Sekotāji

trešdiena, 2014. gada 8. oktobris

GHOST- kaujaslaivas.


Businessweek.com-veltīts raksts ''Ghost''-rēgkuģa koncepcijs autoram Gregory Sancoff un konstrukcijas tehniskām detaļām. Ierosme koncepcijai nāca 2000 gadā -Jemena ,Ādenas ostā veiktais terorisma akts pret ASV iznīcinātāju USS ''Cole''.  Norādot Flotei uz ievainojamības problēmu no pretinieka laivu netradicionālās taktikas. Konstruktoram radot netradicionālas konfigurācijas ''Ghost'' kuģa projektu. Tam ietverot vairākas tehnaloģijas ,tādas kā SWATH un superkavitācijas efektu.  Ar ''Ghost'' platformu tiek saistīti Flotei pretrunīgi tehniski risinājumi. Gaitas gāzturbīnas izvietojot zemūdens pontonos, bet piedziņas 4 spārnu propeleriem atrodoties pontonu priekšā. Konstruktoram katru no tiem pamatojot ar loģiskiem apsvērumiem. Ilustrējot zīmuļa piemērā , to vieglāk vilkt nekā stumt ar ko tiek novērsta ''Shkval'' raķeštorpēdām piemītošāis trūkums. Objekta kustības trajektorija ir viegli maināma pretēji fiksētai taisngaitai !

                                              

 Risinājums ļauj izmantot galvenās superkavitācijas sniegtās priekšrocības : hidrodinamiskās pretestības sarukumu, degvielas ekonomiju un zemu hidroakustisko signatūru. Pēc konstruktora domām, ''Ghost'' platformā ietvertās tehnaloģijas ir  piemērotas plašai veicamo uzdevumu kopai. Pretterorisma ,lielizmēru platformu eskorts ,pretdarbība spieta taktikai ,preventīvai izvēršanai ''access denied''* okeānu un jūru rajonos.  Konstrukcijas iespēja mainīt iegrimi nodrošina piekļuvi seklām jūru akvatorijām kurās lielgabarītu platformām darbība ir apgrūtināta.
''Ghost'' priekšrocība ir SWATH raksturīgā gaitas stabilitāte , piemērotība avio un jūras transportēšanai. Negatīvais , konstrukcijas lielākais ātrums ir 29Me ar  mērķi pārvarēt SWATH platformu 31Me ātruma slieksni. Juljet Marine - pārstāvjiem norādot ka perspektīvā, konstrukcija ļautu sasniegt 50Me robežu. Neskatoties uz minētiem apgalvojumiem pastāv objektīvi ierobežojumi. Zemūdens pontonu SWATH risinājums pretstatā tradicionālas formas korpusiem ir saistīts ar lielāku energo patēriņu. Slieksni norāda objektīvi uzrādītais ātrums . Teorijas sadaļai pieder konstrukcijas svars iepretim patērētaiem  Kw un sasniegtam Mezgliem. Vienkāršāk ,zemūdeņu pievirsmas maksimālais ātrums ir zemāks par zemūdens ātrumu. To nosaka ūdens pievirsmas turbulences radītā pretestība,svārstības iepretim laminētam aptecējumam. Skatāma liela līdzība starp hidro un airo dinanamiku. Pēc kompānijas ''Juliet Marine'' apgalvojumiem ''Ghost'' koncepcijā ietvertais gāzturbīnas un superkavitācijas efekta risinājums slēpj tālākattīstības potenciālu lielāku gabarītu konstrukciju radīšanai. Konstruktoram Gregory Sancoff  norādot ka GHOST-platformā ietvertie tehniskie risinājumi ir aizsargāti ar 12 patentiem. Radot interesi rindā ārvalstu Ķīna,Katara, Izrēla,D-Koreja. Koncepcijas ''Ghost'' lielākā problēma ir ASV JS nevēlēšanās saistīties ar mazgabarīta,tātad lētām un daudzskaitlīgām platformām. Velkot vēsturisku līdzību ar Wright Brothers /Brāļi Raiti/ izgudrojumu kura pirmais pasūtijums nāca no Francijas !



                                                   

Nav komentāru:

Komentāra publicēšana