Līdzīgs nepatīkams gadijums, Grieķijas nedēļas laikrakstā Epikaira. Rakstā operējot ar flotes mācību laikā gūtiem faktiem ,, vairākkārtēji savstarpējās 214 un 209 modeļu zemūdeņu duelēs uzvarot ,, vecākam 209 modelim,,.
Šādu datu apkopojums ierosināja jautājumu par 214 iegādes pamatotību.
Pieminētie fakti saistas ar ar būvniecības ekonomisko pusi. Izmantojamā tehnaloģija ļauj 212/214 modelim atrasties autonomā zemūdens režīmā līdz 21-30 d/n**. Jaunās AIP tehnaloģiju iemiesojušās zemūdenes savos autonomijas rādītājos tuvinās kodolenerģētiskām zemūdenēm. AIP zemūdeņu priekšrocības saistas ar seklajām* un daļēji slēgtām jūrām *. Konstruktoriem galveno uzmanību veltot PEM energosiatēmai , rezultātā ļaujot samazināt kopējo ,,misijas laika ievainojamību,,***.
Izbūvē, zemūdens korpusa virsmai saglabājot priekšģājēju hidroakustiko rādītājus. Pamat iemesls , kopējās būvniecības izmaksas ! 212/214 zemūdeņu iegādes cena ir 400-440.milj.$ pretēji 250 milj.$ dīzeļ enerģētiskām.
Zviedrijas un Vācijas piedāvātie AIP enerģētikas varianti ir ar divējādu pielietojumu. Šo AIP tehnaloģiju potencionāls lielā mērā saitas tieši ar civilā tirgus apgūšanu. Pirmkārt ar automobīļu, avio un kosmisko aparātu būvi. Kā arī jaunas paaudzes sadzīves apkures sistēmām, vienlaicīgi ģenerēt siltumu un elektrību.
Polimēru-Elektrolīta Membrānas moduļi/Protonu Apmaiņas(Excange) Moduļi*=PEM Seklām Jūrām*-Ziemeļjūra, Baltijas j.utt.
Daļēji slēgtām*-Vidusjūra
Lūkošanas*-izprotams kā ielūgums ņemt dalību milit. mācībās,militāro spēju demonstrācija realitātē.
Misijas laika ievainojamība ***-izprotam kā: laika attiecība starp pievirsmas-šnorkeļa un zemūdens režīmu. Pievirsmas šnorkeļa rež. pavadītais laiks asociējas ar ievainojamību (pretzemūdeņu spēki).
21-30+ d/n**-21 d/n Vācijas 212 modelim demonstrējot autonomu pārgājienu no Fridrikhshafenas uz Biskajas līci-ātrums līdz 8 Me.
30d/n+ iespējams ja izmanto tradicionālo 2-4 Me patruļātrumu.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru