Sekotāji

Powered By Blogger

sestdiena, 2011. gada 10. septembris

Zemūdeņu enerģētika-III.

 Nākamā zemūdeņu AIP tehnaloģija saistas ar polimēru-elektrolīta moduļiem*, šūnām saīsinājumā- PEM.  Šajā degvielas šūnu tehnaloģijas jomā līderos atrodas vācu kompānija Siemens . Ar tās ražotām PEM šūnām aprīkotas tiek  Howaldtswerke Deutsche Werft (HDW) un Fincantieri  būvētās 212 modeļa zemūdenes . PEM tehnaloģija ir kapsulējusi metāl-hidrīda ūdeņraža sadales procesu akumulātora veida iekārtā. Reakcijas procesu pavada zema siltuma izdale 50-80*C, vienkāršojot sistēmas dzesēšanu. Jauno 212 klases zemūdenes eneģētika ietver 9 PEM-/34kw batarejas ar kopējo energo bruņotību 300 kw (400zs). Siemans kompānija izgatavo divu veidu PEM enerģētiskās šūnas  34kw un 120kw . Mazkās 34kw jaudas šūnas tiek uzstādītas Vācijas un Itālijas  212 projekta zemūdenēs. Eksportam paredzētas 120kw PEM šūnas pielieto Grieķijas, Norvēģijas, D-Korejas un Portugāles-- 214 eksporta zemūdeņu projektos. Tehnaloģijas nesēji raksturojas ar ļoti zemu primāro-troksni(db)-klusas. Neskatoties  uz ,,klusuma,, reklāmu tieši ar 212/214 klases zemūdenēm ir saistīti divi nepatīkami atsevišķi ņemti atgadijumi. Pirmais saistas ar Indijas ,,lūkošanas*,, mācībām. Nepatīkami ka Indijas rīcībā esošās  877 Kilo klases zemūdenes vairākārtēji pārliecinoši atklāja un,, nogremdēja,, potenciālo tirgus līderi-212 !! 
 Līdzīgs nepatīkams gadijums, Grieķijas nedēļas laikrakstā Epikaira. Rakstā operējot ar flotes mācību laikā gūtiem faktiem ,, vairākkārtēji savstarpējās 214 un 209 modeļu zemūdeņu duelēs uzvarot ,, vecākam 209 modelim,,.
Šādu datu apkopojums ierosināja jautājumu par 214 iegādes pamatotību.

                              212/212A projekts būvniecības stāpeļos un dienastā.

Pieminētie fakti saistas ar ar būvniecības ekonomisko pusi. Izmantojamā tehnaloģija ļauj 212/214 modelim atrasties  autonomā zemūdens režīmā līdz 21-30 d/n**. Jaunās AIP  tehnaloģiju iemiesojušās zemūdenes savos autonomijas rādītājos tuvinās kodolenerģētiskām zemūdenēm. AIP zemūdeņu priekšrocības saistas ar seklajām* un daļēji slēgtām jūrām *. Konstruktoriem galveno uzmanību veltot PEM energosiatēmai , rezultātā ļaujot samazināt kopējo ,,misijas laika ievainojamību,,***
Izbūvē, zemūdens korpusa virsmai saglabājot priekšģājēju hidroakustiko rādītājus. Pamat iemesls , kopējās būvniecības izmaksas !  212/214 zemūdeņu iegādes cena ir  400-440.milj.$ pretēji 250 milj.$ dīzeļ enerģētiskām. 
Zviedrijas un Vācijas piedāvātie AIP enerģētikas varianti ir ar divējādu pielietojumu. Šo AIP tehnaloģiju potencionāls lielā mērā saitas tieši ar civilā tirgus apgūšanu. Pirmkārt ar automobīļu, avio un kosmisko aparātu būvi. Kā arī jaunas paaudzes sadzīves apkures sistēmām, vienlaicīgi ģenerēt siltumu un elektrību.
         
Polimēru-Elektrolīta Membrānas moduļi/Protonu Apmaiņas(Excange) Moduļi*=PEM                       Seklām Jūrām*-Ziemeļjūra, Baltijas j.utt.
Daļēji slēgtām*-Vidusjūra 
Lūkošanas*-izprotams kā ielūgums ņemt dalību milit. mācībās,militāro spēju demonstrācija realitātē.
Misijas laika ievainojamība ***-izprotam kā: laika attiecība starp pievirsmas-šnorkeļa un zemūdens režīmu. Pievirsmas šnorkeļa rež. pavadītais laiks asociējas ar ievainojamību (pretzemūdeņu spēki).                  
21-30+ d/n**-21 d/n Vācijas 212 modelim demonstrējot autonomu pārgājienu no Fridrikhshafenas uz Biskajas līci-ātrums līdz 8 Me. 
30d/n+ iespējams ja izmanto tradicionālo 2-4 Me patruļātrumu.                                            

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru