Sekotāji

Powered By Blogger

sestdiena, 2012. gada 17. marts

JAPĀNAS gaisa spēku aviācija un raķetes.

Japānas Gs rīcībā atrodas pārsvarā pēc ārvalstu licences ražoti F-4J / F-15J lidaparāti. Otra Japānas avioindustrijas īpatnība ir  klonēšanas prakse  Jaguar /F1 un F-16 /F-2. Klonēšana proces ļauj  avioindustrijai apvienot divas lietas:  tehnaloģisko jaunrades praksi ar ražošanu. Atstājot nemainīgu klonēšanai izvēlētās platformas airodinamisko čaulu uzsvaru liekot uz tehniskā piepildijuma elementiem. Jaunākā  F-2 izstrādne ir F-16 spēcīgi uzlabotais klons. Japāņu F-2  savos ģeometriskos izmēros ir par 25% lielāks par oriģinālu ,bet konstrukcijas svars ietver 20% sintētisko matejālu. Ieskaitot, 70% lidaparāta virsmas ir veidotas no oglekļašķiedras un tās saturošām kompozīcijām. Salīdzinot šos F-2 rādītājus ar F-16 oriģinālu: svarā 20% : 3% , virsmas elementu 80% : 8% . Armatūras izpildijums atspoguļo klonu tehnaloģisko mērķnozīmi, veicināt spices tehnaloģiju izstrādi un apsorbēšanu.





                                              F-2 un tā bruņojuma liste.

Radioelektronikas aprīkojumā ir līdzīgi .Lidaparātam F-2 kļūstot par japāņu spices tehnaloģisko izstrādņu nesēju. Japāna kopš 2000 gada ir ieviesusi bruņojumā savu AESA J/APG-1 radaru. Tehnaloģiskā izstrādne, kuras nākšana bruņojumā Rietumeiropas valstīs un Krievijā saistas ar tuvāko ''rītdienu''. Lielākais Japānas pārsteigums pasaulei ir F-2 apbruņošana ar aktīvās pašnovades gaiss-gaiss AAM-4B raķetēm. Svarīgākā šo raķešu tehniskā nianse ir AESA radara esamība !!! Pieaugušai signālu enerģētikai nodrošinot par 40% lielāku autonomijas lauku* salīdzinājumā ar R-77M un AIM-120B raķetēm.  Japānas izstrādne ir samagāka un diametrā lielāka par AIM-120(175kg/170mm) : AAM-4B (230kg/203mm). Japāņiem saglabājot AIM-7M ''Sparrow'' masu un gabarītus ir izdevies pašnovades blokā integrēt miniatūru AESA radaru. Pašreiz pasaulē pastāvošā tehnaloģija ļauj AESA radaru ietilpināt lidmašīnās.  Signāla enerģētika ļauj iegūt  priekšrocības mērķa satveršanas tālumā un izšķirtspējas jomā. Ļoti svarīgi  saskarsmē ar zemas signatūras ''stealth'' mērķiem. Gaisa pārākuma izcīņas jomā iegūst vairākas taktiskas priekšrocības , pirmkārt iespēja ātrāk atbrīvoties no manevru saistošās informatīvās atsaites. Raķetes standarta gabarīti apvienojumā ar uzlabotu dzinēja impulsu ļauj veikt 100 km tālus raidijumus. Šajā rādītājā pārspējot pastāvošos* ārvalstu oponentus. Redzam ka F-2 apsorbē sevī oriģinālas izstrādnes kuru primārā mērķnozīme ir Ķīnas SU-27/30* apdraudējuma neitralizācija. Japāņu tehnaloģijas pavadošie plusi ir sekojoši. Sasniegtais miniaturizācijas līmenis ļauj ar šadu pašnovadi aprīkotas raķetes pielietot pretgaisa, pretraķešu ,pretkuģu ,pretradiolokācijas  mērķnozīmei. Ierocim pastāv arī ēnas puses, salīdzinoši ''lielais svars'' samazina F-2 nesamo arsenālu līdz 4 AAM-4B.

AESA*-Aktīvi Elektroniski Skanējošā Antena.
autonomijas lauks*- saistas ar pašnovades uzsākšanas distanci. tradicionāli mērķis ar 3-7m2 EAV* tiek satverts no 12-22km(+40% labāk)
Su-27/30* --EAV= 12m2 gadijumā raķetei pašnovadi uzsākot no 30-35km( +40% labāk)
pastāvošos*-izņemot bruņojumā nākošo ''Meteor''  


                                 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru