Sekotāji

trešdiena, 2018. gada 20. jūnijs

ASV GS treniņi Igaunijā.

Pateicoties Krievijas agresijai Ukrainā , NATO štābā tika ģenerēti aizsrdzības plāni Baltijas reģiona drošibai. Plānu detaļas ir redzamas reģionā notiekošo treniņu ietvaros. Viena no šādām detaļām saistas ar airomobilā desanata un tiešās uguns atbalsta aviāciju. Apskatot Baltijas valstu aviobāzu segmentu ir redzama infrastruktūras nepietiekamība. Katrā no 3 valstīm tiek attīstīta tikai 1 aviobāze.  Paredzēta minimālo spēju nodrošināšanai. Piemēram , 2018 gadā Igaunijas Gs ir pilnībā izvērsuši  Amari avb. ar kapacitāti uzņemt 18-24 kaujas un 20 transportlidmašinu , kopējā kravas caurlaide līdz 3250 t. d/n. Katra no tām paredzēta ierobežotam skaitam lidaparātu, to atrašānās aviobāzē ir atklāti eksponēta, fortificētu angāru neaizsargāta. PSRS laika  angāriem trūkst gabarītu savietojamības un citu NATO standarta elementu. Aviobāzēm nav modernas PGA sistēmas kuras spētu atvairīt pretinieka  aviācijas vai raķešu pārsteiguma raidijumus, utt. Trūkst atbilstoša daudzuma rezerves-improvizētie airadromi,  piemērotas kvalitātes autoceļu-skrejoslu posmu, NATO iznīcinātāju-bumvedēju paleciena* nodrošinājumam. Pamatā NATO  aviācijas  funkcionēšana notiks no attālinātiem Baltijās jūrā gaisa dežūras apgabaliem. Kā saprotam , tas viss  būtiski iespaido akselirācijas momentu , atsaucību uz armijas ugunsatbalsta pieprasijumu. NATO štābā, plānotāji problēmas risināšanai piesaista triecienlidmašinas A-10C ''Tanderbolt-II'' . 2017 gadā mācību laikā Igaunijā fiksējot A-10C detaļās ierobežotu,* rezerves skrejoslu izmantošanas treniņus uz Jagala-Karavete N13 ceļa posma.

 Igaunija, 2017 gada mācību elements.

2018 gada ''Saber Strike'' mācību  uzdevumus papildinot ar rezerves skrejoslu izmantošanas sadaļu. A-10C  piezemējums notika netālu no Pērnavas virzienā uz Saremā salas prāmju pietātni. Rajonā atrodas pamesta , PSRS laika avb. kuras skreiceļša ir piemērots aviācijas aktivitātēm. Minētos treniņos iesaistot  skreiceļa kvalitātes prasībās  askētisko A-10C , NATO lidaparātu listē vienīgo piemēroto modeli. Aviācijas priekšējās bāzēšanās elementa izgaismošana norāda uz štaba plānotāju realitātes izpratni : aviobāzes tiks bloķētas vai neitralizētas ,bet gaisa domināntes izcīņas apstākļos tiešo aviouguns atsaucības momentu nodrošinot ar frontes-lauka atbalsta punktos izvērstās triecienaviācijas palīdzību. Aviācijas bāzu ievainojamība ir skatāma saistībā ar  Gs izmantojamo lidaparāta modeli.  Atkāpei , līdzīga problēma tiek apskatīta Norvēģijas Gs saistībā ar F-35A bāzu  skaita un improvizēto, rezerves skrejjoslu nepietiekamību. Agresijas gadijumā apskatot jautājumu par F-35A izvēršanu drošā aizjūras teritorijā, Lielbritānijā !

                                                 Igaunija, ''Saber Strike-18''.

 Autors, pamatots jautājums ,kapeic tieši Igaunijas ,bet ne Latvijas vai Lietuvas teritorijā ?  Atbildi sniedz ģeogrāfija-distance no  Krievijas robežas līdz Tallinai vai Tartu. Nemazsvarīgs fakts ir Pleskavā bāzētā airomobilā-gaisa desanta disvīzija*, viena no Krievijas BS mobilo spēku sastāvdaļām.

detaļās ierobežotu*- piezemējums-starts bez improvizētas degvielas un munīcijas papildināšanas punkta.
airomobilā-gaisa desanta div.*- divīzija nodrošinās ar transportaviāciju, bet airomobilām operācijām ar helikoptertehniku : 76 .Gvardes Gaisa des.div. ,+ 2. Atsev. Specnaz Brigade, 15. Helikopteru  brigāde( ietver 100- KA-52/Mi-28N/Mi-35/Mi-8MTV-5/Mi-26T) -Pleskavas apg.,Ostrov                                                    

Nav komentāru:

Komentāra publicēšana