izdevīgāko VR raidijuma pozīciju. Saņemto datu kvalitātes raudze(reāllaiks) nodrošina VR AIM-120 raidijumu bez ieročnesēju RLS aktivizācijas !!! Augstražīga datu līnija  2-3-4-6 lidaparātu grupai ģenerē lielu taktikas variācijas iespēju. Ar minētām 5G datu līnijām šodien Pasaulē apveltīti tikai 2 lidaparātu modeļi JAS39  un F22''Raptor''.... Datu līnija  CLD39 radīta p. gs. 90 gados pēc izmantotā EMFrekvenču spektra platuma un datu paketes lieluma definējas kā 5G datu līnija.  Praktiskos lielumos,Ukrainai saņemot JAS39C/D ar programaturu MS20 nozīmē gaiss-gaiss , sauzemes , jūras uzdevumu veikšānu kuru varbūtējo realizāciju noteiks piegādāto/nepiegādāto ieroču liste. Piemēram,  pārliecinošai gaisa dominantes izcīņai nepieciešamas ''gaiss-gaiss''  VR AIM-120C7/D un ''Meteor''....utt. Bet JAS39 gadijumā pateicoties 5G datu līnijai pat mazražīgākie VR Aim120A, B,C5 modifikācijas iegūst iespaidīgu triecienspēka reizinātāju. 

LPI*-Low Probability of Intercept - radara darbības režīms.

                                             


        
 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru