Sekotāji

Powered By Blogger

pirmdiena, 2020. gada 19. oktobris

Pretinde.

 Azerbaidžānas un Armēnijas konfliktā ir iezīmēta jauna lappuse aviācijas pielietojumā. Līdzšinējā pieredze aprobežojās ar neregulāru kaujasdarbības vidi. ASV bezpilota ''Predator'' specializācija ir izlūkošana ,atklāšana ,lokalizācija iztrūkstot satriekšanai. Izskaidrojās ar uzdevumiem ,attālināta līdz 300/400km un tālāk, ilglaicīga klātbūtne interešu rajonā. Sākotnēji nestā munīcija ''Hellfire'' , svars un  gabarīti neatbilda bezpilotnieka specifikai. Bruņojuma listi saistija armijas unversālais Standarts. Līdz ar izmaiņām ieroču listes standartos kļuva iespējama ''Predator'' triecienversijas ''Reaper'' rašanās. Minētās sistēmas ir gabarītos lielas , iegādē dārgas un eksplotācija saistas ar sakaru retranslācijas pavadoņu kanālu izmantošanu , nomu. Lasīt, dārgi ! Pielietojumu regulārā karadarbībā, ierobežo pretinieka zenītsistēmas. Liels risks zaudēt iegādē dārgas sistēmas elementu.  Pretstatam, Turcijas piedāvātais ''Bayraktar TB2'' ir optimizēts sadaļā izmaksas-efektivitāte. Bezpilotnieks radīts ieroču ekosistēmas filazofijas ietvaros. Nesējplatforma izmanto tai atbilstošu , specializētu munīciju. Pamatos: lāzernovades avb. tehniskie rādītāji: svars, kaujas daļas svars, novades princips un sniedzamība atkārto sauzemes PTVR . Nelielie gabarīti un radiohorizonta vadības elemta izmantošana būtiski samazina eksplotācijas izmaksas. Radiohorizonta-padara REP* ievainojamu. Ierobežojumi, taktiskam kaujaslaukam optimāla sniedzamība: 150/200km, kaujas krava 55/60kg un nelielais kreisēšanas -130km/h ātrums. Kaujas krava ietver no 2- MAM-L(22kg/160mm) līdz 8 MAM-C(6,5kg-70mm) vai to sajaukums 2 MAM-L+ 2 MAM-C.  Pastāv iespēja palielināt kaujas kravu samazinot nesamās degvielas (300 L-100%) apjomu. Labvēlīgos apstākļos kad pretinieka spēki ir izlūkoti un apvidū mazkustīgi līdz 100km+ distancei samazinot degvielas apjomu no 100% uz 50% iegūst svara rezervi, novirzot papildus kaujas munīcijas izvēršanai. 

                                        

                                       MAM-L-termobārsiskās un fugasa kaujas daļas iedarbe.

Kā redzam no karadarbības bezpilota lidaparāti pielietojums pret tehniski nesagatavotu pretinieku ir vairāk kā efektīvs ...un armijas personālsastāvu demoralizējošs. Varbūtējo REC līdzekļu iegāde ir dārga tehnisko un politisko ierobežojumu saistīta. Pirmkārt jaaceras , ka neskatoties uz plašu bezpilota tehnaloģiju izplatību pasaulē tai skaitā Irānā, Pakistānā pastāv tehnaloģijas izplatības ierobežojošie noteikumi. Piemēram, atskaitot Eiropas NATO lielvalstis Vācija, Francija, Lielbritānija un Itālija ar aizgūto tehnaloģiju neatkarīgu lokalizāciju nodarbojas tikai Turcija. Kā rezultātā radot pilnvērtīgu nacionālo bezpilota lidaparātu segmentu. Pastāvošie  izlūkošanas -trieciena BPLA maina karadarbības principus. Pretinieks kura rīcībā neatrodas atbilstoši pretdarbības līdzekļi ir nolemts sakāvei. Kādas ir varbūtējās pretindes BPLA neitralizācijai ? Apdraudējuma raksturlielumi: gabarīti,spārnu vēziens no 9-12m+ , tipveda ātrums kaujas rajonā -130km/h+, lidojuma takas augstums no 3km līdz 6km,  nesamo ieroču sniedzamība līdz 8km. Radiohorizonta un  SATCOM radiokorekcijas, datu kanāli. Pretdarbība: nesagraujošā- bloķējoša, atbilstoša REI-C sistēmas, sagraujoša- ZRS . Vairumā gadijumu katra no pārskaitīām sistēmām  un iegādājamā munīcija ir iegādē dārga kā  arī saistīta ar piegādes valsts ierobežojošiem noteikumiem. Lasīt, iespēju iegādāties. Autors, pastāvošā pretinde atrodas  brivā tirgus/informācijas apritē atrodamu elementu- jaunrades  apvienojumā.  Pirmais : apdraudējums atrodas V=130-200km/h diapozonā , praksē līdz H= 4,5km  un D= 5- 6km. Nepieciešama : lēts, ''zemo-tehnaloģiju'' produkts. Pirmkārt, kompakts , ļoti lēts uzbūvē un pielietojumā vienkārš, salīdzinoši ātrs(300/400km/h) ''kamikadze'' vai'''iznīcinātājs-pārtvērējs''-kaujas rajona izolācijai paredzēta bezpilotnieka sistēma. Tās uzdevums atklāt ar REI-frekveņču skaneri -pretinieka BPLA darbības klātbūtni (vadība,navigācija un video straumējums) vai  RLS un optiski konstatēt klātbūtni. Tālāk , izvēloties''kamikadze'' vai patruļu'' iznīznīcinātāja -pārtvērēja'' varianta pielietojums. Lidaparāta airodinamika un dzinēji: līdz 400km/h izmantojams pārbaudīts Ho-229 planierte, vēstures mantojums .

                                           

                            Radiovadāmais Ho- 229 *modelis, apt. 60kg no kuriem 3,5 gal. veido degviela (12L).

 Izmantojami modeļu-klases reaktīvie turbo dzinēji vai to DIY- atvasinājumi līdz 10 kg/s  . Vadība līdz 15km robežai ,H=4km un 6km ,secīgi kompakta antena un vadības sistēma. Vairums elementu tiek aizgūti no kvadrokopteru-dronu vadības sistēmēm. Aprīkojums: ''kamikadze'-varianātā ,modificēts optiskais CCD, dublēšana var ietvert lētas 600-1000m komerciālā tirgū pieejamas IS/UV- matrices ,kaujas lādiņš ar apvalku-līdz 1000gr.. Iznīcinātāja-pārtvērēja variantā H-229  planiera ''agresīvā manevrētspēja'' ļauj iebūvēt līdz 10kg-7,62x39 ieroci, satriekšanas distance no 50m līdz 100m. Konstrukcijas svars atkarībā no mērķizpildijuma no 40kg lidz 120kg. Reaktīvās versijas nodrošina ātru ierašanos partveršanas robežā. Kamikadze versijā ātrums Ho-229 var sasniegt  optimālos 500km/h , alternatīvā versijās pat 720km/h.

                                              

                                                  Pārtvērējs,varbūtēja ''kamikadze'' versija. 

Perspektīvais ierocis pilnībā neitralizē taktiskās nozīmes propelerversijas bezpilotniekus. Pretstatos,taktiskais,  BPLA svars svārstas no 650kg līdz 1,5t. bet cenā no 1,2milj.$ līdz 3,5milj.$ par  spārnotās armatūras vienības sadaļu..Perspektīvais taktiskā kaujaslauka ''kamikadze''pārtvērēja ''lādiņa'' armatūra neārspniedz 15.000$.robežu bet kopējās sistēmas 25.000/30.000$. 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru