Sekotāji

Powered By Blogger

svētdiena, 2011. gada 22. maijs

ASV -JSF avionika.

Īss ieskats ASV JSF F-35 Lighting II pilota kabīnes avionikā un funkcionēšanas algoritmā. 
Miks Skaffs, projekta F-35 kabīnes avionikas cilvēks-mašīna saiknes funkcionālais skaidrojums. Atzīmējot ka, saistībā ar kabīnes avioniku ASV pamatvilcienos atkārto Eiropas P-4+ iznīcinātājos pielietoto. Tas ir saprotami jo Eirofighter EF-2000Taifun, Rafael M, JAS 39C/D Gripen kabīnes avionika joprojām  papidinās ar jauniem programatūras un tehniskiem elementiem. Ķiverē iebūvētā atainošanas un mērķēšanas sistēma, minētais fakts nau uzskatāms kā jaunums avionikā. Jomas līderis ir Izrēla ar DASH ķiverē iebūvētā infomācijas vizualizēšanas un tēmēšanas sitēma, iekļaujot F-35 standarta komplektācijas nomenkalatūrā. Analogi izmantojas funkcionējošos  EF2000 /Rafael /JAS39C/D standarta komplektācijā. Kādi tad būtu kabīnes avionikas jaunumi ? Pieminētā balss pārvalde jau aktīvi tiek pielietota pastāvošos EF2000/Rafael /JAS39C/D.


  


Skārienjūtīga ekrāna pārvalde ir minama kā jaunums un nau relizēta nevienā no Eiropas iznīcinātājiem. Kabīnes avionikas izstrēdes laiks saistas ar civilo monitoru jomā piedzīvoto revalūciju. Civilam tirgum apgūstot lielformāta plazmas, LCD ,LED matriču ražošanu un secīgi pielāgojot militārajām specifikācijām . Rezultātā, kabīnes ekrāna virsmas laukuma līderu ''palmas zars'' pāriet no zviedru JAS39C/D pie F35 Lighting II. Mērķa un ieroča izvēle izmantojot selektējamo marķiera variantu ir minams  kā pluss.  Pamats lielā skārienjūtīgā ekrāna darba virsma ļaujot atteikties no ekrāna perimetrā izvietotām pārvaldes pogām. Racionalizācija tiek gūta ar programatūras palīdzību ,aizstājot pārvaldes slēdžus un pogas. Panākot pilota darba slodzes samazinājumu ''pogu un slēdž'' jomā. Apdraudējuma telpiskā izvietojuma lokalizēšana ar pilota ķiverē iebūvētu 3D-Akustisko signālu, sistēma funkcionē- EF2000/JAS39C/D.
Ietverto sensoru un to tehnisko rādītāju salīdzināšana sekos turpinājumā.

                                          
                                   

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru