Sekotāji

Powered By Blogger

pirmdiena, 2014. gada 26. maijs

Krievijas kuģubūve un kara flote.

 2013 gadā Krievijas JS virspavēlniecībai kļūst skaidrs ka 2015 gada kara flotes attīstības plānā nospraustie mērķi tā arī netiks sasniegti. 2014 gada notikumi Ukrainā tikai izceļ acīmredzamo un vienlaikus apdraud Francijā izvietoto pasūtijumu izpildi. Šodienas militārā kuģubūves programā piedzīvotā neveiksme ir vēsturiska likumsakarība. PSRS laikaposmā dominējošā prakse, kuģniecībām nepieciešamo korpusu iegāde notika ārvalstīs ar to kavējot kuģubūves attīstību. Objektīvi, civilās kuģubūves ''celtspēja'' tālāk atspoģuļojās militārā kuģubūvē. Pastāvošo stāpeļu apjoms, tehniskā aprīkojuma un darbaspēka nepietiekamība. Nākamā problēma, militāro modeļu īpatnība, komplektējošo ieročsistēmu nepilnības un dominējošā izpildes prakse. Pasūtijuma izpildes īpatnība atspoguļo finansu trūkumu perjodā pieņemto praksi. Šodien kuģubūvētāji pasūtijumu saņem dalīti. Ikdienā vērojama parādība, korpus gaida komplektējošos elementus, dzinēju, kondicionēšanas iekārtas, bruņojumu un uguns vadības sistēmas utt..Galarezultātā trūkumi izpaužas būves termiņos ,tātad izmaksās. Piemērs ,gada laikā kuģubūvē izmantojamais darbaspēks un tērauds sadārdzinās no 5% līdz 10%. Tehniskās un organizātoriskās nepilnības iespaido izbūvei atvēlētos resursus.  Krievijas praksē, ''mazgabarītu'' fregates vai iznīcinātāji var atrasties stāpeļos no 4 līdz 7 gadus ! Saistībā ar jauniem modeļiem, termiņi var saniegt 8 līdz 10 gadus. Piemēram, jaunākā 22350 modeļa 4500t. līderkorpus ''Admiralis Gorškovs''. Sākotnējie 2004 gada plāni paredz līdz 2020 gadam JKF* papildināt ar 20 šādām vienībām. Pirmais 22350 modeļa līderkorpus ''Admirālsis Gorškovs'' tiek nolaists ūdenī 2006 gadā. Komplektējošo apkšistēmu tehniskās nepilnības vairākkārtēji atvirza platformas nodošanu JKF un tikai 2013 gadā ar tehniskām atkāpēm līdervienība ''Amirālis Gorškovs'' stājās ierindā. Summējot ar izbūvi saistītās problēmas kļust skaidrs ka sākotnējos termiņos nospraustais skaitliskais daudzums nau sasniedzams. Tas ierosina pārskatīt gan termiņus, gan platformu daudzumu un galvenais, projektus. Izrādās ka 4500t. fregate ir pietiekami problemātiska platforma šodienas Krievijas kuģubūves un bruņojuma industrijai. Liekot pārskatīt sākotnējos skaitliskos plānus, tos papildinot ar jaunu un mazāku- 2200t. modeļa 20385 ''Gremjaščij'' korveti*.

                                                     
Skeptiķiem piesaucot ka abus projektus vieno finansu izmaksas. To pamatā ir PSRS/Krievijas projektiem raksturīgais ieroču daudzums, pārabruņotības tradīcijas ! 2020 gada JKF piezemētā skaitliskā realitāte no 6 līdz 7 fregatēm un līdz 6-8 korvetēm.*Analoģiska situācija ir izveidojusies ar zemūdens platformām. Deklarētie grandiozie plāni tālu pārsniedz šodienas kuģubūves stāpeļu jaudas.


JKF*-Jūras kara flote (Vojeno Morskoj Flot)

korvete*-  pasaules jūras spēkos vērojama ūdensizspaida pieauguma tendence,Krievijas  JKF nau izņēmums. Pēc ūdensizspaida, ietvertā bruņojuma klāsta un tā iespējām Krievijas korvete ir līdzvērtīga fregatei.
no 6 līdz 7 fregatēm un līdz 6-8 korvetēm*- uzbūvēto vienību skaits var nedaudz atšķirties, minētie skaiļi atspoguļo kaujasgatavo vienību skaitu.        

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru