Sekotāji

piektdiena, 2014. gada 21. marts

Ukraina ,krīzes otrā fāze.

Ukrainas krīze pāriet II posmā. Vērojam ka ārvalstis pasīvi akceptē Krimas p-s. teritorijas anekiju. Aprobežojoties ar populistiskiem risinājumiem : 21 līdz 30 Krievijas amatpersonām liegta iebraukšana ASV un ES, atsevišķu banku un VISA, Mastercard noreiķinu sistēmas atteikumi utt. Vienlaicīgi turpinot uzturēt varbūtējus, pret Krieviju vērstu sakciju plānus. Plāni tiek pozicionēti kā iespaidīgs Krievijas militāro darbību atturošs instruments !  Fiziski nau manāms. Augušie Baltijas gaisa telpas patrulēšanai deleģētie avioresursi ļauj izdarīt vairākus secinājumus. Ukrainas robežas tuvumā ir koncentrēti ievērojami Krievijas Bs daļu apjomi. Krievijai šo faktu skaidrojot ar mācību norisi. Protams ,neizslēdzot iespēju aizsargāt tautiešus austrumukrainā. Faktam uzturot saspīlējumu starptautiskajā arēnā. Liekot saprast ka turpinājums sekos...

                                                       
Iemesli ir sekojoši. Tuvākajos 4 līdz 6 mēnešos Ukrainas krīzē tiks novērots viens no  sekojošiem risinājumiem. Sliktākais scenārijs, saitas ar Jaceņuka un  J.Timošenko valdības krišanu. Radikālā, Rietumukrainas spārna iegūstot dominēšu stāvokli varas gaiteņos ar tālāko krīzes saasināšanos Austrumukrainā.
Dalīti , Rietumi un Austrumi.  Lielākajās Austrumukrainas  industriālās pilsētās izrādot pretestību Kijevas valdībai. Nevardarbīgai pretestībai draudot pārtapt pilsoņkarā ! Pirmo sadursmju fakta fiksēšana, ļauj aktivizēt Krievijas Bs daļu izvēršanu Austrumukrainas teritorijā. Miera uzturēšanas missija ,pasargāt etniskos tautiešus ! Situācijas stabilizēšanas nolūkā Ukrainā ierodas NATO miera uzturēšanas spēki. Piešķirtais mandāts ,nodrošināt demarkācijas līniju ar Austrumukrainas apgabaliem. Turpmāk, 1-2 gados Austrumukraina , 8 valsts apgabali atrodas Krievijas Bs kontrolē. Katrā no izveidotām ''miera zonām'' norit balsojums par pārvaldes un piederības izvēli. Pozitīvais, ir vienlaikus arī neiespējamākais scenārijas. Jaunā Ukrainas valdība reformē valsts konstitūciju. Piedāvājot izvēlēties, federālas vai konfederālas un divvalodu valsts uzbūves modeli. Konstitūcijā fiksējot sevišķu statusu austrumukrainas apgabaliem. Piemērs, Kanādas frančvalodīgās Kvebekas province.Šāda vieda risinājums ļautu atrisināt ilgtermiņā valsts integritātes krīzi . Jebkura no alternatīvām sadalīs valsti.Ukrainai atkārtojot vēsturē zināmos precedentus : Īrijas Republika un Ziemeļ-Īrija , Kipra un Ziemeļ-Kipra. Ukrainas krīzei nau militāra risinājuma. Jasaprot ka Krimas p-s un Austrumukrainas cilvēku ''sirdis un prāti'' pieder Krievijai. Jaņem  vērā  ka abu valstu ciešās etniskās ,reliģiozās un vēsturiskās saites traucēja Ukrainas Bs militāri aizstāvēt Krimas p-s. Piemēri no Krimas p-s krīzes, vairāk kā 60 karaspēka daļu personālsastāva pārgāja Krievijas Bs pusē.

                                                     
 Lielākajā vairumā Krimas p-s izvērsto militāro daļu, no 40% līdz 60% personālsastāva skaita pārgāja Krievija Bs pusē ! Iemesli , finansiāli un sociāli. Otrs piemērs, Krievijas Gs lidmašīnas IL-76 veica militāru kravu nogādi Krimas p-s. to pavadīšanu nodrošināja Su-27/30. Neskatoties uz to ka Ukrainas Gs rīcībā atrodās nelies skaits kaujas spējīgu Su-27 valsts gaisa telpas aizsardzība netika veikta ! Paralēli noritēja spēku pārsviešana pa jūru. Pretdarbība agresijai izpaliek ! Iemesli , līdzīgi kā 1940 gada Latvijai : ,, jūs palieciet savās vietās ,es palikšu savā '' Ukrainas AM  virspavēlnieks nedod Armijai pavēli aktīvi aizstāvēt teritoriālo integritāti.... Pat ''rafinētas agresijas'' apstākļos Ukrainas armija nesaņem pavēli par p-s izvērsto daļu teritoriālo aizsardzību ! Unikums ! Tādejādi ir novērojama ūdenšķirtne valsts valdībā kura dalās civilajā un militārajā elementā . Katram no tiem pārstāvot savus uzskatus un intereses.Ukrainas piemērs uzskatāmi demonstrē ka liels valsts drošības kapacitātes elements ir pilsoņu vienotība ,tās trūkums neitralizē militāro sadaļu. 2014 gada Ukrainas Bs*,arsenāls kam nau nozīme : aptuveni 3000 bruņtehnikas vienību, aptuveni 1000 artilērijas, vairāk kā 10 ZRS S-300PM un aptuveni 30 kaujas gatavu Su-27.
         

Nav komentāru:

Komentāra publicēšana