Sekotāji

Powered By Blogger

svētdiena, 2013. gada 10. marts

Francija/Krievija avionešu pretstats-II.

 Projekts 1143-5 ''Orjol'' tapšana noritēja p.gs.70 gados. Izceļas avionesēju ciltī ar  neraksturīgu, oriģinālu risinājumu ietveršanu. Pirmais no tiem, klāja aviācijā jaunu STOBAR principu, saisināts ieskrējiens, tramplīnstarts-fiksēta klājošanās. Kuģa vizuālā līdzība ar avionesi ir maldinoša, ietvertais bruņojuma kopums tiek precīzi atspoguļots kuģa klasifikācijā : kreiseris-avionesis. Oriģinālā konstrukcija atspoguļo PSRS/Krievijas jūras kaujas koncepciju.Primāri, aviospārnam specializējoties ordera PGA funkciju veikšani, bet triecienfunkcijas deleģējot 12 PKR P-700 ''Granit''. Uzdevumos unversālas platformas izbūve saitas ar kompromisiem dizainā ,objektīvām konstrukcijas blaknēm. Izmēros lielo, P-700 ''Granit'' triecienraķešu zemklāja izvietojums rada lietderīgi izmantojamā apjoma ''resursu'' samazinājumu. Liesinātiem apjomiem atspoguļojoties avio-angārā, degvielā, munīcijā un kuģa enerģētikas degvielas apjomos. Tradicionāli, PSRS/Krievijas dizainā mazsvarīgākais funkcionālais elements ir cilvēka ērtības. Ģeometriski, 43.000/58.600 t. ūdensizpaida avionesis lepojas ar 14.700 m2 lielu lidklāju.Svarīgākais, zemklāja angāra m2 netiek uzrādīti ! Virspusēji ,pieņemot ka zemklāja angārs aizņem 135m x 25/28m veidojot no 3375 m2 līdz 3780m2 lielu laukumu.Uzskatāmi, 1/3 ūdensizspaidā lielāks avionesis ieguvis 20,4% lidklāja pieaugumu ,bet zemklāja angāra ģeometrijā paspēlē ''Šarla de Gola'' avn. vairāk kā 1000m2* ! Projekta standarta specifikācija paredz 33 vidējās klases, MIG-29K taktisko-iznīcinātāju aviospārna izvēršanu.Ņemot vērā zemklāja angāra izmērus un ar divdzinēju lidaparāta svara klasi saistītās blaknes, specifikācija jauztver kā Admirāļu tehniskās vēlmes. Krievijas JKF p.gs.90 gados klāja aviācijas platformu izvēlē priekšroku sniedzot smagsvara Su-33K ''Flanker-D'' versijai. Izvēli nosaka MIG-29K tehniskā projekta mazattīstība flotes konkursa pejodā un GS dominējošā ''Suhoi'' vadlīnija. Iznīcinātāju Su-33K iespaidīgiem ģeometriskiem izmēriem noreducējot aviospārnu līdz 12 lidaparātiem.

                                                                                         AvN. ''Flotes Admirālis Kuzņecovs''

Tramplīnstarts viekāršo starta procesu. Konstrukcija attaisno sevi paredzētajā eksploatācijas areālā, Ziemeļu platuma grādos. Izskaidrojas ar vides zemo -t* ,secīgi lielu gaisa bīvumu. Pretēja situācija vērojama Dienvidu grādos. Vidusjūrā, vasaras mēnešos gaisa temperatūrai sasniedzot vairāk kā +40*t. Temperatūras iespaidā retinās atmosfēra, samazinot dzinēju starta vilkmi un secīgi starta svaru. Paceļamam bruņojumam un degvielas daudzumam iespaidojot turpmākos kaujas rādītājus. To kompensēšana nau iespējam jo iztrūkst klāja vai sauzemes tankeru atbalsta. Tankera funkciju var veikt Su-33K aprīkots ar piekares šlanga-konus konteineru ,risinājums samazina kaujas iznīcinātāju skaitu līdz kritiskam 10 ! Dienvidu jūrās vasaras mēnešos izpaužas tramplīnstarta avn. tehniskie trūkumi. Fizikas faktam daļēji izskaidrojot Krievijas JKF ordera mācību laikaposma izvēli Vidusjūrā. Kuģa tvaikaturbīnu enerģētiskā iekāta ir lielākais autonomijas ierobežotājs. Avionesim atrodoties tankerkuģu svītas ielenkumā. Aviobruņojums, pamatā orjentēts uz ordera PGA funkciju veikšanu.Sākot no 2009 gada avn. klāja aviācijas tehniskais bruņojums iegūst virsmas mērķu satriekšanas iespējas. Avionesī integrētā PGA pārstāv iespaidīgu tuvās līnijas zenīkompleksu arsenālu. Uguns izstrādei spējot fiziski neitralizēt vairums pretinieka raidīto ieroču .Salīdzinājumā ar avn.''Šarls de Golls'' avn.kreiserim ''Kuznecov'' iztrūkst vidējās sniedzamības ZRK.
Šodien, pretnostatot Krievijas avn.kreiseri un Francijas k-avn.virtuālā dienvidu/ziemeļu jūru duelē. Kaujas iznākums katrā no akvatorijām atšķirtos. Francijas  k-avn ''Šarls de Golls'' liesinātās listes pārsvars ir uzbrukuma aviobruņojumā, veicamo lidojuma skaitā ,gaitas autonomijā un vidējās distances ZRK.Trūkumi ,aviobruņojuma salīdzinoši īsais 50/70km*solis. Uzbrukuma ieroču realizācijas distance diktē nepieciešamību iesaistīties aktīvā ''gaiss-gaiss'' tālcīņā /tuvcīņā ar ''pretinieka''-Su-33K ''Flanker-D''.Vairāki ''Rafael'' uzbrukuma viļņi, intensīvas gaisa cīņas pakāpeniski samazina abpusējo aviotehnikas skaitu. Pirmās, veiksmīgās ''Rafael'' ieroču realizācijas atvaira ''Kuznecova'' tuvās līnijas PGA sistēma. Franču k-avn.aviospārna nelielais skaitliskais  pārsvars ,bet vairāk tehniskais pārspēks, vainago cīņu ar vairākām mērķrealizācijām. Panākuma pamats, 250kg AAMS planierbumbas ar 90*< vertikālā pikējuma traektoriju mēķapvidū.Krievijas avionesošais-kreiseris ''Kuznecov''  apsorbē vairāk kā 12 mazkalibra 250kg AAMS bumbu trāpijumus. Trāpijumi ir neitralizējuši 70% avioneša funkcionālo spēju, norit cīņa par izdzīvošanu. Apstākļos kad avionesēja spējas ir zudušas realizējās slēptās kreisera rezerves, 12 P-700''Granit'' vai 36 P-800 ''Jahont''*,startējot pretkuģu triecienraķešu ''vilku baram''. Arī viens, kaujaslaukā ir cīnītājs !
          


                              

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru