Sekotāji

Powered By Blogger

sestdiena, 2013. gada 9. marts

Mazcenas Awacs-II.

Superplatformu E-3 ''Sentry'' un E-2''Hawkey'' iegādes un uzturēšanas izmaksas aprobežo platformas izplatību ar lielvalstīm. Ārvalstu E-3 ''Sentry'' eksploatantu loks aprobežojas ar trim valstīm: Saud Arābija ,Lielbritānija un Francija. Atsevišķi , NATO pakļautības E-3A AWACS eskadriļu. Galvenais, AWACS superplatformu tirgus niša ir mazietilpīga. Piedāvātam PS-90''Erieye'' tehniskam risinājumam damonstrējot apskaužamus panākumus tirgū un iedvesmojot ''konkurentus''. Eiropas avioražotājam ''Airbus Military'' saskatot tirgus nišu transportlidmašīnas C-295 klientu vidū. Awacs sistēmas izveidei nepieciešamo ASEA* ELW-2085 radiolokātoru aizgūstot no Izrēlas kompānijas ''Elta''. Radiolokātors EL/M-2085 ietver gaiss-gaiss ,gaiss-virsma ,gaiss-sauzeme  režīmus. Veic pasīvo signālizlūkošanu ar objekta lokalizāciju un aktīvo radioelektronisko pretdarbību! Nodrošinot pretinieka platformu elektronisko apspiešanu un kaujas platformu raidīto ieroču trajektorijas korekciju.Tehnisko iespēju klāstu raksturojot kā daudzfunkciju , ietvertām spējām nodrošinot vairāku platformu aizstāšanu. Eiropas mazcenas Awacs projektu veido ar dalītu tehnisko atbildību. Kompānija ''Airbus'' nodrošina nesējplatformas un informācijas apstrādes, sadales centra FITS integrāciju ar ELW-2085 radiolokātoru. Airodinamiskā dizaina risinājumam izvēloties tradicionālā piegriezuma ''sēni''. Atšķirība starp zviedru radiolokātora PS-90 ''penāli'' ir iespēja apvienot 360* apmetiena mehānisko skanējumu ar elektroniskā kūļa 120*skanējumu. Risinājums ļauj izveidot divus skanējuma režīmus, mehānisko-elektroniskā vai fiksēti elektroniskā. Mehāniskai rotācija novērš PS-90 ''penāļa'' radītos ''krēslas apgabalus'' un atbrīvo nesējplatformu no tehniskās cirkulācijas manevriem.Risinājuma mīnus ir augušais sistēmas svars un kā sekas izvēles platformu celtspēja. Lielākas bāzes platformas  ierosina iegādes un eksploatācijas izmaksu pieaugumu. Primāri, ''Airbus Military'' izstrādāde orjentējas ražoto transportlidmašīnu C-295 tirgus noieta veicināšanai.          

                                          Modelis, C-295 AEW*

Daudzsološam risinājumam piemīt viens liels mīnus, Izrēla ! Tādām valstīm kā Omāna, Indonēzija noraidot Izrēlas tehnisko elementu klātbūtni. Pretēju tirgus perspektīvu piedāvā Indijas , DĀR,Kazahstānas, Polijas un Čehijas tirgus. Tuvākās nākotnes perspektīvo klientu loku ''AEW'' iegādē veido Polija un Kazahstāna. Eiropas ražotājiem vēloties apgūt tirgus nišu kuru ilglaicīgi  nerealizēja  E-2 ''Hawkey''. Pretnostatot PS-90''Erieye'' un C-295''AEW'', izpildijuma tehnsikā koncepcija atšķiras, bet tehniskajā veiktspējā ir vienlīdzīgas. Sistēmu iegādes un eksploatācijas rādītāju pretnostatijumā, priekšrocības saglabā PS-90'' Erieye'' AEW.
Valstis ar C-295 transportfloti iegūst vienota standarta avioparka priekšrocības. Mazcenas AEW kompleksiem kalpojot par ievērojamu Bs tehnisko spēku multiplikātoru. Izvirzot BS informatīvo lauku kvalitatīvi jaunā līmenī.

AESR*-Aktīvi Skanējoša Elektroniskā Antena.
AEW*-Airborne Early Warning--Gaisā izvērsta Agrīnās Brīdināšanas sistēma..
  
           

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru