Sekotāji

Powered By Blogger

pirmdiena, 2012. gada 19. marts

Lielbritānijas KJS un kuģubūve.

 Britu pēdejā laika ''melnais'' humors: AM* runasvīrs Pēteris Luffs /Peter Luff/ teiktais : britu kompānijām nau ''automātiskas'' tiesības uz AM izsludinātiem iepirkuma darijumiem. Paziņojumam izskanot saistībā ar Lielbritānija AM  2012 gada februārī veikto 445miljonu GBP. vērtu darijumu.  Tas paredz ka flotes jauno tankerkuģu izbūve notiks D-Korejas ''Deawoo'' kuģubūves kompānijā. Pasūtijums ietver kopumā 4 unversālo MARS tenkeru izbūvi. Unversāliem apgādes kuģiem kalpojot par degvielas un cieto kravu peldošo noliktavu. Projektā ietvertais funkciju apvienojums ļauj  aizvietot attiecībā 1: 2 esošās specializētās platformas. MARS apgādes platformu izbūve ir daļa no jaunās avn. programas. Lielbritānijas AM uzsverot ka darijums negatīvi neietekmēs valsts ekanomiku ar to domājot nodarbinātību kuģubūvē. Pretēju viedokli pauž ārodbiedrības un leibolistu partijas pārstāvji, ,,kuģi ir kuģi un to būve saistās ar nodarbinātību'' tātad nodokļiem un valsts ekonomikai tik nepieciešamo  ''sildīšanas efektu'' . Īsumā, slikti britu ''veikalam'' un nodarbinātības tirgum. Kā pretarguments tiek minēts, nodokļu maksātāju naudas ekonomija. Norādot ka  projekta MARS svarīgākie tehnaloģiskie elementi joprojām būs ar britu izcelsmi un kopumā veidos 20% no projekta vērtības.  Uzsverot ka militārais resors   ar ''outsourcing'' palīdzību praktizē laikmeta garam atbilstošu  resursu pārvaldi. Kompānija '' Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME)'' ir plaši pazīstama kuģubūvē ar savu kvalitāti un ''saspiestiem'' izpildes termiņiem.  Virspusēji , risinājums piedāvā iegūt ekonomiju korpusa izbūvē. Vēlāk, britu stāpeļos tos piesātinot ar specifisko ''uzkabes'' aprīkojumu. Redzamo finansu ''aizberga'' daļu pavada ''zemūdens slēptā daļa''. Tālejoši britu nodomi D-Korejas tirgus apgūšanas virzienā. Finansu sabrukuma nomocītai, Lielbritānijas ekonomikai nepieciešams apgūt jauno pasaules kārtību diktējošo Āzijas tirgu. Skatot ilglaicīgā termiņā, šodienas''tehniskiem'' finansu zaudējumiem atgriežoties ar vairākkārtēju uzviju nākotnē. Kuģubūves projektiem kalpojot par tirgus apgūšanas ''celmlauža'' elementu.
 
  Jūra, Kuģi un navigācija. Pārdefinējot : pasaules ekonomika ,valsts un attīstība.

 Pieminot ''rūpes'' par nodokļu maksātāju naudu, pretēja aina vērojama jauno avionešu izbūves praksē. Prognozējamā britu 60.000 t. HMS ''Queen Elizabeth''  avioneša korpusa izmaksa ir pieaugusi no plānotiem 2.5 miljardiem GBP  līdz  3,6 miljardiem GBP  (4,3 miljardi $) ! Tēriņi ir salīdzināmi ar daudz lielāka 100.000 t. kodolavioneša  ''Nimicz'' korpusu izmaksām. Liela loma izcenojumu eskalācijā ir laikā ''izstieptai'' , finansu realitātes diktētai ''ekonomiskai'' būvēšanai. Maztirāžas, unikāla korpusa ražošanai iegūstot ilgbūves statusu ar atbilstošu cenu. Neparedzētu tehnisko un finansu  force majeure* faktoru  ienesa F-35,,B''-varianta ''probācijas'' perjods. Liekot britiem apšaubīt turpmāko vertikālā starta ,piezemēšanās F-35''B''- varianta iepirkšanas lietderību. Uzsvarus flotes aviācijas ''iepirkuma grozā'' pārvietojot no ''B'' uz ''C''-variantu. Izmaiņas  izskaidrojot ar ekonomiskiem un tehniskiem ieguvumiem: ''B''-varianta gaidāmo dārdzību (ekonomija) un tā raksturlielumu paspēli ''C''-variantam(tehniskie). Pretēji plānotam,  teorētisko ekonomisko ''efektu'' sagrauj britu kuģubūvētāju piestādītais 1,8 miljardu* GBP  apreiķins par katapultas integrācijas darbiem projektos. The Telegraph. Modernizācijas darbus uzsākot nekavējoši pirmā korpusa stāšanās ierindā notiktu ar 3 gadu nobīdi termiņos.  Tādejādi savos ekonomiskajos meklējumos britiem izejot pilnu ''riņķa danci'' ar gaidāmo atgriešanos pie sākotnējās izvēles F-35B ,bet ''C''-variantu atstājot finansiāli ''gaišākai nākotnei''.  Finansu griestu ''spiediena'' loģikai nosakot ka uz pirmā avn.* HMS''Queen Elizabeth'' bāzēsies vertikālā starta ,piezemēšanās lidmašīnas F35''B'', bet HMS''Prince of Wales'' aprīkojums ietvers tradicionālai klāja aviācijai nepieciešamās katapultas. Šādam ''avārijas'' risinājumam ļaujot britiem ietilpināties sākotnēji nospraustos 2016-2019 gada termiņos. Turpmāk, laikaposmā no 2020 līdz 2022 gadam HMS ''Queen Elizabeth'' aprīkojot ar līdzīgām katapultām. Britu kuģubūve sastopas ar sen pazīstamu apdraudējumu ''laiks ir nauda'' - kura neitralizācijai pielieto vecas kaujas receptes ''stiepšanas'' un ''skaldīšanas'' paņēmienus. To pārzināšna ļaujot tiem ar cerību skatīties nākotnē.  
Patiesas'' rūpes par nodokļu maksātāju'', liktu iegādāties korpusus no pārbaudīta lielražotāja ASV. Amerikāņu 100.000 t. ''Nimicz'' korpusa izcenojums sasniedz 5 miljardi $ ,bet kopā ar 80 F18E/F/G lielu aviospārnu līdz 10 miljardi $ ! Pielietojot MARS projekta realizācijas praksi avn. izbūvē būtu iespēja iegūt eksploatācijai gatavus salīdzinoši lētus avn. korpusus. Galvenā Lielbritānijas ekonomikas stimulēšana hi-tec* jomā: britu ražotu kodolenerģētisko moduli un citiem tehniskiem elementiem.  Izvēlētais britu ''avioneša ceļš'' ir izmēros un tehiskajās iespējās mazāks ,bet iegādē un eksploatācijā dārgāks par saviem aizokeāna ''sugas brāļiem'' ! Piesauktās rūpes par nodokļu maksātāju naudu ir apšaubāmas un pieder politiķu verbālās ekvilibristikas triku jomai. 

    Force majeure*- nepārvarams spēks ( neparedzēti apstākļi)
 avn.*-avionesis.
Hi-Tec*-High technology  (ang)-augstās tehnaloģijas, izstrādājumi ar lielu PVN.                          

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru