Sekotāji

Powered By Blogger

sestdiena, 2013. gada 9. marts

Francija/Krievija avionešu pretstats-I.

Dotajā momentā Eiropas kontinentā avionešu īpašnieku klubu pārstāv divas valstis Francija un Krievija. 2001 gada maijā Francijas JS ierindā stājas kodolavionesis ''Šarls de Golls''.Turpmākajos    12 gados tam kļustot par vienīgo katapultas starta Rietumeiropu reprezentējošu kodolavionesi ''Šarls de Golls''. Kuģa 38.000/42.500 t. ūdensizspaids definē to kā vieglai avionešu klasei piederīgu ''mini'' kodolavionesi. Atspoguļot franču ''Foch'' ekonomisko avionešu tālākvirzību. Izmēros augušais 12.000 m2  lidklājs ar 4600 m2 angāra telpu paredzēts 40 lidaparātu* uzņemšanai. Laika perjodā no 2001 gada līdz 2012 gadam noritēja pāreja no Super Etandar-M uz daudzfunkciju Rafael-M taktiskiem-iznīcinātājiem. Šodienas praksē, avioneša  standarta spārns ietver 2x 9/11 taktisko-iznīcinātāju eskadriļu ar 2 radiotehniskā atbalsta E-2D ''Hawkey'' un 4-6 helikopteriem. Ekstremālā aviospārna komplektācijas gadijumā nodrošinot līdz 3x 9 kaujas eskadriļu funkcionēšanu. Izskaidrojas ar lidmašīnu augušo svaru un degvielas patēriņu.Kuģa radiolokācijas tehniskais aprīkojums primāri optimizēts avioneša funkciju veikšanai. Atšķirība ,līderu herarhijai raksturīgs setelītsakaru SIRACUSE-III aprīkojums, datu apmaiņas Link-11/16 termināli nodrošina tīklā pārvaldītas karadarbības principu. Radiotehniskais aprīkojums nodrošina kaujas pārvaldes sistēmas Senit-8 flotes komandpunkta uzdevumu veikšanu  Pretgaisa aizsardzība, vidējā, 30km sniedzamības distancē nodrošina kompleks SAAM-FR ar 2x16 ZVR Aster-15 un daudzfunkciju RLS ''Arabel'', bet tuvajā līnijā 2x6 ''Sadral''/Mistrale-2/ apvienojumā ar 8x 20mm monostobra CIWS. Kuģa PGA sistēmā ietvertais ZRK SAAM-FR piemērā redzams unversāluma princips. Frančiem adaptējot sauzemes zenītkompleksa SAMP/T izstrādi jūras funkcijām.Kuģa kodolenerģētika ietver divus K-15 kodolreaktorus.Svarīgs avionešiem ,bet 2x svarīgāks ir kodelavionešu gaitas energosistēmas atsaucība. Kodolavionesis ''Šarls de Golls'' disciplīnā, no 0 līdz 20 Me* uzrāda sprintera cienīgu 4 min. starta paātrinājumu, bet 27 Me* maksimumu kuģis sasniedz pēc 7 min ! Domājams ka šie rādītāji ir vairāk kā ievērības cienīgi  un precīzi ilustrē kuģa energosistēmas tehnisko pilnību.Integrēts kodolenerģētiskais modulis sver 900 t., cilindrs ir 10 m augsts ar 10m diametru. Kodolenerģētikai ļaujot izbrīvēt korpusā papildus apjomus aviodegvielai, munīcijai uzlabojot avioneša autonomijas rādītājus. Aviodegvielas un munīcijas krājumi nodrošina  no 20 līdz 24 lidmašīnām 100 lidojumus 7 dienu termiņā , precīzāk no 5 līdz 4 lidojumiem lidmašīnai. Rezerves , 3400 t.aviodegvielas un 550t .aviobruņojuma krājumu ir pietiekami 700 lidojumu nodrošināšanai. Spēka atjaunošanas rādītājā nodrošinot no 4 līdz 8 lidmašīnu ''caurteci'' ar 1h 30min. klājošanās stapsoli. Tātad, katram lidaparātam atkarībā no veicamā uzdevuma ''piezemēšanās-uzpilde/bruņojuma papildināšana-starts'' ciklam patērē no 11 min.līdz 22 minūtēm. Ilustratīvās filmas vērtīgākā sadaļa saistas ar kodolreaktora pārvaldes telpu ! Franču atvērtība ir vērtējama kā bezprecedenta, tie nekomplekso ar aizokeāna ''50 centu'' slepenības māniju! Netieši , Flotei veicot Francijas kodolindustrijas reklāmu.

                                         
                          Kodolavionesis R91 ''Charles-de-Gaulle'' (Šarls de Golls)

Avioneša aizsardzības un triecienfunkcijas nosaka nesējplatformu un ieroču sumārās iespējas.Šodien franču klāja aviācijas pamatu veido taktiskais-iznīcinātājs ''Rafael-M'' ar 3 savstarpēji tehniskajās iespējās atšķirīgu bruņojuma pārvaldes programatūru. Vadlīnija 2016 gadam, panākt vienotu standartu. Francijas klāja aviācijas bruņojuma nomenkalatūras raksturīpašība ir ieroču unversālums. Minimālai bruņojuma listei pārklājot plašu mērķuzdevumu spektru. Ilustrācijai ,gaiss-gaiss VR pārstāv duāla novades risinājuma Mica-IR/EM līnija.Nodrošina gaiss-gaiss mērķrealizāciju no 300m līdz 60km distancē,ietver pašaizsardzības pretraķešu aizsardzības funkciju. Lidmašīnas tālāko spēju pieaugumu nodrošina Eiropas ierindas aviācijas aprīkojumā nākušais pirmais AESA radiolokātors.  Tehnisko priekšrocību pilvērtīga realizācija iestāsies  līdz ar VR ''Meteor'' nākšanu bruņojumā. Sauzemes objektu triecienieroču liste ietver ''Paveway -IV'' saimes GBU-49 duālas GPS/ lāzernovades aviobumbas. Atšķirība no ''Pawevey-IV'' saimes, franču AAMS ietver pilnīgāku mērķnovades sistēmu. Moduļveida 125/ 250/1000 kg planierbumbu GPS/IIR novades variantam  nodrošinot autonomu mērķtēla diskrimināciju apvidū, ieroča sniedzamība atrodas no 15 līdz 50km distancē. Franču aviobumbu svaru gradācija ir racionālāka par aizjūras, tā vairāk attaino precīzo ieroču statusu. Panākot piemērotu attiecību starp lidmašīnas noslodzi un veicamā uzdevuma izpildes koificentu. Percīzs spēka dozējuma princips ! Jūras virsmas specializētā ieroča uzdevumus pilda jaunākās modifikācjas, 70km sniedzamības Exoset AM39 Mk2. Lidaparātā integrētā signālizlūkošana ļauj bez radiolokātora aktīvā režīma palīdzības atklāt un ģeolokalizēt sauzemes vai virsmas EM-emisijas* objekus ar sekojošu ieroču pielietošanu. Nodrošinot SEAD/DEAD funkcijas ,bet moduļ aviobumbu AAMS precizitāte atsver tāda ieroča kā PRLR* ''Harm'' iztrūkumu. Modulāro aviobumbu novades ļauj veikt pretkuģa raķešu funkcijas. Ietvertā  ''pārtveršanas drošā'' lidojma taka un skaitliskā realizācija ļauj AAMS ''bumbām'' pārvarēt vairums ultramodernu kuģu aktīvās aizsardzības bastionu.
Sauzemes un visrmas mērķu satriekšanai pielāgota 600km sniedzamības spārnotā raķete SCALP. Mazāk afišētas iespējas saistās ar flotes aviospārna kodoliebiedēšanas funkcijām. Virskaņas triecienraķete ASMP nodrošina līdz 300km sniedzamību, bet ASMP-A versija sasniedz 500-600 km robežu. Kā neliela franču avioneša aviospārna nepilnība uzskatāma transportaviācijas iztrūkums. Tā ļauj palielināt helikopteru atspoles soļa garumu, kravas apjomu un operatīvāk reaģēt uz vitāli svarīgo elementu nogādes pieprasijumiem.Klāja aviācijas pelēkā ikdiena var būt pārsteigumiem bagāta, Super Etandar-M negadijums.

20Me*-20 Mezgli- 1Me=1,852 j.j./h (37, 4km/h) -27 Me=50km/h.
VR*-Vadāmā Raķete
EM-emisija*-Elektro Magnētiskā- emisija(izstarot).
PRLS*-PretRadioLokācijas Raķete. Alternatīva, PEMER-PretElekroMagnētiskās Emissijas Raķete.

                                                  

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru