Sekotāji

Powered By Blogger

svētdiena, 2011. gada 29. maijs

Turbopropeler aviācijas jaunā niša.

Pasaulē arvien lielāku atzinību gūst turbopropeler piedziņas vieglās treniņlidmašīnas. Pie lielākiem zīmoliem jamin Šveices kompānijas Pilatus ražotā treniņlidmšīnu linija PC-7, 9, 21. Pēdejā no izstrādnēm apvieno sevī ciparu tehnaloģiju sniegtās priekšrocības. Šveices treniņlidmašīns PC-21 borta aprīkojums sniedz līdzšim nebijušas iespējas. Tradicionāli jauno pilotu apmācība paredz divu-trīs pakāpienu procesu. Galveno grupu iedalijums: bāzes, paaugstinātā un kaujas pielietojuma lidotprasmē.Katrā no tiem izmantojot citu lidaparāta tipu. Pilota apmācības laikā virzoties no lētākā lidaparāta uz dārgāko. Vairumam valstu >>  lētākais<< saistas ar turboreaktīvām treniņlidmašīnām kuru eksploatācijas izdevumi ir salīdzinoši nelieli. Ilustrācijai Čehijas viendzinēja L-39Albatros lidojuma/h izmaksas variējas no 400 līdz 600 usd, saprotam ka divdzinēju analogs ir reizināms ar divi. Kaujas gatava pilota apmācīšanai vidēji patērējot no 400 līdz 500 lidojuma /h. Turklāt ieroču pielietošanas apmācībā  izmanto standarta kaujas platformu ar atbilstošu lidojuma/h izmaksām. Iemesls, piemērotas emulātor platformas trūkums. Līdzšinējo treniņlidmašīnu tiešā funkcija, lidotprasmes iemaņu uzturēšana un atsvaidzināšana aviobāzes pilotiem. Izmantojot treniņaviāciju un aviobāzes elektroniskos emulātorus nodrošinās pilotu kaujas iemaņu uzturēšana. Skatoties uz apmācības procesu no ekonomiskā redzes leņķa, redzam lielu elementu dažādību . Katrs no tiem saistās ar zināmu finansu resursu patēriņu. Tieši šī daudzelementu ķēde piesaistija Šveices kompānijas PILATUS uzmanību. Zināmu impulsu sniedza arī valsts iegādātie daudzfunkcionālie F/A-18C/D Hornet. Kuru tehnisko iespēju apguve izvirzija jaunas prasības treniņprocesam. Pastāvošā apmācība, Šveices skatijumā ir ilgstošs, sarežģīts un izšķērdīgs proces. Kompānijas vīzija paredzēja integrēt vienā platformā vissu apmācības procesu. Sākot no bāzes beidzot ar ieroču pielietošanas emulāciju. Pabeidzot šādu apmācības kursu pilotam  nau nepiecīešams iepazīties ar konkrēto kaujas lidaparātu. Iepazīšanos aprobežojot ar vienu, diviem īssiem (15-20 min) lidojumiem. Galvenā PC-21 odziņa ir kabīnes interjera identiskums ar x-valsts bruņojumā esošo taktiskā-iznīcinātāja F-18/16 , MIRAGE-2000, Jas39 utt. Integrētā Borta Ciparu Pārvalde rod iespēju plaši variēt emulējamos lidojuma  scenārijus, bruņojumu un tā pielietošanas taktiku. Treniņlidojumu nobeigumā  piedāvājot lidojuma vēstures pārskatu ar pieļauto kļūdu analīzi.

Šveices pilota komplekso apmācības sistēmu PC-21 iegādājās Šveices GS(6), Singapūra(19) un AAE(25).

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru