Līdzīgas problēmas pastāv Gs neskatoties uz iespaidīgo Su-30MKI skaitu novērojas kaujas gatavo platformu problēma. Ierindā atrodas aptuveni 200 Su30MKI kuriem tuvākajos gados pievienosies vel 72 vienības. Skaitliski lielā Su30MKI flote cieš no tehniskām nepilnībām kā rezultātā kaujai gatavo lidaparātu skaits nepārsniedz 110 vienības, precīzāk 57%*no flotes kopskaita. Problēma tiek risināta, Indijai norādot ka 2015 gada izskaņā tā cer sasniegt 75% kaujas gatavības līmeni. Te japiebilst ka Indijas Gs Su30MKI problēma ir daudzrunīga. Lidaparāta elektroniskais aprīkojums līdztekus oriģināl valsts elementiem ietver Izrēlas,Indijas un Francijas elektronisko aprīkojumu. Saistībā ar dzinēju, jatzīmē ka MKI modelis izmanto 3D-maināma vilkmes vektora sprauslas. Tehniskam risinājumam atsaucoties eksplotācijas rādītājos. Netaisnīgi būtu nepieminēt ka liela daļa Su-30MKI tiek montēti Indijas HAL aviorūpnīcā. Viens no Francijas-Indijas anulētā ''Rafael'' darijuma nesaskaņu iemesliem saitijās ar Francijas kvalitātes atbildību par HAL licences montāžu. Zemie Su-30MKI eksploatācijas rādītāji kalpoja par galveno dzinuli 36 ''Rafael'' iegādei Francijā. Ne mazāk svarīgs kaujas gatavības elements ir pieejamais pilotu resursa apjoms. Indijas Gs eskadriļas standarts- trīs spārni, kopumā 18 taktiskie-iznīcinātāji. Katras eskadriļas veicamo lidojumu skaitu noteic divi , tehniskais un cilvēkresursa faktors. Pieņemtais standarts nosaka ka pilotu un ieroču operātoru skaitam jabūt lielākam par eskadriļas ludaparātu skaitu. Indijas standarts ir 1,25 v 1 , ASV- 2v1, bet galvenā pretinieka Pakistāna : 2,5 v 1 ! 2015 gada Indijas Gs realitāte ir 0,81 v 1 ,citā proporcijā 8 piloti iepretim 10 lidaprātiem ! Pilotu/lidaparāta attiecība kļūst kritiska konfliktos kas noris ilgāk par 1 d/n *! Lielais novecojušo lidaparātu skaits ,galvenokārt Mig-21/27 un Tejas Mk1 kavētā ražošanas apgūšana liedz Indjas Gs sasniegt noteikto 45 eskadriļu robežu.
Situācija pasliktināsies tuvākajos gados. 2017 gadā uzsākot Mig-21/27 masveida demobilizēšanu ko pavada zemā tehnikas kaujas gatavība, pilotu trūkums un aizstājēja ''Tejas''Mk1 kavētā ražošanas apgūšana neļaus sasniegt šādu robežu . Gaisa spēku pārstāvju ziņojumā parlamenta aizsardzības komisijai norādot ka reāli funkcionē 25 kaujas eskadriļas. Indijas Gs uzskatot ka 45 kaujas eskadriļu skaits ir vitāli nepieciešamas lai nodršinātu valsts aizsardzību paredzot lidaparāta trūkumu novērst ar atkārtotu Su-30MKI pirkumu* Krievijā. Autors ,pretnostatos, formāli galvenais pretinieks Pakistāna uz papīra zaudē skaitliskos rādītājos bet praktiskos lielumos vinē.
T72/90 parks*-4500 /1000
46.000 lādiņu*- Ietver APFSDS ,HEAT munīcijas racions tiek pielāgots kaujas apstākļiem cīņa ar tankiem vai atbalsta funkciju veikšana. Atbilstoši lādēšanas automātam ietverot no 3 līdz 12 APFSDS+ HEAT..
57%*- derīgs izziņas materjāls lai izprastu cik liels ir patiesi kaujasspējigu lidaparātu skaits Krievijas Gs. Jaatceras ka Krievija atšķirībā no Indijas pamatā Gs modernizācija notiek caur nelielām aprīkojuma aplikācījām. Pamatā atsvaidzinot ar no 20 līdz 24 gadu izdienu Su-27 modeļus. Nedaudziem Su-30SM ir vienkāršota tehniskā nomenkalatūra. Tehnisko iespēju ziņā Indijas modeļie tālu pārspējot Krievijas Gs analogus.
1 d/n* - intensīvā gaiss-gaiss manevrējošā tuvcīņas sadursmē pilota fiziskā spēka resurs pietiek maksimums 2-3 lidojumiem ar sekojošu nomaiņu Triecienuzdevumos ierobežotā kara teātrī* pilota spēka resurs pietiek 7-9 lidojumiem.
Su-30MKI pirkumu*- 275 vienības (no kuriem 170 tiek montēti Indijā)
ier.kara teātrī*-Izrēla/Libāna, Krievija /Gruzija,Ukraina, Ķīna/Taivana (kaimiņi)
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru