Sekotāji

Powered By Blogger

piektdiena, 2013. gada 1. februāris

Japāna, autonomās spāres.

Japāna, pasaulē pazīstama muzīkas instrumentu un motociklu kompānija ''Yamaha'' p.gs. 80 g. aizsāka ražošanas struktūras diversifikāciju. Darbiem koncentrējoties perspektīvā bezpilotu tehnaloģiju apguves jomā. Pretēji pasaulē pieņemtai praksei par galveniem darba pasūtītājiem un finasētājiem figurē ,lauksaimniecības un zivsaimniecības ministrijas ! Pirmam R-50 miniaturam  helikoptera risinājumam topot 1987gadā. Projekta R-50 primārā mērķnozīme, lauksaimniecības sējumu miglošana ,mežsaimniecība ,ugunsdzēsības dienasts ,zivjsaimniecības fermu kontrole ! Helikopteru pilotu un tehnikas izmaksas ir galvenais iemesls darbu noritei Japānā un pasaulē.  Bāzes projekta armatūrai un navigācijas programatūrai 1998 gadā piedzīvojot rindu uzlabojumu. Pirmkārt augot izmēros ''armatūrai'' , aizstājot 2 taktu 98 cc (12zs) ar 246cc(21zs) dzinēju. Lielākie uzlabojumi skar lidojuma kontroles YACS konsoles programatūru. Lidaparāta spējās ir veikt direktīvās pārvaldes lidojumu , bet zaudējot '' atsaiti'' ar konsoli, lidaparāts pāriet autonomā ''karāšanās'' režīmā. Radiokontroles helikopteru pilotēšana ir visai sarežģīts process un operātora iemaņu apgūšana saistas ar zināmu laika patēriņu. Instalētai programatūrai kompensējot radiokontroles nepilnības. Tendence, aizstāt pilotu-operātoru apmācības procesu ar ''plug and play''.


                                           Autonomā GTMax piezemēšanās.

Kompānijas  ''Yamaha'' bezpilotu tehnaloģijas attīstības ceļa karte ir segmentēta ietverot vairākus starpposmus.
 Šādai tehniskai politikai  nesot augļus. Iegūstot dominanti Japānas civilajā tirgū un kļūstot par pasaulē tiražētāko platformu. Japānas lauksaimniecības ministrijas pārvaldijumā atrodoties līdz 2300 bezpilota, radiokontrolējamo ''Yamaha'' helikopteru-''mehanizātoru''. Nākamais solis saistas ar setelītnavigācijas GPS integēšanu lidaparāta navigācijas kompleksā, iegūstot jaunu autonomijas pakāpi. Spices variants ietver signālnavigāciju apvienojumā ar 4 HD kamerām un lidariem* perimetra apskatei. Perspektīvā,  iegūstot  autonoma lidaparāta statusu kura spējās ir aktīvi pielāgot lidojuma taku šķēršļu fonam. Risinājumam ļaujot atbrīvoties no signālnavigācijas diktētiem lidojuma takas ierobežojumiem. Tehniski paverot ce'lu pretim reālu kaujas helikopteru ''krokodilu'' lidojuma profilam .Ceļi , pretstatā ASV pieņemtai praksei, Japāna perspektīvo tehnaloģiju attīstībai piemīt civilais pirmsākums. Otršķirīgi ,apgūto civilo tehnaloģiju adaptējot militārai jomai. Principam ietverot veselīgu apreiķinu, civilā tirgus apjomi veicina tehnaloģijas tiražēšanu un pilveidošanu. Apjomam veselīgi iespaidojot izstrādājuma cenu. Iztrūkstot militrārās jomas ierobežojošiem priekšrakstiem un mazskaitlīgiem pasūtījumiem.* Sākotnēji, Japāna perspektīvo tehnaloģiju attīstību nodrošina ar iekšējā civilā tirgus piesātināšanu. Sasniedzot tehnaloģisko pilnību tiek stimulēts eksports.

lidars*-lāzerlokātors.
mazskaitlīgiem pasūtijumiem*-Japanas likumdošana aizliedz mil.tehnikas eksportu ,2012 g aizliegums anulējās.          

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru