Sekotāji

Powered By Blogger

pirmdiena, 2013. gada 19. augusts

Nelaime, Indijas JS piedzīvo ''Kursk-2''.

Interesanti, 14.08.-Indijas Js zemūdens spēki piedzīvoja vienu no iespaidīgākiem zaudējumiem. Mumbajas kuģubūves stāpeļu rajonā eksplodēja viena no modernākajām ''Kilo'' klases zemūdenēm, INS Sindhurakshak. Kā redzams video, eksploziju veido divas atsevišķas detonācijas. Eksplozijas saistība ar Krievijas modeļa zemūdeni rada loģisku jautājumu par tajā izvērsto torpēdieroču klasi.
Perspektīvā bruņojuma iekļaušana Indijas JS 10- ''Kilo'' 877 EKM klases zemūdenēs noritēja modernzācijas laikā. Iespējams, pasūtītājs līdz ar ''Club-S'' 3M54E1/ 3M14 triecien raķetēm veicis torpēdu listes papildināšanu ar eksportam domātām siltumpiedziņas* vai elektropiedziņas* ''53-65KE'' torpēdām.

                              KRBR* ''Zvjezdočka'' -''Kilo''- 877EKM modernizācija.
    
Atskatam, ''Kursk'' traģēdijas iemesli saistas ar eksploatācijas termiņus pārsniegušu torpēdieroču esamību zemūdens arsenālā. Tūlīt pēc traģēdijas Krievijas JS pārstāvjiem deklarējot ka siltumpiedziņas ''65-76M'' torpēdas tiek izņemtas no arsenāla, bet vietā liekot......? Skaļajam paziņojumam atbruņojot kodolzemūdeņu spēkus, atņemot tiem svarīgu 50/50* kaujas elementu ! Objektīvi ,elektropiedziņas taldarbības torpēdu jomā Krievijā vērojama atpalicība. Iemesli slēpjas elektroģenerācijai nepieciešamo akumulātoru tehnaloģijas trūkumā. Turklāt jaunu torpēdu klases izstrāde ir desmitgades darbs. Izvērtējot no šo faktu skatpunkta, minētam Krievijas JS paziņojumam piemīt deklaratīvs raksturs. Indija BS tradicionāli izceļas ar vēlmi iegādāties tehniski iespaidīgākos ieročus. Šajā gadijumā, eksporta listē saglabātās siltumpiedziņas torpēdas ''53-65KE''  variantu. Līdz ar  torpēdām ''53-65KE'' iegūstot netikai ātruma, sniedzamības un izmaksu priekšrocības....  ,bet arī trūkums, torpēdu ''53-65KE'' eksploatācijas bīstamību izraisa augstas koncentrācijas 98% ūdeņražpārskābes oksidanta izmantošana dzinējā.

                                                 
                                                         
Kā otrs varbūtējs negadijuma cēlonis, jaunās PKR ''Club-S'' ! Mazāk ticama varbūtība ka eksplozija saistas ar raķetēm. To pamato ar salīdzinoši inerto aviopetrolejas izmantošanu raķetes dzinējā kā arī to kapsuļu-konteineru izvietojums. Eksplozija saistas ar detonācijām ieroču telpā. Ilustrējot detonāciju spēku izraisītās blaknes. Gābšanas darbos iesaistīto ūdenslīdēju vides  apskates raksturojums : ''iekšējo konstrukciju ''demontāžas'' apjoms bloķē iekļūšanu zemūdenē''. Pēc provizoriskiem datiem bojāgājuši 18 vīru lielā dežūras apkalpe. Neskatoties uz sekojošo komisijas atzinumu ,atgadijums metīs ēnu uz Krievijas zemūdens ieroču drošību. Faktam nākotnē iespaidojot zemūdenu tenderu iznākumus."Ziņu kanālu pārstāvjiem norādot ka  traģēdija ar zemūdeni INS''Sindhurakshak'' ir trešais nogrimšanas gadijums miera laika Indijas JS.

53-65KE*-moduļveida izpildijums pieļauj divu veidu energoizpildijumu: siltumpiedziņas vai elektropiedziņas.
 50/50*-50 mezgli(93km/h) /50 km vai 53km/h /100km .
 KRBR*-Kuģu Remonta-Būves Rūpnīca.                                                  

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru