Sekotāji

otrdiena, 2015. gada 16. jūnijs

Avārijas piezemējumi.

Aviācijas ikdienas apritē pastāv dažāda tehniska rakstura atteikumu risks. Rezultātā lidaparāts var piedzīvot avāriju vai katastrofu. No redzamiem atteikumiem jamin putnu un dzinēju mijiedarbību kā arī lidaparāta šasijas atteikumi. Latvija, PSRS laikaposmā Tukuma avb. Ventspils lielceļa tuvumā  šasijas atteikuma dēļ kontrolētas katastrofas apstākļos tika zaudēta Su-24 triecienlidmašīna. 2015 gada Jūnijs taktiskam iznīcinātājam JAS-39C/D ir kļuvis par avāriju un katastrofu mēnesi. Ar nelielu laika starpsoli avārijā un katastrofā nokļūst 2 JAS-39C/D . Viens no lidaparātiem piedzīvo ''klasisko'' ķibeli-priekšējās šasijas iesprūšana. Pilota vairāk kā 1h ilgie centieni atbloķēt šasiju nevainagojas ar panākumu. Turpmāk pieņemot lēmumu saglabāt lidaparātu un veikt riskantu piezemēju bez šasiju izlaišanas ,uz vēdera.
                                                     
Žanram piederīgs līdzīgs šasijas iesprūšanas atgadijums notiek ar ASV JKK AV8B ''Harrier'' Pluss.
Pateicoties lidaparāta maināmam vilkmes vektoram tiek nodrošināts vertikālais starts un piezemējums. Neskatoties uz tā eksploatācijas dārdzību, šasijas atteikuma gadijumā šāda iespēja lieti noder.
                                            Piezemējums  AV-8B ''Harrier'' .    

Nav komentāru:

Komentāra publicēšana